AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #1 Del Skrevet 1. februar 2019 Hei, Vi skal totalrenovere badet vårt til sommeren. Det er på 9 kvm og ble sist pusset opp i '94, rør og sluk er sannsynligvis fra huset ble bygget på 60-tallet. Vet at hvor mye det koster avhenger av veldig mye, men derfor lurer jeg på hva DITT bad endte opp med å koste? Vi ønsker rimelige med gode løsninger - feks er det ikke viktig for oss å ha fliser. Innspill? Anonymkode: 9872d...cac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #2 Del Skrevet 1. februar 2019 Faren min pusset opp badet for 5 år siden, og måtte ut med 350.000. Da ble alt byttet ut, nytt inventar osv også. Flislagt fra gulv til tak. Jeg er usikker på hvor mange kvadrat det er, men det er ikke særlig stort egentlig. Plass til badekar og vaskemaskin, et skap og en vask med benk. Anonymkode: 159ac...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 1. februar 2019 #3 Del Skrevet 1. februar 2019 Totalrenovering med fliser på gulv/vegg, nytt elektrisk, nytt røropplegg, gulvvarme og interiør kom på 85.000.- (ca 14kvm). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #4 Del Skrevet 1. februar 2019 1 minutt siden, Oppgitt78 skrev: Totalrenovering med fliser på gulv/vegg, nytt elektrisk, nytt røropplegg, gulvvarme og interiør kom på 85.000.- (ca 14kvm). Det var svært rimelig. Gjorde dere en del selv? Anonymkode: 9872d...cac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #5 Del Skrevet 1. februar 2019 2 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Totalrenovering med fliser på gulv/vegg, nytt elektrisk, nytt røropplegg, gulvvarme og interiør kom på 85.000.- (ca 14kvm). Det høres helt usannsynlig ut. Ble det gjort av fagfolk? Regner med dere betalte alt svart, da? Vi totalrennoverte nylig opp et lite bad (3 kvm) og det kostet ca 250 k Anonymkode: de44b...4c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 1. februar 2019 #6 Del Skrevet 1. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det var svært rimelig. Gjorde dere en del selv? Anonymkode: 9872d...cac Alt ble gjort selv. Hvis dere ønsker å gjøre det billigst mulig, så ville jeg vurdert våtromsplater og gulvbelegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 1. februar 2019 #7 Del Skrevet 1. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det høres helt usannsynlig ut. Ble det gjort av fagfolk? Regner med dere betalte alt svart, da? Vi totalrennoverte nylig opp et lite bad (3 kvm) og det kostet ca 250 k Anonymkode: de44b...4c8 Jeg er «fagfolk» selv. Ingen svarte penger i denne transaksjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #8 Del Skrevet 1. februar 2019 2 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Alt ble gjort selv. Hvis dere ønsker å gjøre det billigst mulig, så ville jeg vurdert våtromsplater og gulvbelegg. Ja, det er det vi vurderer. Men vi er ikke fagfolk og får ikke gjort noe særlig selv, så det er dessverre ikke et realistisk prisnivå for oss. Takk likevel! Anonymkode: 9872d...cac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 1. februar 2019 #9 Del Skrevet 1. februar 2019 Vi totalrenovert badet i fjor pga vannlekkasje. Ikke helt sikker på hvor stort badet er, men det er ganske lite. Hele badet ble revet, også gulvet (var helt åpent mellom badet og rommet under da de var ferdige med å rive) og ene veggen helt inntil ytterveggen. Også taket måtte rives. Var er gammelt bad så det var null isolasjon. Hele oppussingen med snekkere, rørlegger, murer og elektrikere kom på 250 000. Da valgte vi fliser, det ble lagt varmekabler og nytt tak. Pluss ny vifte. Ny baderomsinnredning, vegghengt toalett og dusj med sånne dører som man dytter inntil når dusjen ikke er i bruk kom på ca 60000. Hos oss så var det forsikringssak, så vi betalte bare for innredning, dusj og toalett. Takk og lov for forsikring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 1. februar 2019 #10 Del Skrevet 1. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, det er det vi vurderer. Men vi er ikke fagfolk og får ikke gjort noe særlig selv, så det er dessverre ikke et realistisk prisnivå for oss. Takk likevel! Anonymkode: 9872d...cac Hvis dere er bittelitt handy, så er det vanligvis få problemer med å montere f.eks. våtromsplater selv. Det ligger mange fine instruksjonsvideoer på nettet. Gulvbelegg ville jeg leid inn noen til å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #11 Del Skrevet 1. februar 2019 Ca 150 000. Da gjorde vi noe selv. Blant annet rivingen, smøremembran, listing og innkjøp av badekar/servant/do. Anonymkode: a71f0...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #12 Del Skrevet 1. februar 2019 Akkurat nå, Oppgitt78 skrev: Hvis dere er bittelitt handy, så er det vanligvis få problemer med å montere f.eks. våtromsplater selv. Det ligger mange fine instruksjonsvideoer på nettet. Gulvbelegg ville jeg leid inn noen til å gjøre. Takk for tips! Anonymkode: 9872d...cac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #13 Del Skrevet 1. februar 2019 Brukte 250.000 for bad på 5 kvm i Oslo. Har 10 års garanti og alt av dokumentasjon i orden. Totalrenovert. Anonymkode: 83c6a...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 1. februar 2019 #14 Del Skrevet 1. februar 2019 Har renovert 2 bad. Ca 300 000 for hvert av dem. Utført av fagfolk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #15 Del Skrevet 1. februar 2019 Helt ærlig, jeg hadde ikke turt å montere våtromsplatef/fliser og lagt membran osv selv. For min del er det for risikofylt med tanke på dokumentasjon tilfelle noe skulle oppstå i ettertid. Det koster å renovere bad, men man får jo det man betaler for! Begge veier. Anonymkode: fbceb...e6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #16 Del Skrevet 1. februar 2019 Vi pusset opp bad i 2014. Belegg på gulv og vegger, varmekabler, ny innredning, toalett og badekar. Totalt 41,000kr. Badet er 8,5 kvadratmeter Anonymkode: a959f...1c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #17 Del Skrevet 1. februar 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig, jeg hadde ikke turt å montere våtromsplatef/fliser og lagt membran osv selv. For min del er det for risikofylt med tanke på dokumentasjon tilfelle noe skulle oppstå i ettertid. Det koster å renovere bad, men man får jo det man betaler for! Begge veier. Anonymkode: fbceb...e6c Hvis man velger dusjkabinett framfor å dusje rett på platene, så ser jeg ingenting i veien med det. Men, vil man dusje rett på veggen, så hadde jeg absolutt valgt fagfolk. Anonymkode: 529df...b9a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå