AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #1 Skrevet 1. februar 2019 Min far giftet seg på nytt med min stemor for mange herrens år siden. Hun hadde to voksne sønner, pappa hadde meg og min voksne søster. På den tiden så eide min far alt, og har stort sett vert den eneste som har tjent noe som helst.. Stemor har vert inn og ut i nav systemet (av typen dårlig hofte osv. men alikevell trippet rundt i høyhælte sko) til hun ble uføretrygdet for noen år siden. Da de møttes hadde hun ingenting. Stebrødrene mine mistet sin far og arvet han. Nå har de begge to brukt opp arven på tull, og sitter igjen med ingenting. De leier boligene sine og spør stadig min far og stemor om penger. 20 år senere: Min stemor er stormannsgal.. hun lever livet i sus og dus i en fancy sydenbolig og klager på hver minste ting. Hun er prippen og drar kun på de fineste stedene for å spise og lignende. Sønnene får spandert reisene dit og besøker min far og stemor ofte. For noen uker siden ba HUN meg om diverse info, fordi de (hun og min far) skulle skrive testamente... Har jeg noen rettigheter her? Kan jeg se hva som står i dette testamentet? kan jeg risikere at alt av min fars arv går til stebrødrene mine? Anonymkode: 917e5...1a5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #2 Skrevet 1. februar 2019 Kjenner ikke lovene helt mht stemor og stesønner. Men faren din skulle tenkt litt på dette FØR han giftet seg... synnes han er urettferdig som allerede påspanderer stesønnebe disse sumene av penger allerede nå. I allefall når de er så uansvarlige som du beskriver. Jeg anbefaler deg uansett å ta en prat med faren din om dette på egenhånd. Altså bare dere to... Anonymkode: 26387...c65 1
Leeloo Skrevet 1. februar 2019 #3 Skrevet 1. februar 2019 Han kan skrive alle sine verdier over på din stemor, da har du ingen rettigheter (men da er han også fucked om hun velger å gå fra ham). Han kan også begrense din og din søsters arv oppad til 1 mill. (lurer på om ikke dette beløpet er/snart blir endret?) og testamentere resten til kona (utover det hun uansett arver) og hennes barn. Arv er sensitive saker, men hadde nok tatt en forsiktig prat med ham om hva han tenker likevel. Det er jo ikke umulig at hun klarer å prate ham rundt på at hennes sønner trenger denne arven mer enn dere gjør (om dere har klart dere fint økonomisk).
nordlending Skrevet 1. februar 2019 #4 Skrevet 1. februar 2019 Livsarvinger arver 2/3 av arvelaters (avdødes) verdier. Summen kan begrenses oppad 1 million gjennom testament. Selv om han testamenterer alt til henne, vil reglene om arv til livsarvinger overkjøre testamentet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå