AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #1 Skrevet 1. februar 2019 Jeg er kvinne, og har en mannlig kjæreste som jeg elsker. Vi har det (etter min mening) helt perfekt, aldri hatt det så bra før, men jeg har ingen sexlyst. Vi er flinke til å kose med hverandre, kysser hverandre hele tiden, og han tar masse initiativ. Problemet er at jeg aldri lenger kommer til det punktet hvor jeg blir kåt. Jeg tenker noen ganger at jeg har litt lyst på sex, men når det kommer til stykket har jeg aldri lyst nok. Vi har sex ca. 1 gang i uken (kanskje), men det er mest fordi jeg ikke føler at jeg alltid kan si nei. For min del kunne vi gjerne bare droppet hele greia. Dette har aldri vært et problem for meg før, jeg er 30 år nå, og dette problemet oppstod for omtrent 8 mnd. siden. Tidligere i livet har jeg vært en svært seksuell person, og stort sett hatt sex daglig når jeg har hatt kjærste. Dette er blitt et kjempeproblem for meg, for jeg elsker virkelig kjæresten min, og synes han er kjempekjekk, har deilig kropp osv., og jeg skjønner ingenting av at jeg ikke har lyst på ham. Jeg fantaserer eller tenker aldri på andre menn heller, jeg vil bare helst ligge i armkroken, kysse og kose, men ikke ha sex. Jeg begynner å bli skikkelig fortvilet, for jeg savner å ville ha sex, og jeg har konstant dårlig samvittighet overfor kjæresten min, som må ta til takke med så lite. Hva kan dette komme av? Er det noe poeng i å håpe at sexlysten min skal komme tilbake på noe punkt, eller må jeg avfinne meg med å ha blitt praktisk talt asekuelll? Forresten, så går jeg ikke på p-piller, så det kan ikke være det, og jeg har aldri vært gravid eller fått barn. Huff, jeg er så fortvilet 😥 Anonymkode: fbe65...125
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #2 Skrevet 1. februar 2019 Til tross for at han er en kjekk og flott mann, tenner du på han mentalt? Eller er dere blitt så gode venner at den seksuelle biten er blitt ødelagt! Anonymkode: 8bc03...ef5 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #3 Skrevet 1. februar 2019 Kanskje du bør gå til legen og teste hormonnivåene dine? Begynnende tidlig overgangsalder, eller du mangler noen hormoner, som f.eks testosteron? Ja, kvinner skal også ha det hormonet, det gir sexlyst. Få legen til å ta blodprøver, så får du svar på om det er noe fysisk. Anonymkode: 8631f...614 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #4 Skrevet 1. februar 2019 Jeg vet akkurat hvordan det er... Det som kan hjelpe er å prøve å sprite opp sexlivet litt. Jeg har noen eksempler her: *Prøve noe nytt. Ny stilling, en fantasi, analsex osv *Kjøpe noe spennende sexleketøy. *Sexte gjennom en hel dag for å bygge opp til kvelden. *Prøv å ha en sexuke hvor dere setter av tid til sex hver dag. *Fokuser på det du synes er behagelig med sex. Hvis det blir deilige orgasmer ut av hver økt er det stor sannsynlighet kroppen etterhvert får tilbake lysta. *Kjøp deg noen nye klær, noe ny sminke, gjør deg litt sexy, så kanskje føler du deg mer sexy også. *Hva med en stillegående vibrator eller en liten buttplug osv som du kan gå med mens dere gjør noe offentlig, for så å dra hjem for å ha sex etterpå? Det er også viktig at du passer på helsa di, få i deg nok vitaminer og mineraler da eventuelle mangler også kan påvirke sexlysta. Ellers bare prøv å bli litt mer sexfiksert, la deg selv fantasere og prioriter intime stunder med mannen din så er i alle fall sjansen større for at du får tilbake litt lyst Anonymkode: e1dd3...aef
morhjertegod Skrevet 1. februar 2019 #5 Skrevet 1. februar 2019 Hvordan føler du deg ellers, er formen bra? Er en del sykdommer/ mangler som kan forandre lysten. Som hormoner, stoffskiftet, B12 mangel osv... Er jo mye som kan påvirke lysten, psyken, helsa, stress osv.. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #7 Skrevet 2. februar 2019 Går du på p piller... Anonymkode: 4e7ae...497
