Gå til innhold

Hvor mye lønn tjener en sykepleier assistent uten fagbrev?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en student som har fått tilbud om deltidsjobb på et rehabiliteringssenter som assistent. Jeg er over 18år men ikke fagbrev innenfor dette yrket. Jeg lurer på om noen vett omtrent hvor mye en slik stilling betaler i timelønn og hvordan helg, nattevakter og helligdager blir regnet i lønn? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

https://www.fagforbundet.no/lonn-og-avtaler/nho/pleie-og-omsorg/

rask sjekk her, ikke sikkert det stemmer med virkeligheten, men ca 250 000 i året for 100% stilling som ufaglært. Det er forøvrig ingenting som heter sykepleier assistent. Man er ufaglært, faglært (dvs utdannet innen helse) helsefagarbeider eller sykepleier. 

Anonymkode: 5cb09...cfa

• Liker 1
Skrevet

Han/hun tenker vel pleieassistent, den betegnelsen som oftest brukes på ufaglærte innen helsevesenet. 

Skrevet

Er det i kommunen? Garantilønna for KS for en ufaglært uten noe ansiennitet er 293.500 i året. Vanligvis kan du dele årslønna på 1950 og finne timelønna, men her blir det ikke helt rett i og med at du nok jobber skift med 35 t uke, ikke 37,5. Men det gir deg likevel et godt overslag. 

293.500: 1950= 150kr, i tillegg vil du få helge og kveldstillegg.

Anonymkode: cf833...72d

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.fagforbundet.no/lonn-og-avtaler/nho/pleie-og-omsorg/

rask sjekk her, ikke sikkert det stemmer med virkeligheten, men ca 250 000 i året for 100% stilling som ufaglært. Det er forøvrig ingenting som heter sykepleier assistent. Man er ufaglært, faglært (dvs utdannet innen helse) helsefagarbeider eller sykepleier. 

Anonymkode: 5cb09...cfa

Linken du viste til gjald kun minstesats i det private. KS (kommunal sektor) minstesats er en del høyere.

Anonymkode: cf833...72d

Skrevet

Hadde ca 150kr i timen da jeg begynte som assistent på et eldresenter i kommunen. 50kr tillegg i helg og på helligdager. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...