Gå til innhold

Oppsigelse samme dag betale husleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har oppsigelse tid på 2 måneder og skal betale husleie idag , betalte 2 måneder forskudd og fikk tilbud om annen leilighet meste måned. Kan jeg si opp idag uten å betale husleie ?

Anonymkode: a2af0...1a7

Skrevet

Hvis du har betalt 2 måneder forskudd, så er jo husleien allerede betalt for de to siste månedene.... 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, altflyter said:

Hvis du har betalt 2 måneder forskudd, så er jo husleien allerede betalt for de to siste månedene.... 

Da kan eg si opp nå ?

Skrevet

Du har jo betalt ut oppsigelsestiden, nesten. Du skulle nok sagt opp i går. 

Anonymkode: 84f02...5b5

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan eg si opp nå ?

Ja

Skrevet

Sier du opp nå så gjelder oppsigelsen fra slutten av mnd, så du må betale en mnd til.

Anonymkode: 96733...4f3

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Sier du opp nå så gjelder oppsigelsen fra slutten av mnd, så du må betale en mnd til.

Anonymkode: 96733...4f3

Det er to måneders oppsigelse og jeg betalte to måneder forskuddsleie

Skrevet

Sikker på at du har betalt forskudd, og ikke depositum? Forrige leieboer ville ikke betale de to siste månedene, fordi det tilsvarte depositumet. Depositumet er til sikkerhet for utleier i forhold til skader, manglende utvask og manglende betaling strøm/leie,  men det er ikke forskudd. Man skal betale leie til man flytter ut, og så får man depositum tilbake i helhet,  når alt er sjekket ok.

Du skulle sagt opp før vi tippet inn i ny måneden. Er husleier grei, og får inn ny leieboer tidligere, så går det forhåpentligvis greit uansett. 

Anonymkode: 7d78f...409

• Liker 1
Skrevet

Hva sier kontrakten? 
De fleste kontrakter har oppsigelsestid gjeldende fra månedsskifte, som vil si at dersom du leverer oppsigelse i dag og har to måneder oppsigelsestid så er oppsigelsesmånedene mars og april. Hadde du levert i går ville oppsigelsesmånedene vært februar og mars. 
Men noen kontrakter har at oppsigelsestiden gjelder fra dagen oppsigelsen blir gitt. 

Anonymkode: 7e323...cd9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...