AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #1 Skrevet 1. februar 2019 1 år om noen dager. Kryper ikke, står ikke og går heller ikke. Vinker ikke hadet. Barnet sitter bare der, nesten uten bevegelse. Babyprat er det heller ikke tegn til. Kommer noen spesielle lyder ut av barnet. Tok ikke tak i tærene som babyer pleier å gjøre. Ligger på magen på gulvet og kan bruke hendene til å ta en leke. Ellers ingen tegn på å dra seg framover eller bakover. Bekymret..Hva kan være galt med barnet? For noe er det. Anonymkode: 0c45c...655
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #2 Skrevet 1. februar 2019 Kanskje han/hun har vondt et sted? Hør med legen? Anonymkode: 7c67e...e68 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #3 Skrevet 1. februar 2019 Men dere har vel oppfølging med helsestasjonen? Ellers ville jeg bedt om å få en time der for vurdering og eventuell henvisning videre. Anonymkode: 77994...5b7 16
morhjertegod Skrevet 1. februar 2019 #4 Skrevet 1. februar 2019 Har du vært på kontroller med barnet på helsestasjon, de pleier være rask ute om de reagerer på noe. Om ikke, ta med deg barnet og snakk med en helsesøster om din bekymring. 21
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #5 Skrevet 1. februar 2019 Har han/hun hatt normal utvikling tidligere? Hva har blitt sagt ved kontrollene? Anonymkode: e1201...489
Sinsiew Skrevet 1. februar 2019 #6 Skrevet 1. februar 2019 Dere har vel vært på kontroller? De små skal jo på kontroll hos barnelegen på helsestasjon bla.a.. 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #7 Skrevet 1. februar 2019 Det er ikke mitt barn. Det er et barn jeg har blitt spurt om å passe når mor skal üt i jobb igjen. Jeg synes det er så vondt for moren sier ingenting. Moren sa når jeg spurte om hun krøp nå. Nei hu nei. Hun ligger der som en sel. Kommer ikke til å gå før hun er 3 år. Føler det bĺr feil av moren og holde tilbake informasjon. Har lyst å si jeg ikke kan passe barnet for føler jeg ikke har kompetanse til å gi barnet det den ttenger. Føler barnet trenger en fagperson Anonymkode: 0c45c...655 9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #8 Skrevet 1. februar 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke mitt barn. Det er et barn jeg har blitt spurt om å passe når mor skal üt i jobb igjen. Jeg synes det er så vondt for moren sier ingenting. Moren sa når jeg spurte om hun krøp nå. Nei hu nei. Hun ligger der som en sel. Kommer ikke til å gå før hun er 3 år. Føler det bĺr feil av moren og holde tilbake informasjon. Har lyst å si jeg ikke kan passe barnet for føler jeg ikke har kompetanse til å gi barnet det den ttenger. Føler barnet trenger en fagperson Anonymkode: 0c45c...655 Men vet du hvorvidt barnet får oppfølging da? Om barnet følger kontrollene på helsestasjonen blir jo dette fanget opp. Barnet trenger ikke nødvendigvis en fagperson til å passe det om det er sent ute motorisk. Anonymkode: 77994...5b7 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #9 Skrevet 1. februar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men vet du hvorvidt barnet får oppfølging da? Om barnet følger kontrollene på helsestasjonen blir jo dette fanget opp. Barnet trenger ikke nødvendigvis en fagperson til å passe det om det er sent ute motorisk. Anonymkode: 77994...5b7 Jeg vet ingenting. Moren klager bare på helsesøster som bemerker det ene og andre. For meg blir det feil at moren ikke sier noe. Jeg observerer barnet og magefølelsen forteller meg noe er galt. Er det innafor å si hun må finne ei annen til å ha barnet? Hun har 2 mnd på seg til å finne ei ny Anonymkode: 0c45c...655 1
Grønt blad Skrevet 1. februar 2019 #10 Skrevet 1. februar 2019 Om du vil være en støtte for barnet, så synes jeg du skal passe det og på den måten se og bli kjent med det. Vær sammen med barnet og lek med det også før du skal passe det slik at barnet blir litt kjent med deg og føler seg litt trygg. Det er ikke gøy for et lite barn å bli passet av en fremmed. Når du kjenner barnet litt bedre, har du også mer å bygge bekymringen din på. Å bry seg er viktig, ikke skygge unna. 6