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #8 Skrevet 3. februar 2019 En tur til legen kan fort vise seg å være lurt. Jeg hadde ereksjonsproblemer, ingen sexlyst. Han var veldig imøtekommende og det ble testet for ulike hormoner, vitaminbalanse etc.. fikk god hjelp og etter et par uker var jeg tilbake. Kanskje i enda bedre form enn noensinne. Leger anbefales. De vet hva de driver med. Anonymkode: 7dfb0...026 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #9 Skrevet 9. februar 2019 TS her. På 1.2.2019 den 18.37, AnonymBruker skrev: Til tross for at han er en kjekk og flott mann, tenner du på han mentalt? Eller er dere blitt så gode venner at den seksuelle biten er blitt ødelagt! Anonymkode: 8bc03...ef5 Jeg vil si jeg tenner på ham mentalt, ja. Vi er overhodet ikke på det punktet at det seksuelle skulle ha dabbet av. På 1.2.2019 den 18.44, AnonymBruker skrev: Kanskje du bør gå til legen og teste hormonnivåene dine? Begynnende tidlig overgangsalder, eller du mangler noen hormoner, som f.eks testosteron? Ja, kvinner skal også ha det hormonet, det gir sexlyst. Få legen til å ta blodprøver, så får du svar på om det er noe fysisk. Anonymkode: 8631f...614 Kanskje jeg rett og slett må gå til legen, ja. Det er merkelig og ubehagelig det hele, det liksom bare forsvant. På 1.2.2019 den 18.46, AnonymBruker skrev: Jeg vet akkurat hvordan det er... Det som kan hjelpe er å prøve å sprite opp sexlivet litt. Jeg har noen eksempler her: *Prøve noe nytt. Ny stilling, en fantasi, analsex osv *Kjøpe noe spennende sexleketøy. *Sexte gjennom en hel dag for å bygge opp til kvelden. *Prøv å ha en sexuke hvor dere setter av tid til sex hver dag. *Fokuser på det du synes er behagelig med sex. Hvis det blir deilige orgasmer ut av hver økt er det stor sannsynlighet kroppen etterhvert får tilbake lysta. *Kjøp deg noen nye klær, noe ny sminke, gjør deg litt sexy, så kanskje føler du deg mer sexy også. *Hva med en stillegående vibrator eller en liten buttplug osv som du kan gå med mens dere gjør noe offentlig, for så å dra hjem for å ha sex etterpå? Det er også viktig at du passer på helsa di, få i deg nok vitaminer og mineraler da eventuelle mangler også kan påvirke sexlysta. Ellers bare prøv å bli litt mer sexfiksert, la deg selv fantasere og prioriter intime stunder med mannen din så er i alle fall sjansen større for at du får tilbake litt lyst Anonymkode: e1dd3...aef Takk for tips, men å "sprite opp sexlivet" er det siste jeg vil, jeg har jo ikke lyst på sex. Jeg tror ikke dette kommer ned til noe så enkelt som at jeg må kle meg penere, vi har jo fremdeles sex, jeg bare blir ikke kåt. På 1.2.2019 den 18.52, morhjertegod skrev: Hvordan føler du deg ellers, er formen bra? Er en del sykdommer/ mangler som kan forandre lysten. Som hormoner, stoffskiftet, B12 mangel osv... Er jo mye som kan påvirke lysten, psyken, helsa, stress osv.. Formen ellers er topp. På 1.2.2019 den 19.25, Ardenus skrev: Hva skjedde for ca 8mnd siden? Ingenting, så vidt jeg vet. På 3.2.2019 den 9.12, AnonymBruker skrev: En tur til legen kan fort vise seg å være lurt. Jeg hadde ereksjonsproblemer, ingen sexlyst. Han var veldig imøtekommende og det ble testet for ulike hormoner, vitaminbalanse etc.. fikk god hjelp og etter et par uker var jeg tilbake. Kanskje i enda bedre form enn noensinne. Leger anbefales. De vet hva de driver med. Anonymkode: 7dfb0...026 Kan jeg spørre hva de fant hos deg? Må innrømme at jeg synes det ville være flaut å gå til legen med dette. Fysisk virker jeg jo ok, ingenting annet er galt, jeg blir våt når vi sex, jeg bare blir ikke kåt i hverdagen lenger. Jeg skulle liksom tro at hvis det var noe galt med hormonene mine, så ville det påvirke min evne til å bli våt også, ikke bare lysten? Anonymkode: fbe65...125
jabx Skrevet 9. februar 2019 #10 Skrevet 9. februar 2019 Kanskje forholdet har blitt en vane? Rutine? Det er ingen spenning lenger, og da blir det heller ingen tenning?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #11 Skrevet 9. februar 2019 Akkurat nå, jabx skrev: Kanskje forholdet har blitt en vane? Rutine? Det er ingen spenning lenger, og da blir det heller ingen tenning? Synes ikke det oppleves sånn, nei. Anonymkode: fbe65...125
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #12 Skrevet 9. februar 2019 Er du mentalt opptatt med andre ting i hverdagen, jobb etc.? Høres litt ut som det er «arbeidet» med sex som forhindrer deg litt og at kos og armkrok er nok intimitet. Det kan være hormoner som andre her nevner. Anonymkode: d5bd4...6d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå