AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #1 Skrevet 2. februar 2019 Hei Dette er innviklet men tenker å høre her først før jeg blander inn fagforeningen. jeg kom på jobb og så en kollega/tillitsvalgte på jobb hadde papirer på et møte vi hadde med ledelsen, det er snakk om en advarsel.. kjenner jeg ble ganske provosert å har tatt bilde av hvordan dette ligger på pulten til tillitsvalgte, da jeg vet vi har flere nysgjerrige kollegaer. er dette noe jeg får gjort noe med? vurdere å sende bilder på mail til fagforeningen for føler dette er useriøst? eller overreagerer jeg bare? Anonymkode: b13d3...629
Gjest Blondie65 Skrevet 2. februar 2019 #2 Skrevet 2. februar 2019 Har dere et avvikssystem på jobben for HMS-avvik? Dette er helt klart en sak for denne typen system. Jeg mener at dette er en sak for vedkommende og dennes leder - så jeg ville sendt e-posten til de to uten å blande inn fagforeningen. Dette kun hvis dere ikke har et avvikssystem.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #3 Skrevet 2. februar 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Dette er innviklet men tenker å høre her først før jeg blander inn fagforeningen. jeg kom på jobb og så en kollega/tillitsvalgte på jobb hadde papirer på et møte vi hadde med ledelsen, det er snakk om en advarsel.. kjenner jeg ble ganske provosert å har tatt bilde av hvordan dette ligger på pulten til tillitsvalgte, da jeg vet vi har flere nysgjerrige kollegaer. er dette noe jeg får gjort noe med? vurdere å sende bilder på mail til fagforeningen for føler dette er useriøst? eller overreagerer jeg bare? Anonymkode: b13d3...629 Blir det kjent at du har gått og tatt bilde av tillitsvalgt sin post, på hennes pult, så er det sterkt kritikkverdig av deg og noe som faller på deg. Sender du bildet videre på mail eller annen elektronisk måte, så regned det som en offentliggjøring av personsenitiv info og en oppsigelsessak av deg blir neste skritt. Her har du malt deg inn i et hjørne, og må tenke deg om før du gjør noe mer. Anonymkode: df9d4...50d
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #4 Skrevet 2. februar 2019 vell, det ligger faktisk personopplysninger i det brevet som ligger foran alle på jobb også angående meg. men forstår jeg skal ikke blande inn fagforeningen, men skal sjekke om vi har avvikssystem på jobb som kan hjelpe, kjenner jeg bare ble skikkelig provosert. ts Anonymkode: b13d3...629
Gjest Blondie65 Skrevet 2. februar 2019 #5 Skrevet 2. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Blir det kjent at du har gått og tatt bilde av tillitsvalgt sin post, på hennes pult, så er det sterkt kritikkverdig av deg og noe som faller på deg. Sender du bildet videre på mail eller annen elektronisk måte, så regned det som en offentliggjøring av personsenitiv info og en oppsigelsessak av deg blir neste skritt. Her har du malt deg inn i et hjørne, og må tenke deg om før du gjør noe mer. Anonymkode: df9d4...50d Man kan sladde bildet slik at det fremkommer at det er et brev med personalopplysninger uten at innholdet kommer frem.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #6 Skrevet 2. februar 2019 Datatilsynet beskriver i linken reglene i personverforordningen gitt av EU, som gjelder som norsk lov. Les avsnittet om informasjonssikkerhet og tilgangskontroll. Dersom advarselen er linket opp mot personer slik at de kan identifiseres (feks er de nevnt med navn eller beskrevet slik at andre vet hvem de er), så kan det sanksjoneres med bøter til arbeidsgiver. https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/personvern-pa-arbeidsplassen/personalmappe/ Anonymkode: 5dec6...977
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå