AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #1 Skrevet 1. februar 2019 Jeg leser stadig at idag har det blitt slik at enkelte foreldre mister omsorgen for sitt barn pga manglende foreldreevne. Jeg stusser litt over dette, hvor dårlig omsorgsperson går det an å være at du faktisk mister barnet? Hvorfor får ikke foreldrene veiledning istedenfor? Jeg hører stadig at emosjonell omsorg svikter hos dem foreldrene som mister barna. Er det foreldre som nekter veiledning eller er det barnevernet idag som stiller for høye krav om hvordan man gir emosjonell omsorg? Anonymkode: 506db...8fb 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #2 Skrevet 1. februar 2019 Det finnes jo ingen grense for hvor dårlig forelder man kan være. Det finnes jo foreldre som misbruker, torturerer og dreper barna sine. Anonymkode: 773f5...15a 7
Gjest Fjeud Skrevet 1. februar 2019 #3 Skrevet 1. februar 2019 Fakta er nok heller at de som mister omsorgen enten ikke har de mentale evnene til å oppdra barn, og knapt nok ta vare på seg selv, eller så lever de en livsstil som ikke er kompatibel med å ha barn. terskelen for å frata noen barn er svært høy, i kontrast til det de i de utallige facebookgruppene som har blitt fratatt barna sine vil ha folk til å tro.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #4 Skrevet 1. februar 2019 Om min manns kusine noen gang får barn kommer hun til å miste omsorgen med en gang. Hun er såkalt lettere psykisk utviklingshemmet. Hun ser helt normal ut og kan ganske lenge fremstå som helt normal.. men diagnosert med en Iq på 50-60 hun mangler all kritisk tenking og havner i veldig mange uheldige situasjoner. Man kan ikke lære opp en sånn person til å bli en god mor...hun er rett og slett for dum Hadde hun stått frem på tv i en barnevernssak Hadde de fleste tenk at ingenting er galt med den jenta.. Men hun er ufør pga sin lave IQ og har økonomisk verge fordi alle pengene blir brukt opp på løs negler, vipper og røyk. Anonymkode: f05ee...f98 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #5 Skrevet 1. februar 2019 Ca. like dårlig som trebarnsmoren det står om i media nå. Da har man nådd bunnen. Anonymkode: 164e1...994
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #6 Skrevet 1. februar 2019 Jeg er usikker på hva du egentlig spør om......synes du det er vanskelig å tenke deg til muligheter? Jeg kan gi noen eksempler: - ruser seg foran barn - har nedsatt vurderingsevne på en sånn måte at barna vanskjøttes (totalt mangeldne tannhygiene, ikke møter opp til kontroller på helsestasjonen gjentatte ganger, ikke klarer tilby barna et normalt kosthold osv) - ikke klarer å ta til seg veiledning og skjønne på egenhånd hvordan man kan være en trygg omsorgsperson - Ikke har normal øyenkontakt/fysisk kontakt med barn, kanskje man også er voldelig fysisk eller psykisk Om man ikke kommer seg gjennom de kursene som tilbys i dag i barnevern/helsestasjon (som alltid tilbys først om det ikke er er snakk om grov omsorgssvikt) så har man jo på ingen måte det som trengs for en grei og trygg oppvekst. Anonymkode: 76812...788 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #7 Skrevet 1. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er usikker på hva du egentlig spør om......synes du det er vanskelig å tenke deg til muligheter? Jeg kan gi noen eksempler: - ruser seg foran barn - har nedsatt vurderingsevne på en sånn måte at barna vanskjøttes (totalt mangeldne tannhygiene, ikke møter opp til kontroller på helsestasjonen gjentatte ganger, ikke klarer tilby barna et normalt kosthold osv) - ikke klarer å ta til seg veiledning og skjønne på egenhånd hvordan man kan være en trygg omsorgsperson - Ikke har normal øyenkontakt/fysisk kontakt med barn, kanskje man også er voldelig fysisk eller psykisk Om man ikke kommer seg gjennom de kursene som tilbys i dag i barnevern/helsestasjon (som alltid tilbys først om det ikke er er snakk om grov omsorgssvikt) så har man jo på ingen måte det som trengs for en grei og trygg oppvekst. Anonymkode: 76812...788 Enig med deg i alt her, men lurer litt på hva du mener med unormal øyenkontakt og fysisk kontakt? På hvilken måte kan den være unormal? Anonymkode: 506db...8fb
Fjaselina Skrevet 1. februar 2019 #8 Skrevet 1. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg i alt her, men lurer litt på hva du mener med unormal øyenkontakt og fysisk kontakt? På hvilken måte kan den være unormal? Anonymkode: 506db...8fb Alle barn er avhengige av både augekontakt og fysisk kontakt. Foreldre som ikkje ser barnet sitt vil skade utviklinga til barnet. Det er noko av det mest alvorlege ein kan utsette barn for. Etter nokre månader med foreldre som ikkje gir respons på barnet sine initiativ, blir barnet apatisk og gir opp. Då er dei ganske grundig øydelagde. Det vil sjølvsagt ikkje nokon foreldre innrømme. Enklare å lage ei historie om at barnevernet tek barn fordi dei ikkje får Nugatti på brødskiva.... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå