AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #1 Skrevet 1. februar 2019 Det er nå 12 uker siden jeg tok tradisjonelle hull i ørene. Gjorde dette gratis hos helt nyutdannet lærling på piercingstudio. Jeg fikk egentlig beskjed om å ikke gjøre annet enn å la varmt vann renne over dem i dusjen, men etter en stund begynte jeg å rense rundt med sterilt saltvann på Q-tips. Nå har jeg i ca to uker bare dynket øreflippene i varmt, sterilt saltvann. Blod, lymfevæske og litt gulaktig væske har nå gitt seg, men nå har det dukket opp en liten slags blemme på baksiden av hver av øreflippene. Har prøvd å Google hva dette er, men ser det kan være tre-fire forskjellige ting som ligner på hverandre. Hvor skal jeg gå for å spørre hva som kan bli gjort? Jeg er ikke sikker på om jeg stoler på at lærlingen jeg gikk til vet hva som bør gjøres, og legen har jo ikke like god erfaring med ørepiercing. Bør jeg kanskje ringe en profesjonell piercer og dra dit? Her er et par bilder av hva jeg mener. OBS! Ekkelt! Bilder Anonymkode: c90cc...7d8
Mokkilokki Skrevet 1. februar 2019 #2 Skrevet 1. februar 2019 Det er jo betennelse du har fått, ser ut som det er gult inni. Det er hvertfall hissig. ville ikke gått med det for lenge uten en sjekk, evnt ta ut dingsen i øret å få rensa det skikkelig. Nikkelallergi kan gi sånn
Elán Skrevet 1. februar 2019 #3 Skrevet 1. februar 2019 Ser ut som betennelse. Jeg hadde det likt etter å ha skutt hull i ørene med "pistol". Byttet øredobber til akryl, det hjalp meg, men så ville jeg utvide mine ører da. Du får prøve nye øredobber med ekte gull eller sølv.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #4 Skrevet 1. februar 2019 Tror faktisk jeg ville skaffet meg antibiotika for det der... Anonymkode: d3f1b...f9a 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #5 Skrevet 2. februar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nå 12 uker siden jeg tok tradisjonelle hull i ørene. Gjorde dette gratis hos helt nyutdannet lærling på piercingstudio. Jeg fikk egentlig beskjed om å ikke gjøre annet enn å la varmt vann renne over dem i dusjen, men etter en stund begynte jeg å rense rundt med sterilt saltvann på Q-tips. Nå har jeg i ca to uker bare dynket øreflippene i varmt, sterilt saltvann. Blod, lymfevæske og litt gulaktig væske har nå gitt seg, men nå har det dukket opp en liten slags blemme på baksiden av hver av øreflippene. Har prøvd å Google hva dette er, men ser det kan være tre-fire forskjellige ting som ligner på hverandre. Hvor skal jeg gå for å spørre hva som kan bli gjort? Jeg er ikke sikker på om jeg stoler på at lærlingen jeg gikk til vet hva som bør gjøres, og legen har jo ikke like god erfaring med ørepiercing. Bør jeg kanskje ringe en profesjonell piercer og dra dit? Her er et par bilder av hva jeg mener. OBS! Ekkelt! Bilder Anonymkode: c90cc...7d8 Her var det ikke mye tiltro til legers kompetanse. Uansett, bestill en fastlege hastetime mandagsmorgen. Sannsynligvis har du en infeksjon som enten krever antibiotika og eller at du fjerner smykkene. Du kan også ha en allergisk reaksjon på smykkene i hullene. Legen tar prøver og sender inn til dyrkning for å finne ut hva du har og hvilken medisin du skal ha. Anonymkode: 05c12...8cf
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #6 Skrevet 2. februar 2019 Syns det ligner mest på keloid arr. Anonymkode: cef62...92a 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #7 Skrevet 2. februar 2019 Ikke ta ut piercingen med mindre øret ditt blir veldig, veldig hovent! Hullet kan gro igjen slik at du stenger betennelsen inne. Da jeg tok piercinger i øret så ble det regelmessig betent, og det så akkurat ut som bildene dine. De jeg tok det hos foreslo å vaske med grønnsåpe og pyrisept flere ganger daglig. Om du har en slik blemme som på bildet, kan du sterilisere en nål og stikke hull på blemmem og presse ut det som er inni, og rens ordentlig etterpå. Om det blir åpen sår kan du putte på plaster. Rens hver dag selvom du ikke har betennelse for å forebygge. Anonymkode: 17295...6ad
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #8 Skrevet 2. februar 2019 Det er fint du renser de daglig, men hva gjør du utenom det? Tar du på de, sover du på de? Har du langt hår og det kommer borti? Fortsett med varmt salt og unngå all annen kontakt så skal du se at ting ser bedre ut på en uke. Anonymkode: 86a0f...c82 1
Anwa Skrevet 2. februar 2019 #9 Skrevet 2. februar 2019 (endret) Jeg tok hull i ørene på meg selv (ikke å anbefale på generelt grunnlag) for ett år siden. Jeg vasket hullene med saltvann brukte lofrie kompresser. Null problemer her. Men hadde jeg vært genetisk betinget for å få keloids, ville jeg mest sannsynlig fått hevelser(keloids) rundt hullet. Ser ut som keloids som nevnt over, og noen er bare genetisk betinget for å få dem. Dra til piercing studio og forklar problemet. Blir nok ikke lærlingen som blir å se på dette uansett. Få noen til å se på det i tilfelle! Man skal alltid ta potensielle infeksjoner seriøst. Endret 2. februar 2019 av Anwa
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #10 Skrevet 2. februar 2019 Infeksjon. Da er legen rette stedet, ikke et piercinstudio. Har dessverre sett folk som heller tror på en på piercinstudio enn lege, og endre opp med veldig stygge infeksjoner. Fastlege mandag ville jeg sagt. Egentlig bør du ta ut øredobbene, det kommer aldri til å bli rent rundt så lenge de er i. Så bør du vaske godt, helst også med pyrisept, og smøre på f.eks bacimycin (selges resptfritt på apoteket). Anonymkode: b5f5d...f76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå