Gå til innhold

Ubrukelig sulten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spist helt normalt i dag, og har siden ca kl20 spist 2 grove skiver med 2 kokte egg, et eple, en appelsin og en Skyr, men jeg er fremdeles sulten og fysen! Hva skjer? Kan det ha noe med at jeg har blødninger? Eller er det kanskje ikke nok mat? 

Frokost var havregrøt med litt syltetøy og kanel, og middag var 3 grove skiver med litt ost og kjøttpølse stekt i ovn. 

Jeg har så lyst på en skive med ost og grillkrydder, haha!

Anonymkode: 21cb0...b8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du skal ha mensen :)

jeg spiser mer rundt eggløsning, men ser du har mensen nå. 

Kanskje ett egg til er løsnet?

Endret av Nåleputa
Skrevet

TS her: Jeg er på prevensjon(p-piller) så helt menstrasjon er det jo ikke, men en blødning/ mens krever jo litt av en kropp

Skrevet

Drikk heller noe vann, kaffe eller te. Det hjelper ofte her.

Anonymkode: 42d69...4d4

Skrevet

Spis en ordentlig middag. En proteinkilde, kylling/biff f.eks, masse grønnsaker og en karbohydratkilde som speltlompe, potet, søtpotet etc.. 

• Liker 2
Skrevet

TS her: jeg spiste en brødskalk med litt gulost på og nå er matmonsteret blid og fornøgd (for denne gang)

Skrevet

Jeg fyser veldig dagene før og første dagen av mensen. Går nesten rundt og beiter på alt som kan spises. De dagene må jeg være bevisst og streng. Drikke godt med vann en stund før hvert måltid osv. Og spise godt med protein. Også prøver jeg å legge meg tidlig de kveldene, sove er bedre enn å snackse på sofaen :)

Anonymkode: 7db06...beb

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere spiser så mye brød. Selvfølgelig er du sulten. Du spiser jo ikke noe ordentlig mat. 

Anonymkode: cad3c...602

• Liker 9
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor dere spiser så mye brød. Selvfølgelig er du sulten. Du spiser jo ikke noe ordentlig mat. 

Anonymkode: cad3c...602

Spiser man grovt brød før man i seg fiber, kostfiber, protein samt andre vitaminer og mineraler. Topper du dette med riktig pålegg så er det ingenting i veien med brød.

• Liker 6
Skrevet

Jeg får VELDIG ustabilt blodsukker av karbohydrater, så spiser jeg brød eller grøt er jeg sulten igjen innen kort tid. Jeg blir faktisk mye mer sulten av det enn å ikke spise i det hele tatt. (jeg periodefaster, så dette er vell utprøvd)

Hvis jeg skal spise noe på dagen blir det gjerne egg+kjøtt eller fisk + evt grønnsaker, da kan jeg fint gå 8 timer uten sult.

• Liker 4
Skrevet

Du spiser jo ikke noe fett nesten? Det er fett som gir metthetsfølelse, karbohydrater stimulerer bare sulthormoner slik at du overspiser og blir feit. 

Anonymkode: 2a624...a58

• Liker 4
Skrevet

Høres ut som du bare har spist litt lite i løpet av dagen. Prøv å spise litt større middag så skal du se at oksehungeren på kvelden gir seg. 

Anonymkode: e53b1...e02

Skrevet

Vann er løsning, drikk alltid mye vann før et måltid og etter målitden, på den måten så er du mett og spiser mindre utover dagen

Skrevet
38 minutter siden, AfricanQueen skrev:

Vann er løsning, drikk alltid mye vann før et måltid og etter målitden, på den måten så er du mett og spiser mindre utover dagen

Slutt å si at du blir mett av vann, det er spiseforstyrret. Ts, sjekk om du kjeder deg, eller om du trenger mer, eller bedre, mat. 

Anonymkode: ef093...b4b

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å si at du blir mett av vann, det er spiseforstyrret. Ts, sjekk om du kjeder deg, eller om du trenger mer, eller bedre, mat. 

åssen er det spiseforstyrret ? du drikker og spise uansett gjennom dagen, jeg sa bare hvis man drikker litt mer vann før måltid og etter så føler man seg mett, noen ganger så kan det hende at kroppen trenger bare vann ,men man tror det er sult

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AfricanQueen skrev:

åssen er det spiseforstyrret ? du drikker og spise uansett gjennom dagen, jeg sa bare hvis man drikker litt mer vann før måltid og etter så føler man seg mett, noen ganger så kan det hende at kroppen trenger bare vann ,men man tror det er sult

Takk for at du begrunnet rådet ditt. Da ble det straks mer nyansert, og ikke lenger grunn til bekymring.

Skrevet

du får jo ikke i deg grønnsaker. brød med kjøttpølse og ost er et dårlig valg til middag. Mye karbohydrat og bearbeidet kjøtt. Tenk heller på å fylle på med grønnsaker, og velg proteinkilder av god kvalitet. 

Skrevet

Kroppen bruker ca 25 % mer på å forbrenne proteiner, mens den bruker 15 % på fett og karbohydrater. Få i deg gode proteinkilder, I TILLEGG til gode karbohydrater og sunne fettkilder. Det kan bestå av fisk (laks, torsk, makrell), kylling eller kalkun, egg, svin osv, og bør romme 40 % av tallerkenen. Karbohydrater kan være søtpotet, potet, ris (men ikke mer enn ca 20 % av tallerkenen). 40 % bør være grønnsaker som f.eks brokkoli, blomkål, rosenkål, asparages etc... Da får du et sammensatt måltid med proteiner, gode karbohydrater, og fiber gjennom grønnsaker :) 

Karbohydrater er IKKE fienden din, men ikke bestevennen din heller :) (havregryn, bær, quinoa, enkelte grønnsaker etc).

Anonymkode: ffb03...c5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...