Gå til innhold

Når ville barna på eget rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har tvillinger eller andre søsken som deler/har delt rom: når ønsket de å få sitt eget rom? Mine tvillinger begynner på skolen i høst og vil overhodet ikke ha hvert sitt rom enda. Tenker dette kommer til å endre seg etter hvert med egne venner og overnattingsbesøk etc (de er gutt og jente), og når den dagen kommer må vi rett og slett kjøpe ny bolig. Bare lurer på når det kommer å til å bli, ca. 😅

Anonymkode: 71c49...5c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre tvillinger (også gutt og jente) fikk hver sitt rom da de var litt over 2 år og neste barn ble født. Barn nr. 3 fikk da dele rom med den tvillingen som var av samme kjønn. 

Anonymkode: acc9b...f9f

Skrevet

Mine to deler rom - de er snart 5 og 8 og forskjellig kjønn. Vi synes det er veldig greit å ha det andre rommet som lekerom. De flytter vel fra hverandre når eldste kommer i puberteten, tenker jeg ;) 

Skrevet

Jeg lurer på det samme. Mine er 2 og 4, gutt eldst, jente er minst, og er veldig happy å dele rom. Andre rommet brukes foreløpig som lekerom. Bare lurer på hvor lenge dette varer, sånn at jeg kunne planlegge møbelinnkjøp..

Anonymkode: 94188...784

Skrevet

Mine tvillinger hadde samme rom frem til skolestart, tok en stund før de vennet seg til det, så snek seg inn til hverandre i starten.

Skrevet

Har to gutter som deler rom, 8 og 10 år gamle, de er veldig fornøyde med det.

Anonymkode: ef392...e6e

Skrevet

Vi har 2 jenter og de tror jeg var8 og 11 år før de ville sove på eget rom.  De hadde vært sitt rom men begge ville sove på samme❤

Anonymkode: 3857f...110

Skrevet

Dette er jo svært individuelt, men utifra hva jeg har sett av mine tvilling-kusiner sine vaner, så delte de rom til de var store nok til å ha overnattingsbesøk, og lenger. Men den ene tvillingen ble jo veldig lei seg når hun måtte sove alene på rommet de delte fordi søsteren og besøket sov på gjesterommet for å være i fred. Det var jo bare hun ene som fikk besøk, og de var 10-12 år, så er jo ikke så rart de ikke hadde de samme vennene.. 

dette er jo også noe du bør vurdere? Hvis den ene tvillingen din får besøk, og den andre blir lei seg fordi det er så uvanlig å sove uten sitt søsken.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...