AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #1 Skrevet 1. februar 2019 Jeg heter Martine Helene men bruker bare navnet Martine. Er 16 år og vurderer å begnnye å bare bruke navnet Helene. Hvilket navn syntes dere er finest og passer Helene eller Martine best til en 16 år gammel jente? Anonymkode: d8bbd...c82
Grønt blad Skrevet 1. februar 2019 #2 Skrevet 1. februar 2019 Begge er fine og passer godt både til et barn, til en 16-åring og til en voksen. Du får bruke det du liker best. Om du bytter, så vær forberedt på at en del nok kommer til å bruke tid på å bruke det nye navnet ditt. Men med litt tid og tålmodighet, så bruker alle det navnet du vil.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #3 Skrevet 1. februar 2019 Begge er fine navn og begge passer til alle aldre. Jeg synes du må velge det du selv synes er finest. Tenk også gjennom hvilket du føler er mest deg! Selv har jeg et gammelt fornavn og Sofie som mellomnavn. Har aldri likt det gammeldagse navnet særlig godt så en periode brukte jeg bare Sofie, men jeg merket etterhvert at det ikke føltes helt riktig selv om jeg synes det er finere. Derfor bruker jeg det gammeldagse navnet igjen nå. Du er jo så ung uansett og har god tid til å finne ut av det, hvis du liker Helene bedre er det bare å prøve å bruke det. Anonymkode: da63d...403
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #4 Skrevet 1. februar 2019 Begge navnene er fine og begge passer i alle aldre, synes jeg. Å forsøke å venne folk om til å bruke det andre navnet ditt kan være skikkelig problematisk. Til og med de som skifter navn helt, opplever dette. Hos de som er i din situasjon, og bare vil at folk skal slutte å bruke det ene av navnene dine og begynne å bruke det andre tror jeg mange bare må gi opp. Ei jeg kjenner har forsøkt i over 20 år, fra hun var omtrent på din alder. Hver eneste gang hun har kommet i et nytt miljø, f.eks når hun har møtt nye folk i forbindelse med nye hobbyer, da hun flyttet pga studier, og når hun har flyttet litt rundt omkring i landet pga at hun har byttet jobb, har hun forsøkt å presentere seg med det navnet hun ønsket å få folk til å bytte til. Alltid er det en eller annen som kjenner noen som kjenner henne fra før e.l. og som gjør at opplegget velter. Anonymkode: 81b32...7ac
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #5 Skrevet 1. februar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begge navnene er fine og begge passer i alle aldre, synes jeg. Å forsøke å venne folk om til å bruke det andre navnet ditt kan være skikkelig problematisk. Til og med de som skifter navn helt, opplever dette. Hos de som er i din situasjon, og bare vil at folk skal slutte å bruke det ene av navnene dine og begynne å bruke det andre tror jeg mange bare må gi opp. Ei jeg kjenner har forsøkt i over 20 år, fra hun var omtrent på din alder. Hver eneste gang hun har kommet i et nytt miljø, f.eks når hun har møtt nye folk i forbindelse med nye hobbyer, da hun flyttet pga studier, og når hun har flyttet litt rundt omkring i landet pga at hun har byttet jobb, har hun forsøkt å presentere seg med det navnet hun ønsket å få folk til å bytte til. Alltid er det en eller annen som kjenner noen som kjenner henne fra før e.l. og som gjør at opplegget velter. Anonymkode: 81b32...7ac Selv om noen kjenner noen som kjenner henne fra før så burde de jo bruke navnet hun ønsker. Ganske respektløst å ikke gjøre det. Anonymkode: da63d...403 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #6 Skrevet 2. februar 2019 Jeg syns begge er fine navn og passer godt til en 16 år gammel jente. Bruk det du liker best. Det er selvsagt enklest å bruke Martine siden det er det første navnet ditt Anonymkode: 87d3c...a38
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #7 Skrevet 2. februar 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Begge navnene er fine og begge passer i alle aldre, synes jeg. Å forsøke å venne folk om til å bruke det andre navnet ditt kan være skikkelig problematisk. Til og med de som skifter navn helt, opplever dette. Hos de som er i din situasjon, og bare vil at folk skal slutte å bruke det ene av navnene dine og begynne å bruke det andre tror jeg mange bare må gi opp. Ei jeg kjenner har forsøkt i over 20 år, fra hun var omtrent på din alder. Hver eneste gang hun har kommet i et nytt miljø, f.eks når hun har møtt nye folk i forbindelse med nye hobbyer, da hun flyttet pga studier, og når hun har flyttet litt rundt omkring i landet pga at hun har byttet jobb, har hun forsøkt å presentere seg med det navnet hun ønsket å få folk til å bytte til. Alltid er det en eller annen som kjenner noen som kjenner henne fra før e.l. og som gjør at opplegget velter. Anonymkode: 81b32...7ac Og jeg kjenner ei som byttet navn som ung voksen, der det gikk veldig greit. Var selvfølgelig en overgangsperiode der man glemte seg noen ganger, men etter hvert husket alle det. Ingen bruker det gamle navnet lenger. Anonymkode: f9753...f00 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #8 Skrevet 2. februar 2019 Helene liker jeg best. Anonymkode: 06cb2...58c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå