Elanor Skrevet 9. april 2005 #1 Skrevet 9. april 2005 Ingen tvil om at Aïoli er veldig godt, men jeg lurer på hva slags retter bruker dere det til. Har fått det til Tapas på restaurant, men det er ikke så veldig sannsynlig at jeg skal lage tapas selv noen gang, tror jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2005 #2 Skrevet 9. april 2005 server det som en smårett med aioli i en liten skål og et godt italiensk brød til å dyppe oppi skåla (godt!) eller så kan du dyppe pomfrites i den, eller du kan lage en supergod brødskive med ailoi som "smør" og feks mozzarella,basilikum,tomat osv på. rist brødet først! mmm.
Gjest gjest1 Skrevet 9. april 2005 #3 Skrevet 9. april 2005 Jeg bruker det til ovnstekt fisk, helst hvit fisk.
Arkana Skrevet 9. april 2005 #4 Skrevet 9. april 2005 Til hvit fisk, til grillmat, som dressing (f.eks. til skalldyrsalat), til grillet kylling, som dip, til reker/skalldyr.
ashera Skrevet 9. april 2005 #7 Skrevet 9. april 2005 Nydelig som piff på fiskesuppe, både tomatbasert og jevnet. Bruker også hjemmelaget aïoli sammen med rømme eller crème fraiche når jeg lager potetsalat.
lene24 Skrevet 10. april 2005 #8 Skrevet 10. april 2005 aioli er god på pizza, og tilpasta synes jeg, i tillegg til det andre over nevner:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå