Gå til innhold

Tror d re vi vil klare å nå klimamålene.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere optimistiske for jordas fremtid?

Anonymkode: 36186...d12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 91445...ee5

Skrevet

Ikke i det hele tatt. Verden er i ferd med å gå under. Bare se på amerikanerne og deres feighet, Trump er en idiot som aldri burde ha fått noe makt i det hele tatt. Jeg frykter for mine barn.

Anonymkode: 46ed1...25c

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jordas fremtid? Ingen problemer.

Menneskehetens fremtid? Litt mer shady, men vi er en art som er veldig vanskelig å bli kvitt. 

Men nei, vi kommer ikke til å kunne nå noen klimamål, så vi kommer til å bli avhengig av teknologiske løsninger.

Skrevet

Dette er bare tull og tøys. 

Anonymkode: 663c8...16d

Skrevet

Jeg tror menneskeheten holder på å legge på røret, og jeg orker nesten ikke å tenke på det

Skrevet

Klarer å nå klimamålene? Nei.

Optimistisk: Ja. Hva skulle man være redd for? Spør dere selv, har verden gått fremover eller bakover de siste 100+ årene? Har menneskene det totalt sett bedre i dag enn før? Ingen grunn til at det skal snu. Problemer vil komme, men problemer skal også løses. 

Anonymkode: 9a6ef...e47

Skrevet

Vi bytter ut tver, pcer, mobiler og hvitevarer samt møbler annenhvert år. I tillegg pusser vi opp i hytt og pine.  Før hadde folk tven og sofaen i 15-20 år og man pusset ikke opp før man måtte. Slikt koster klimaet vårt.  Det nytter ikke å samle opp litt plast, legge på litt ekstra på flybiletten i klimakvote og kjøre elbil.  Det er ikke en "dråpe i havet" engang.  Vi må først og fremst få ned det sinnsyke forbruket og bruk og kast mentaliteten vår.  Det kommer ikke til å skje så lenge vi har så god råd som vi har idag.  

Skrevet

Jeg mener at mennesket er en bakterie med sko. Planeten kommer til å finne opp en antibiotika mot oss, som vi ikke klarer å bekjempe. Ekstremt mange vil dø.

Eller så kommer leveforholdene til å  bli så dårlige av forurensing at kamper om resurser blir til selvutslettende kriger.

Utrolig nok sover jeg godt om natta 😁

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare tull og tøys. 

Anonymkode: 663c8...16d

Det er DU som er tull og tøys. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klarer å nå klimamålene? Nei.

Optimistisk: Ja. Hva skulle man være redd for? Spør dere selv, har verden gått fremover eller bakover de siste 100+ årene? Har menneskene det totalt sett bedre i dag enn før? Ingen grunn til at det skal snu. Problemer vil komme, men problemer skal også løses. 

Anonymkode: 9a6ef...e47

Verden har gått fremover, men det er absolutt ikke av det gode. 

Skrevet

Disse "klima-målene" er jo uansett bare noe ubrukelig pisspreik for at politikerne kan slå seg åå brystet og påstå at de i alle fall GJØR noe. 

Men selv om alle disse målsetningene hadde blitt nådd 100 %, og enda litt til, så ville det selvfølgelig ikke hjulpet noe særlig for klimaet. Til det er målene alt for svake og verdiløse...                         

Anonymkode: 7c5d5...4ae

Skrevet

Flere burde bekymre seg og ta det innover seg. Den blå planeten er i ubalanse, det biologiske mangfoldet stuper fordi leveforholdene til artene blir dårlige og leveområdene forsvinner. Havet kveles og blir surere slik at fisken vil dramatisk påvirket. Plast i havet bekymrer meg veldig. Ser ingen lystig fremtid for mine barn og barnebarn, dessverre

Anonymkode: 62921...4d7

• Liker 3
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Klimakrisen er her allerede, vi pumper opp olje som før og bygger ut og forbruker og forurenser og gjør havet ulevelig. Regnskogen minker hver dag, vi klarer ikke å forhindre det ser det ut til. Kanskje en verdensomspennende atomkrig kan redde verden slik at de fleste mennesker dør ut...?

Anonymkode: 62921...4d7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...