AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #1 Skrevet 1. februar 2019 Noen som kan forklare dette for meg? Vet at alle som jobber med mennesker (barnehagene, skoler, helsestasjonen, jordmødre på barsel, leger på sykehusene and so on) sliter med underbemanning.. Men er det virkelig sånn at de som jobber i barnevernet, de som har ansvar for å hjelpe de barna som trenger det aller aller mest, mangler så mange folk? Det er jo krise! Anonymkode: e7001...af8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #2 Skrevet 1. februar 2019 Det er underbemanning og jeg vil tro høy frekvens av gjennomstrømming. Bv er kanskje en av de mer utakknemlige yrkene der ute. Anonymkode: 6b5b6...9a4 1
smilo Skrevet 2. februar 2019 #3 Skrevet 2. februar 2019 Det er vel helst kommunene som er ansvarlig for underbemanningene, da de kutter budsjettene hvert år 1
Belima Skrevet 2. februar 2019 #4 Skrevet 2. februar 2019 En bekjent av meg jobbet i BV i drøye 2 år. Selv mamma til to. Problemet var at de var underbemannet, mange sykemeldte og arbeidsoppgaver som gjorde at hun sjelden var hjemme før kl 1800 i hverdagen. I tillegg jobbet hun ofte i helgene på kontoret for å skrive journaler. Dette var et sted med bare ca 30 000 innbyggere og arbeidspresset var så høyt at hun møtte veggen. Som hun selv sa: Jeg kan ikke ha en jobb hvor jeg hver dag går hjem med dårlig samvittighet etter endt arbeidsdag. Husk mange møter hjemme hos familier mått være etter arbeidstiden hennes, fordi da var også de familiene hun skulle besøke, hjemme fra skole og jobb. Som hun sa: Jeg kan jo ikke gå midt i et møte fordi klokka er fire og min dag er slutt. Alt for stort press på de fleste som jobber i BV: 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #5 Skrevet 2. februar 2019 Jeg har lest mange av disse artiklene i forbindelse med #HeiErna. Det er veldig leit at nok en av de mest sårbare gruppene i Norge blir nedprioritert. Så vidt jeg skjønner har barnevernet først de siste årene blitt prioritert, og da i form av kompetanseheving. Når de da blir enda flinkere til å se hvordan barnet har det og blir enda bedre til å skjønne hvordan de skal hjelpe disse familiene så har de ikke folk til det? Har ikke så veldig peiling på politikk og fred og krig og sånn, men jeg reagerer sterkt på at de skal tjene penger både på å endre foreldrepengeperioden, stramme inn på pleiepengeordningen og så videre. Jeg skjønner at det kanskje har vært et overforbruk tidligere, men hva med å stenge igjen pengekrana andre steder enn der pengene virkelig trengs? Hva med å gi noen millioner til barnevernet, og heller lage et litt mindre flott teater f.eks? Hva med at politikerne betaler sitt eget julebord fra nå av, tipper at man kunne hjulpet noen familier med bare 500.000,- ekstra i året! Anonymkode: e7001...af8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #6 Skrevet 2. februar 2019 Dere som stemte Høyre kan bare takke dere selv for dette. Karma is a bitch! Good luck! Anonymkode: 783fd...88a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå