Gå til innhold

Når begynte barna deres å spise middag

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Når begynte dere å gi barna deres middagen som resten av familien spiser?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Nå er det noen år siden barna mine var så små. Jeg vet jeg gikk ut fra den alderen som sto på barnematglassene (tror det var fra rundt 6-7 mnd) . Så moste jeg den middagsmaten vi hadde slik at den ble omtrent samme konsistens som den du kan kjøpe ferdig. Etterhvert ble maten mindre og mindre finmoset. Ikke all middagsmat vi hadde passet til så små barn og da fikk ungene ferdigkjøpt fra glass. Alle barna satt sammen med oss ved middagsbordet fra de var store nok til å sitte i barnestol.

Skrevet

Fra 10-12 mnd fikk ho stort sett den samme maten som oss. Før det tok vi opp litt ferdigmost/oppkutta mat fra fryseren og blandet det med litt/noe av den maten vi hadde.

Gjest Anonymous
Skrevet

Fra de har kunnet sitte i høystol rundt 7 mnd alder, har de fått sittet sammen med oss. Til å begynne med satt de der oppstøttet av puter bare i 10 min tid. Fra 9mnd alder har barna stort sett fått middag sammen med oss. Og da har de fått prøve å spise litt selv, selv om det var litt gris, så er det koslig og sosialt.

Kokte maten uten salt, slik at vi voksne heller saltet maten selv. (eller tok av brunsaus/hvitsaus til barna før jeg hadde i salt) Vi spiste mye fisk og fiskeprodukter, kylling osv - spiste lite blandingsprodukt som kjøttdeig, karbonader og pølser pga saltinnholdet - i hverfall til de var godt bikket året.

Gjest Madeline
Skrevet

Kokte maten uten salt, slik at vi voksne heller saltet maten selv.

Slik gjorde vi også. Det resulterte i at de voksne også brukte mindre salt, noe som jo er positivt.

Gjest skindeep
Skrevet

hmm.. min lille har ikke begynt å spise middag enda.. hun er 9 1/2 mnd. nå.

Ingenting frister henne. Er ikke så veldig stressa med det heller, kommer vel etterhvert.

Skrevet

Jenta mi var utrolig sær som liten og nekta og spise most mat, så fra hun var 6-7 mnd, så spiste hun mat sammen med oss. Delte da opp maten i små, små biter. Vi lagde og da mat uten salt. Nå satte hun seg opp av seg selv fra den dagen hun ble 6 mnd og satt veldig stødig. Så det var ikke noe problem.

Skrevet

Veslemor er nå 9 måneder.Hun spiser det vi spiser stort sett.De dagene vi spiser noe hun ikke kan spise da bruker vi glass fra Nestle.

Vi begynte med å gi middagsmat da hun var 6 mnd.

Jeg salter ikke Maten...

Koldbruna :babysmokk:

Gjest skindeep
Skrevet
hmm.. min lille har ikke begynt å spise middag enda.. hun er 9 1/2 mnd. nå.

Ingenting frister henne. Er ikke så veldig stressa med det heller, kommer vel etterhvert.

Har faktisk begynt med middag på glass nå. Tenkte jeg skulle bare prøve etter at jeg skrev dette innlegget, og siden har ho spist det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...