kaleidoskop Skrevet 1. februar 2019 #1 Skrevet 1. februar 2019 Jeg har et lite gjesterom nær stua og rommet brukes til litt diverse, så man ser lett inn. Har litt lyst til å bare re opp senga som står der, så det ser litt hyggeligere ut når man titter inn. Men er det ok og alltid la en seng stå oppredd og når noen kommer på overnatting, så har det stått sånn i kanskje 1-5 mnd uten å være i bruk? Blir det for støvete og uhygenisk? Jeg er lat og tror ikke jeg orker å re opp, for så å bytte hvis det har stått sånn for lenge
Oppgitt78 Skrevet 1. februar 2019 #2 Skrevet 1. februar 2019 Sleng et sengeteppe på toppen, så er problemet løst. 10
Strikkagenser Skrevet 1. februar 2019 #3 Skrevet 1. februar 2019 Som gjest ville jeg ikke syntes det var ekkelt, men ville i alle fall lagt på et sengeteppe etter du har redd opp senga. 7
Nicathv Skrevet 1. februar 2019 #4 Skrevet 1. februar 2019 Re opp og legg et sengeteppe over, så er problemet løst. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #5 Skrevet 1. februar 2019 Kan du ikke bare kjøpe et sengeteppe og legge over? Det har jeg på gjesterommet, samt noen pynteputer. Da trenger det ikke være sengetøy på under. Anonymkode: c170c...9d5 6
Angelheart2 Skrevet 1. februar 2019 #6 Skrevet 1. februar 2019 Her hos oss står alltid gjestesengen ferdig oppredd, men med sengeteppe over, så det blir jo ikke støvete. Nå er det sjelden det får så mye som 1-2 mnd mellom hver gang noen ligger der, men tror uansett ikke jeg ville latt den stå uoppredd. 2
kaleidoskop Skrevet 1. februar 2019 Forfatter #7 Skrevet 1. februar 2019 Supert, da er det ingen som synes det er ekkelt hvertfall Gjør det til en ting mindre å tenke på når man får besøk også. Sengeteppe og puter er en del av oppredingen for å få det til å se hyggelig ut! 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #8 Skrevet 2. februar 2019 Legg på et sengeteppe og rist opp dyna og puta når du fåe besøk. Hadde aldri tenkt noe negativt om å komme til ei ferdig oppredd seng. Anonymkode: 92987...018
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #9 Skrevet 2. februar 2019 Dersom du har både sengeteppe og masse pynteputer på gjestesengen bør du ha en kurv/hylle/stol der dette kan legges når gjesten skal legge seg. Jeg liker ikke når jeg må legge sånt på gulvet når jeg besøker folk. Anonymkode: 0e165...ad5 5
Duftavsommerregn Skrevet 2. februar 2019 #10 Skrevet 2. februar 2019 (endret) Hva er poenget med det? En gjesteseng ligger der med dyne, pute og madrass uten noe sengetøy. Når det skal brukes tar det akkurat 10 minutter å reie den opp. Så når gjesten har dradd, så vaskes tøyet og den res opp på nytt når en ny gjest kommer. Lett som pokker, det tar minimalt med tid. Går det lang tid mellom hver gang? Da tar jeg dyner og puter ut og lufter det. Om ikke vil temperatur forskjeller lett gi litt lukt i en ferdig oppredd seng, som står der i lang tid uten at den er brukt. Uansett om det legges noe sengeteppe over det. Det er som å koste dritten under teppet og tro at den er borte Endret 2. februar 2019 av Duftavsommerregn 1
Duftavsommerregn Skrevet 2. februar 2019 #11 Skrevet 2. februar 2019 Husk at midd trives når det er varmt og klamt. Noe det ofte er i en seng som er ferdig oppredd! Dette advarer alle mot, når noen har lagt i en seng så samler det seg midd der, og du som person avsetter mye "fuktighet" i en seng med dyne og pute. La dette stå ferdig oppredd med teppe over vil garantert forsterke dette over tid. Jeg rer aldri opp min seng. Jeg lar dyne ligge over sengegavlen og lufter alltid ut rommet hver dag. Det er ikke med lyst jeg legger meg i mange hotellsenger som alltid er oppredd når jeg kommer dit Men kniper igjen og tenker ikke mye på det.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #12 Skrevet 3. februar 2019 På 1.2.2019 den 13.25, kaleidoskop skrev: Jeg har et lite gjesterom nær stua og rommet brukes til litt diverse, så man ser lett inn. Har litt lyst til å bare re opp senga som står der, så det ser litt hyggeligere ut når man titter inn. Men er det ok og alltid la en seng stå oppredd og når noen kommer på overnatting, så har det stått sånn i kanskje 1-5 mnd uten å være i bruk? Blir det for støvete og uhygenisk? Jeg er lat og tror ikke jeg orker å re opp, for så å bytte hvis det har stått sånn for lenge Legger du et tett sengeteppe over aå er problemet løst. Å legge seg i en seng som ble oppredd for 5 mnd. siden, frister vel ingen? Alternativet er å legge rent på når overnattingsgjestene melder sin ankomst? Anonymkode: acd6d...a1e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå