AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #1 Skrevet 1. februar 2019 Hvorfor er det så anbefalt? Er det slik at om flyet blir kansellert eller noe, så får du igjen pengene eller du slipper å betale? At du får det reklamert? Sånn utenom dette, så ser jeg ingen fordel ved å bruke kredittkort..er jo bare en ekstra stressfaktor at du er skyldig. Anonymkode: 9458a...9a5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #2 Skrevet 1. februar 2019 Har vel kanskje med reiseforsikring å gjøre. Jeg har helårs via forsikringsselskap så jeg gidder ikke stresse med å betale med kredittkortet. Dårligere dekning på det også. Anonymkode: 9d93a...e93
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #3 Skrevet 1. februar 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så anbefalt? Er det slik at om flyet blir kansellert eller noe, så får du igjen pengene eller du slipper å betale? At du får det reklamert? Sånn utenom dette, så ser jeg ingen fordel ved å bruke kredittkort..er jo bare en ekstra stressfaktor at du er skyldig. Anonymkode: 9458a...9a5 Nei, blir flyet innstillt vil du få refundert billetten eller bli ombooket, du får ikke automatisk pengene dine igjen, eller slipper betale. Det skulle tatt seg ut at kredittkort selskap skulle tatt tapet mot flyselskap eller NSB. Det handler om at de fleste kredittkort har reiseforsikring inkludert Anonymkode: 95b6b...c1f
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #4 Skrevet 1. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, blir flyet innstillt vil du få refundert billetten eller bli ombooket, du får ikke automatisk pengene dine igjen, eller slipper betale. Det skulle tatt seg ut at kredittkort selskap skulle tatt tapet mot flyselskap eller NSB. Det handler om at de fleste kredittkort har reiseforsikring inkludert Anonymkode: 95b6b...c1f Det er billett bare en vei. Jeg er allerede i utlandet Anonymkode: 9458a...9a5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #5 Skrevet 1. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så anbefalt? Er det slik at om flyet blir kansellert eller noe, så får du igjen pengene eller du slipper å betale? At du får det reklamert? Sånn utenom dette, så ser jeg ingen fordel ved å bruke kredittkort..er jo bare en ekstra stressfaktor at du er skyldig. Anonymkode: 9458a...9a5 Fordi mange kredittkort har avbestillings og reiseforsikring når du betaler minst 50 % av reisens kostnader med kredittkort. I tillegb er det enklere å få tilbake penger dersom du har handlet med lånte penger, særlig om nestillingen er gjort og betalt over nettet. Men her vil jeg advare mot å bruke Norwegian sitt kredittkort. De følger ikke loven i denne typen saker. Anonymkode: 4dd0f...af3
Gatsby Skrevet 2. februar 2019 #6 Skrevet 2. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så anbefalt? Er det slik at om flyet blir kansellert eller noe, så får du igjen pengene eller du slipper å betale? At du får det reklamert? Sånn utenom dette, så ser jeg ingen fordel ved å bruke kredittkort..er jo bare en ekstra stressfaktor at du er skyldig. Anonymkode: 9458a...9a5 Både norwegian og sas har egne kredittkort som gir bonuspoeng. Sparer man opp nok poeng får man gratis flyreiser.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #7 Skrevet 2. februar 2019 Det er fordi noen kredittkort gir gratis reiseforsikring hvis du betaler mer enn halve reisen med det. Norwegian har f.eks bonuspoeng ved bruk av kortet også, men du må spare ganske lenge for å få noe særlig poeng. Hvis det koster ekstra å betale med kredittkort ville jeg ikke brukt det til å kjøpe fly- eller togbilletter. Anonymkode: d64bb...0dc
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #8 Skrevet 4. februar 2019 Jeg har reiseforsikring i banken, som gjelder hele året. Innenfor 70 dager i utlandet. jeg skal bestille ensveisbillett, men bør jeg bruke debit eller mastercardet? Jeg skal legge inn kortet liksom. Kanskje best med debit da? Anonymkode: 9458a...9a5
Glitnir Skrevet 4. februar 2019 #9 Skrevet 4. februar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har reiseforsikring i banken, som gjelder hele året. Innenfor 70 dager i utlandet. jeg skal bestille ensveisbillett, men bør jeg bruke debit eller mastercardet? Jeg skal legge inn kortet liksom. Kanskje best med debit da? Anonymkode: 9458a...9a5 Hvis du betaler regningen på forfall ser jeg ingen grunn til å bruke annet enn kredittkort på nett.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #10 Skrevet 4. februar 2019 Akkurat nå, Glitnir skrev: Hvis du betaler regningen på forfall ser jeg ingen grunn til å bruke annet enn kredittkort på nett. Jeg bestiller billetten på nett da... men du mente kanskje nettbutikk nå? Altså jeg skal bestille hos flyselskapet Anonymkode: 9458a...9a5
Glitnir Skrevet 4. februar 2019 #11 Skrevet 4. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg bestiller billetten på nett da... men du mente kanskje nettbutikk nå? Altså jeg skal bestille hos flyselskapet Anonymkode: 9458a...9a5 Ja, å bestille flybillett på flyselskapets nettside er å bestille på nett. Det er flyselskapets nettbutikk. For å sikre debetkortet best mulig mot eventuell svindel er det greiest å betale med kredittkort både på nett og i utlandet (unntatt kontantuttak). Du får da sett at transaksjonene er riktige før du betaler dem. I tillegg kommer at dersom du har de «riktige» kredittkortene får du bonuspoeng, kickback eller lignende. Eneste grunnen til å la være er dersom du sliter med å begrense deg selv med kredittkort, og ikke betaler alt på forfall. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #12 Skrevet 6. februar 2019 Hvis flyselskapet går konkurs får du pengene igjen dersom du har betalt med kredittkort på grunn av lovverket. Samme med eksempelvis hotell eller feriebolig og lignende. https://dinero.no/flere-rettigheter-kredittkort/ Anonymkode: 55f40...0d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå