Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mange år på sengepost vurderer jeg nå sterkt å søke på sykehjemmet her hvor jeg bor. Før var jeg skikkelig "anti" ang å jobbe på sykehjem, alltid tenkt det er en skikkelig drittjobb. Men etter at min mamma siste måneder av sitt liv måtte være på sykehjem pga alvorlig kreftdiagnose, så fikk jeg et helt annet inntrykk av det å jobbe som sykepleier på sykehjem.

Men ingen av mine kolleager har erfaring fra dette, så vil gjerne høre fra dere som jobber der -trives dere? Hvordan er arbeidsdagen? (jada, tunge dager ifht høy arbeidsmengde osv, men det har vi definitivt på sykehuset også -tenkte mer på hva en sykepleier generelt gjør -vil tro de får det meste jobber med medisiner og oppgaver som må utføres som feks sårstell, legge veneflon etc og at stell osv primært taes av assistenter/hjelpepleiere? Min eneste erfaring selv fra sykehjem er mine 3 år spm pleieassistent før jeg ble sykepleier, og det var rett og slett slavearbeid. Typ hadde 7-8 pasienter alene som jeg måtte stelle, kle på, følge på do/skifte bleie, mate, så ny do/bleierunde og deretter legge de igjen. Var helt utslitt av den jobben. Men sitter som sagt med et mer positivt inntrykk nå -og selvsagt er det forskjell på å være sykepleier og pleieassistent ifht ansvar og oppgaver også..

Men vil gjerne høre fra dere -hvordan er hverdagen for en sykepleier på sykehjem nå?

Anonymkode: dffb4...c77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først, trist å lese om mammaen din, men fint at du har ein god opplevelse av sjukeheim! 

Eg stortrivast på sjukeheim - starta på ei langtidsavdeling når eg var nyutdanna, og har jobba der sidan. :)  Det er veldig varierte arbeidsoppgåver! I tillegg til vanlig morgen og kveldsstell og mating, do-besøk har vi mykje spesifikke spl oppgåver. F.eks kontrollere multidose, legge dosett, legge opp dagens medisin, injeksjonar, diverse målingar, blodprøver, legevisitt, møte med fysio og ergo, sårstell, samhandlingsmøte osv. En veldig spennande jobb, med svært varierte arbeidsoppgåver, og ganske store variasjoner. En sjukepleiar på ei skjerma avdeling jobbar på ein heilt anna måte enn en på ei korttidsavdeling.

Anonymkode: 2a396...5ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...