AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #1 Skrevet 1. februar 2019 Hei. Jeg tror men er litt usikker på det, at barnet mitt fikk omgangssyke. Grunnen til at jeg er usikker er at barnet sliter med jevnlig oppkast fra før og skal snart utredes på sykehuset. Det startet med oppkast onsdag kveld da hen sov. Dagen etter var hen frisk med god allmenntilstan, ikke noe oppkast heller. Så skjedde det igjen natt til fredag og siden har hen spydd 2 ganger på formiddagen. Nå sover hen på sofaen, er utslitt men har ikke feber. Dersom dette her er omgangssyke hvor mange dager er det vanlig å være syk? Kan barnet gå til bhg på mandag om allmenntilstanden er fin? Sykdommen begynte på alvor i dag. Barnet har ikke spist noe i dag men har drukket et halvt glass kulturmelk. Anonymkode: db723...a9b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #2 Skrevet 1. februar 2019 Reglene for å holde hjemme er vel 48 timer etter siste oppkast? Anonymkode: f5812...c4b 1
ViljaH Skrevet 1. februar 2019 #3 Skrevet 1. februar 2019 Spoiler 48 timer etter siste symptom kan barnet gå i barnehage.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #4 Skrevet 1. februar 2019 Ts her Spørsmålet mitt var hvor mange dager kan et barn være sykt når det er omgangssyke? Hva som er vanligst? Anonymkode: db723...a9b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #5 Skrevet 1. februar 2019 Det kan variere. Har hatt omgangssyke flere ganger. Varer alt fra en dag tul.en uke.. kommer mye an på hvor sterk vuruset er og seff omgivelsene mht smitte og spredbing.. hygiene. Om det varer i over en uke ville jeg kontaktet lege. Anonymkode: f0698...ae3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #6 Skrevet 1. februar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan variere. Har hatt omgangssyke flere ganger. Varer alt fra en dag tul.en uke.. kommer mye an på hvor sterk vuruset er og seff omgivelsene mht smitte og spredbing.. hygiene. Om det varer i over en uke ville jeg kontaktet lege. Anonymkode: f0698...ae3 Takk for svar😊 Anonymkode: db723...a9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå