Gå til innhold

Hvem er det vanlig å be i barnedåp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er det vanlig å be i barnedåp? 

Anonymkode: 2e51d...4c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldre, søsken, besteforeldre og eventuelt faddere er det jeg har inntrykk av. 

Skrevet

Her inviterer vi barnets onkler og tanter og direkte oppover. De nærmeste av foreldrenes tanter/onkler og eventuelle faddere.

Anonymkode: e9ead...104

Skrevet

Barnets tanter og onkler, besteforeldre og oldeforeldre. Barnet vårt hadde ikke søskenbarn ved sin dåp, men hadde det hatt det, så hadde det også blitt invitert. Faddere må også inviteres.

Anonymkode: cc443...78f

• Liker 1
Skrevet

Vi inviterte besteforeldre, våre søsken og deres barn, samt faddere. 

Men dere kan jo invitere de dere vil og som deres synes passer. Det er ingen fasit. 

Skrevet

Barnets besteforeldre, eventuelt oldeforeldre, tanter, onkler, faddere. I barnedåp er det vanligst å be familie og ikke så mange venner, men det bestemmer dere selvsagt helt selv

Anonymkode: 79657...ad6

Skrevet

Her blir det barnets besteforeldre, oldeforeldre, tanker og onkler (foreldrenes hel- og stesøsken). 

Jeg og samboer inviterer ett søskenbarn med familie hver som vi har nærmest kontakt med. 

På samboers side er det vanlig å invitere foreldrenes tanter og onkler, så det må vi og gjøre.... selv om vi ikke har så bør kontakt med dem. 

I tillegg en venninne og partner jeg har blitt invitert i dåp til tidligere 

Anonymkode: 675af...43f

Skrevet

Vi inviterer barnets tanter og onkler m/barn, besteforeldre og oldemoren. Så inviterer vi våre egne tanter/onkler som vi anser som nære, og samboers søskenbarn (veldig nære, mer som tanter). Og en venninne av meg med barn hvorav jeg er fadder til yngste. 

Familie vi har med å gjøre i det daglige, med andre ord. Har tanter og onkler jeg såvidt kjenner lengre, de inviterer vi ikke. Fadderne er et av søskenbarns til samboer og mannen hennes 🙂

Anonymkode: 189be...07d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...