AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #1 Skrevet 1. februar 2019 Hei! Hadde et par gallesteinsanfall før jul da jeg trodde jeg var døden nær (visste ikke hva det var første gangen). Jeg har derfor fått time til ultralyd i slutten av feb. Har ikke merket noe særlig til galleblæra siden da, med unntak av litt vondt i jula. Nå de siste to ukene har jeg vært plaget med endel kløe og plutselige små perioder med stikking, men ikke noe ordentlig anfall. Er litt øm på stedet, men ikke noe jeg tenker over med mindre jeg klemmer for å kjenne etter. Føler meg ellers helt fin. Er dette noe å plage legen med, eller skal jeg bare vente til ultralyden min? Jeg føler meg alltid litt som en hypokonder, og sier heller ifra en gang for lite enn en gang for mye 😛 Anonymkode: bb502...98e
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #2 Skrevet 1. februar 2019 Ingen som har erfaring? Anonymkode: bb502...98e
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #3 Skrevet 1. februar 2019 Hadde også første anfall før jul, nå skal jeg opperere midt i februar, det jeg merket er at det kom liksom litt før anfallet hvis du skjønner. Jeg merket at det var der jeg hadde vondt. Anonymkode: 455ba...b56
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #4 Skrevet 2. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde også første anfall før jul, nå skal jeg opperere midt i februar, det jeg merket er at det kom liksom litt før anfallet hvis du skjønner. Jeg merket at det var der jeg hadde vondt. Anonymkode: 455ba...b56 Ja, jeg er redd for at det er et nytt anfall på vei. Har spist bare salat de siste dagene i håp om å slippe, men jeg merker stadig vondt og kløe (akkurat som om noe flytter på seg inni der), så det skjer vel snart.. Uff. Hva slags info har du fått i forkant av operasjonen? Blir det kikkhull? Hvordan må du spise i tiden etterpå? Anonymkode: bb502...98e
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #5 Skrevet 2. februar 2019 Du kan jo ringe legen å høre om det burde sjekkes. Utenom at det er svært smerte fult, er ikke gallestein i seg selv ikke farlig, men faren er blant annet vis du skulle få betennelse. Jeg opererte bort galleblære for et år siden med kikkhull operasjon. Jeg fikk komplikasjoner etterpå da en stein hadde satt seg fast og fikk betennelse i bukspyttkjertelen. I dag spiser jeg helt normalt, men kan få bittelitt vondt vis jeg spiser veldig fet mat. Ellers går det veldig bra. Kan ha litt smerter når jeg ikke har trent på en stund å begynner å trene. Men jeg ville først ha prøvd å legge om kostholdet helt før jeg hadde gått for operasjon, for å se om det blir bedre. Jeg hadde 1-3 anfall i uken, og uansett om jeg bare spiste salat fikk jeg anfall, så fikk operasjon raskt. Anonymkode: b5dac...d5a
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #6 Skrevet 2. februar 2019 Sellerijuice og frukt. Frukt løser opp gallestener på en skånsom måte. Anonymkode: d4ff9...14a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå