Gå til innhold

Fibromyalgi og Serotex - personlige erfaringer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har enn så lenge ikke fått diagnosen, men sliter med smerter og ubehag som ligner på fibromyalgi. 

Går på sterke smertestillende, men nå har legen satt meg på serotex. 

Det er mye jeg googlet på nettet, men ønsker egentlig etter personlige erfaringer. Funker det? Hvor lenge etter start merket du at det begynte å hjelpe? Noen spesielle bivirkninger som du fikk? Bilkjøring? 

Har fått informasjon av legen om medisinen, men ønsker altså info om deres erfaring med preparatet. 

Anonymkode: 3fd12...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg står på sarotex mot migrene. Blir veldig trøtt og sulten og legger på meg. En venninne taklet det ikke, mange kutter ut. Jeg klarer foreløpig å stå i det, men forsover meg og noen dager har jeg skikkelig hangover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke rukket å ha så mye erfaring enda da jeg bare har gått på det i 3 uker (mot kronisk migrene). Jeg sover veldig godt om natta (noe jeg ikke har gjort tidligere) så for meg er det bare positivt sånn sett. Har også ME, så jeg er like sliten om morgenen som før, så vet ikke om det er noen bivirkning der. 

Anonymkode: 5fb4b...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Copy-paste fra en annen tråd jeg svarte i;
Jeg fikk Sarotex mot FM-smerter, men hadde null virkning, på 40mg i døgnet, som var den høyeste dosen vi testet før jeg kutta dem ut og begynte på en annen medisin.
Bivirkningene derimot, var interessante.
Hodepine var en gjenganger, jeg ble søvnig så jeg sov i det minste som en sviske, humøret ble helt flatt, mageproblemer; herregud som jeg fjerta, og jeg tissa noe voldsomt, den var visst veldig vanndrivende på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig gode erfaringer med Sarotex - jeg får den for søvn siden vi med fibromyalgi ofte mangler den dypeste, og mest gjenopprettende søvnen... Jeg bruker 20 mg, tar de et par timer før jeg legger meg og har ingen hangover om morgenen (hadde litt i starten, men det gikk over). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på sarotex i to år. Fjerner ikke smertene, men gjør at det er mer stabilt og på et lavere nivå enn før.

Bilkjøring osv er ikke noe problem! Er helt normal, liksom. Bivirkningene jeg har fått er munmtørrhet og litt vektoppgang. Men det er verdt det. Er klar over at man aldri klarer å finne noe som fungerer optimalt og som er uten bivirkninger.

Tok to, tre måneder før jeg fikk effekt.

Anonymkode: 45019...8ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...