AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #1 Skrevet 1. februar 2019 Hei. Har fått meg ny jobb i kommunal omsorgsbolig. Er ansatt som assistent. Er utdannet ambulansefagarbeider. Har jeg da krav på fagarbeiderlønn når jeg har fagbrev? Hva med ansiennitet? Gjelder den kun nåværende arb.plass eller legges det til fra tidligere arbeid? Anonymkode: 71abc...cb5
Jentadi Skrevet 1. februar 2019 #2 Skrevet 1. februar 2019 Meld deg inn i en fagforening, for eksempel Fagforbundet, så får du svar. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #3 Skrevet 1. februar 2019 Sjekk tariffavtalen din, som fagforeninga di har forhandlet fram på dine vegne. Og så melder du deg inn Anonymkode: c5028...ff6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #4 Skrevet 1. februar 2019 All skattbar inntekt regnes med som lønnsannisitet. Men hvordan orker du å jobbe som assistent i en omsorgsbolig når du kan tjene bedre i ambulansen ? Anonymkode: e6216...c8a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #5 Skrevet 1. februar 2019 Fordi det ikke alltid er like enkelt å få full jobb i ambulansen. Jobber der samtidig som jeg tar vakter i amb. Anonymkode: 71abc...cb5 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #6 Skrevet 1. februar 2019 Det burde du helt klart få! Din kompetanse er til og med veldig relevant for arbeidet du gjør. Men slik jeg har forstått det skulle du og hatt fagarbeiderlønn om du var tømrer eller kokk. Vet om flere som får det, f.eks en venninne som jobber som vaskehjelp men egentlig er utdannet frisør får derfor fagarbeiderlønn i stedet for kun assistentlønn, som mange av hennes kollegaer (som gjerne har vasket 15 år lengre enn henne). Eller en kamerat som er kokk og nå jobber i barnehage, han får da fagarbeiderlønn. Jeg hadde bare tatt det opp med nærmeste leder, fått h*n til å sjekke det ut. Får du et nei, tar du det videre med f.eks fagforbundet. Anonymkode: 6b5c1...285
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #7 Skrevet 1. februar 2019 Er du ansatt som assistent er det den tittelen du får. Men all ansiennitet bør telle, og er de interessert i å beholde deg bør de jo absolutt vurdere å la deg få tittel fagarbeider og dermed lønna. Anonymkode: 9a51a...26c
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #8 Skrevet 1. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du ansatt som assistent er det den tittelen du får. Men all ansiennitet bør telle, og er de interessert i å beholde deg bør de jo absolutt vurdere å la deg få tittel fagarbeider og dermed lønna. Anonymkode: 9a51a...26c Nei, så enkelt er det ikke. Anonymkode: 6b5c1...285
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå