Gå til innhold

Får barnebidrag, skal jeg betale alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Er litt ny i gamet og det hadde vært fint med noen som har litt erfaring med barnebidrag. 

Vi har 50/50 samværsavtale og jeg går bidrag. 

Det skal betales inn til Cuphelg til ene barnet. Er det jeg som skal betale hele den summen til cupen eller skal det deles? 

Anonymkode: 3de85...33d

Skrevet

Det må man se an. Hvem har meldt opp barnet til det? 

Far her meldte barnet på ski-trening av forskjellig slag, og mente jeg skulle være med å spleise på slalåmski. Jeg får bidrag ja? Men det betyr på ingen måte at de skal gå til ting faren plutselig bestemmer seg for å finne på. Barn trenger veldig mye i løpet av en måned, så leker som far finner på, det betaler han selv. Hvis det er noe fra skolen som skjer, spleiser vi. 

For å sette det i perspektiv, far er ikke med og spleiser hver gang jeg og barnet er på kino. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Summ skrev:

Det må man se an. Hvem har meldt opp barnet til det? 

Far her meldte barnet på ski-trening av forskjellig slag, og mente jeg skulle være med å spleise på slalåmski. Jeg får bidrag ja? Men det betyr på ingen måte at de skal gå til ting faren plutselig bestemmer seg for å finne på. Barn trenger veldig mye i løpet av en måned, så leker som far finner på, det betaler han selv. Hvis det er noe fra skolen som skjer, spleiser vi. 

For å sette det i perspektiv, far er ikke med og spleiser hver gang jeg og barnet er på kino. 

Ja, forstår hva du mener. Denne sporten er vi begge enige i at barnet skal være med på. Men skjønner deg at det hadde vært utrolig mye å betale om far bare kunne melde barnet på alt mulig. Det hadde jeg ikke hatt sjangs til å betale selv om jeg får bidrag. Har flere barn også, så til tider beintøft å kunne klare å finansiere alle aktiviteter, men visst det er slik at bidragsmottaker skal betale alt så gjør jeg det. 

Skrevet

Større utgifter, som konfirmasjon, treningsavgifter, briller osv er utenom bidraget. Dvs far skal betale sin del i tillegg til bidrag.

Anonymkode: b485f...e8a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det høres riktig ut at dere deler den regningen.

Men hva mener du egentlig når du sier du går bidrag (skal sikkert være gir bidrag)? Dere har jo 50/50.

Har du spurt din samboer hvordan Hun/han synes dere skal gjøre det med den betalingen?

Endret av exictence
Skrevet

Hvis betaler av bidrag ikke bidrar til store ting som konfirmasjon osv kan man få noen hjelp til dette på noen måte?

Anonymkode: 630ed...22a

Skrevet
3 minutter siden, exictence skrev:

Det høres riktig ut at dere deler den regningen.

Men hva mener du egentlig når du sier du går bidrag (skal sikkert være gir bidrag)? Dere har jo 50/50.

Har du spurt din samboer hvordan Hun/han synes dere skal gjøre det med den betalingen?

Beklager skrivefeil. Jeg får bidrag fordi bidragspliktig tjener betraktelig mer enn meg. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager skrivefeil. Jeg får bidrag fordi bidragspliktig tjener betraktelig mer enn meg. 

Da skal dere dele på utgiftene. 

Anonymkode: 3d130...0c6

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, forstår. 

Hva sier barnemor om hvem som skal betale for cup helgen?

Skrevet

Jeg er barnemor. Det er veldig betent mellom oss, har ikke orket og spurt om det faktisk. Barnefar er allerede rasende for at han må betale barnebidrag i det hele. Jeg har allerede betalt avgiften som er ganske høy. Jeg regnet med at det var jeg som måtte betale den. Men for sikkerhetsskyld så lurte jeg litt på om det faktisk er slik at bidragsmottaker skal betale alt utenom konf, tannregulering og briller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...