mintgrønn Skrevet 1. februar 2019 #11 Skrevet 1. februar 2019 Dette har du laget en tråd om før. Ser ikke hvorfor du ikke kan passe denne ungen. 15
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #12 Skrevet 1. februar 2019 4 minutter siden, mintgrønn skrev: Dette har du laget en tråd om før. Ser ikke hvorfor du ikke kan passe denne ungen. ??? Anonymkode: 0c45c...655
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #13 Skrevet 1. februar 2019 Jeg også husker tråd om det samme! Anonymkode: 12539...bcf 19
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #14 Skrevet 1. februar 2019 Jeg ser ikke problemet? Spør mor om ungen trenger noe spesiet. Hvis det virker som om hun ikke følger opp et barn med spesielle problemer kan du jo kontakte barnevernet og spørre om råd. Anonymkode: 04b1d...b6a 8
Duff Skrevet 1. februar 2019 #15 Skrevet 1. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke problemet? Spør mor om ungen trenger noe spesiet. Hvis det virker som om hun ikke følger opp et barn med spesielle problemer kan du jo kontakte barnevernet og spørre om råd. Anonymkode: 04b1d...b6a Dette! 4
Elán Skrevet 1. februar 2019 #16 Skrevet 1. februar 2019 Jeg ville, før barnevernet blir involvert, ringt helsestasjon og forklare at du passer et barn på 1 år som er veldig treg motorisk og derfra bedt om råd til veien videre. 12
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #17 Skrevet 1. februar 2019 3 minutter siden, Elán skrev: Jeg ville, før barnevernet blir involvert, ringt helsestasjon og forklare at du passer et barn på 1 år som er veldig treg motorisk og derfra bedt om råd til veien videre. Støtter dette. Anonymkode: 40f1e...65d 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #18 Skrevet 1. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: 1 år om noen dager. Kryper ikke, står ikke og går heller ikke. Vinker ikke hadet. Barnet sitter bare der, nesten uten bevegelse. Babyprat er det heller ikke tegn til. Kommer noen spesielle lyder ut av barnet. Tok ikke tak i tærene som babyer pleier å gjøre. Ligger på magen på gulvet og kan bruke hendene til å ta en leke. Ellers ingen tegn på å dra seg framover eller bakover. Bekymret..Hva kan være galt med barnet? For noe er det. Anonymkode: 0c45c...655 Er situasjonen oppstått akutt med at abrnet er apatisk, så kontaker du legevakt nå. Er situasjonen noe som har vedvart over tid så snakker du med helsesøster eller fastlegen. Men barn er forskjellige, alle variasjoner kan være innenfor normalen. Anonymkode: 8170c...8ef 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #19 Skrevet 1. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke mitt barn. Det er et barn jeg har blitt spurt om å passe når mor skal üt i jobb igjen. Jeg synes det er så vondt for moren sier ingenting. Moren sa når jeg spurte om hun krøp nå. Nei hu nei. Hun ligger der som en sel. Kommer ikke til å gå før hun er 3 år. Føler det bĺr feil av moren og holde tilbake informasjon. Har lyst å si jeg ikke kan passe barnet for føler jeg ikke har kompetanse til å gi barnet det den ttenger. Føler barnet trenger en fagperson Anonymkode: 0c45c...655 Og du synes det er greit å offentliggjøre en slik historie? Anonymkode: 8170c...8ef 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #20 Skrevet 1. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er situasjonen oppstått akutt med at abrnet er apatisk, så kontaker du legevakt nå. Er situasjonen noe som har vedvart over tid så snakker du med helsesøster eller fastlegen. Men barn er forskjellige, alle variasjoner kan være innenfor normalen. Anonymkode: 8170c...8ef Ts kan ikke få info fra lege eller helsesøster om et barn som ikke er sitt da!! Anonymkode: fc605...a07 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå