GÃ¥ til innhold

Mai baby, hvilken type dyne vil du anbefale til seng/vogn? :-)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle som leser😊

Jeg ventet en mai baby og er veldig usikker på hvilken type dyne jeg burde velge til både vogn og seng. Jeg har vært inne på tanken å kjøpe en sommerdun dyne til å bruke i vogn og en dun dyne til å ha i seng. Er det noen som har fått baby på samme tid å brukt det samme som jeg har tenkt? Tar gjerne i mot råd. 

Er litt bekymret for at det blir en like varm sommer som i fjord🙊 

Anonymkode: 84b37...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en mai-jente! 😊 Jeg brukte vårpose fra Easygrow i vognen (dette må du ha uansett ved bhg start) og vanlig dundyne i senga (80x100cm). Denne brukte vi opp til jenta var 2.5 år, før lillesøster overtok. Om sommeren brukte jeg bare helseteppe på de varmeste nettene. Innimellom brukte jeg ullpysj og sovepose (fra Ikea), særlig i den perioden dynen bare ble sparket av...

Vi har ikke det kaldeste huset, så dette må jo også tas hensyn til, samt om baby er er frysepinn 😊

Anonymkode: 7feaa...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at vi også hadde strikketeppe i vårposen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte nattpose i senga - med baby i pysj eller i bleie på de varmeste dagene. I vogna brukte vi bare et teppe. Vi har en baby som er veldig varm av seg. 

Anonymkode: e355c...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte lett dundyne i vogna i starten (helseteppe på de varmeste dagene). Etterhvert kjøpte vi vårposen til easygrow- den brukte vi i barnehagen også:) 

I senga har vi hatt en helårs dundyne :)

Anonymkode: 90683...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte sommerdundyne til babyen som kom i mai i fjor. På de aller varmeste dagene i sommer lå hun i bleia med et tynt bomullsteppe (da var det nærmere 30 grader på soverommet midt på natta). Vi brukte sommerdundyne eller teppe i vogna også innimellom, men vi fikk ikke babyen til å sovne i vogn, så vi bar henne stort sett i sjal (noe som forøvrig var alt for varmt på varme sommerdager). Vi bruker fortsatt den samme dyna i senga, men i kombinasjon med ullpysj nå :) 

Anonymkode: e90dd...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk baby i mai 2018 så vi brukte ikke dyne i vogn eller senga. Det var alt for varmt. Brukte kortermet og kortbeint shorts om natta, ingen dyne eller teppe. 

Men når det har blitt kjøligere har vi brukt dundyne begge steder. Har flyttet den fra senga til vogna. Når vi gikk over til sportsdel kjøpte vi pose. Trengte ikke det i liggedelen av vogna. 

Anonymkode: 78438...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en mai-jente! 😊 Jeg brukte vårpose fra Easygrow i vognen (dette må du ha uansett ved bhg start) og vanlig dundyne i senga (80x100cm). Denne brukte vi opp til jenta var 2.5 år, før lillesøster overtok. Om sommeren brukte jeg bare helseteppe på de varmeste nettene. Innimellom brukte jeg ullpysj og sovepose (fra Ikea), særlig i den perioden dynen bare ble sparket av...

Vi har ikke det kaldeste huset, så dette må jo også tas hensyn til, samt om baby er er frysepinn 😊

Hvorfor må man ha den posen til barnehagestart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Hei alle som leser😊

Jeg ventet en mai baby og er veldig usikker på hvilken type dyne jeg burde velge til både vogn og seng. Jeg har vært inne på tanken å kjøpe en sommerdun dyne til å bruke i vogn og en dun dyne til å ha i seng. Er det noen som har fått baby på samme tid å brukt det samme som jeg har tenkt? Tar gjerne i mot råd. 

Er litt bekymret for at det blir en like varm sommer som i fjord🙊 

Anonymkode: 84b37...ab3

I en fjord må det jo være digg med en reprise av fjoråret;) Men til det du spør om. Vi har juni baby, og brukte bare tynt teppe ute, dyne inne om noe. Desemberbabyen har jeg samme dyne til.

Anonymkode: f0aca...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, minister-mio said:

Hvorfor må man ha den posen til barnehagestart? 

Det lurer jeg på og. Jeg har ikke slik pose selv om ungen er i barnehage

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.mai baby. Vi brukte vår/sommer pose med eventuelt ullteppe inni :) dynen vi hadde kjøpt ble ikke brukt.

Anonymkode: c4270...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...