AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #1 Skrevet 1. februar 2019 Har fått en byll i ene armhulen nå, vanskelig å komme til skikkelig for å få klemt den tom eller pirke ut håret. Får alltid sånne byller uansett hvor jeg bruker den, bortsett fra i ansiktet. Hvordan unngå det? Anonymkode: 494e4...432
Yuumi Skrevet 1. februar 2019 #2 Skrevet 1. februar 2019 Skrubb!! Du må skrubbe området du har epilert når du er ferdig å epilere, og foreksempel når du dusjer!
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #3 Skrevet 1. februar 2019 Rens og desinfisering av epilatorhode før bruk. Antiseptisk krem etter bruk. Anonymkode: ac75e...fab
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #4 Skrevet 1. februar 2019 Jeg fikk en diger byll i lysken en gang da jeg hadde brukt voks på bikinilinjen og dratt ut hårene med rota. Det dannet seg en byll som var så vond at jeg haltet når jeg gikk. Måtte til slutt dra på legevakten en dag og dro fra jobben. På legevakten snittet de opp byllen og tømte den for verk, mens den unge legen sa: "Har du brukt voks til å fjerne hår med?" Og jeg "Eh, ja....?" Legen sukket og sa "Ja, det er ikke første gang jeg må tømme byller pga det. Er du lur, så barberer du istedet. Da klarer hårene å gro ut vanlig". Det eneste stedet jeg bruker voks nå, er på leggene. Aldri hatt noe problem med inngrodde hår der, fordi huden er rettere og strammere der, ikke myk sånn som huden under armene og i lysken er. De to sistnevnte stedene barberer jeg istedet, og har aldri hatt inngrodde hår der etter det. Anonymkode: c61d1...0bd
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #5 Skrevet 1. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På legevakten snittet de opp byllen og tømte den for verk, mens den unge legen sa: "Har du brukt voks til å fjerne hår med?" Og jeg "Eh, ja....?" Legen sukket og sa "Ja, det er ikke første gang jeg må tømme byller pga det. Er du lur, så barberer du istedet. Da klarer hårene å gro ut vanlig". Anonymkode: c61d1...0bd Har vokset eller epilert overalt i mange år. Har aldri noen gang opplevd en byll. Kanskje en veldig sjelden gang et inngrodd hår, som lett klemmes ut. Hadde blitt småsprø av tidsbruk og stubber om jeg måttet gå tilbake til høvelen. Anonymkode: ac75e...fab
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #6 Skrevet 1. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har vokset eller epilert overalt i mange år. Har aldri noen gang opplevd en byll. Kanskje en veldig sjelden gang et inngrodd hår, som lett klemmes ut. Hadde blitt småsprø av tidsbruk og stubber om jeg måttet gå tilbake til høvelen. Anonymkode: ac75e...fab Nå har TS akkurat nevnt i sitt hovedinnlegg at hun også sliter med en byll pga epilering.... Så at du ikke har det, er uvesentlig, og egentlig tilfeldig. Du har vel hatt flaks. Anonymkode: c61d1...0bd 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #7 Skrevet 1. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har TS akkurat nevnt i sitt hovedinnlegg at hun også sliter med en byll pga epilering.... Så at du ikke har det, er uvesentlig, og egentlig tilfeldig. Du har vel hatt flaks. Anonymkode: c61d1...0bd Eller gjort ting riktig. Med desinfisering, antiseptisk og skrubb, som beskrevet over. Inngrodde hår har ikke så mye med "flaks" å gjøre... Anonymkode: ac75e...fab
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #8 Skrevet 1. februar 2019 Inngrodde hår har mere med selve håret å gjøre enn hvordan man fjernet det. Har man tjukt hår og/eller krøllete hår så har du større sjans for å få de ordentlig ille inngrodde. Eksfoliering, desinfisering og fukt er viktig uansett hva slags metode som brukes. Anonymkode: b1169...295
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå