Gå til innhold

Hva synes dere om barne-tv på NRK?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tenker da på det som går kl 18 på hverdager. Jeg synes det er ekstremt dårlig og kjedelig, det meste av tiden går med til å se på disse liksom-morsomme vertene som gjør diverse dårlige ting. Og de fleste av filmene innimellom denne skravlingen er også kjedelige. Jeg lurer egentlig på hvilke barn som blir fenget av dette. Ikke mine, ihvertfall. Tilbudet for de aller minste barna er ikke-eksiterende.

Jeg synes også barnas supershow er dårlig. Bare mas og bråk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Nå er barne-tv beregnet på barn og ikke sånne sære, storforlangende personer som du!

Mange barn som jeg gleder seg til barne-tv, og de synest ikke det er kjedelig!

Sett deg ned og se på redaksjon21 eller tabloid du, så lar du barne-tv være BARNE-tv!!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Mange barn som jeg KJENNER, skulle det stå :ler:

Skrevet

Mine barn stortrives med barne-tv. Og vi pleier å se på det sammen. Jeg syns det er mye bedre enn det som sendes på en del andre kanaler, der tegneseriene er spekket med vold og aggresjon.

Skrevet

Barne tv var jo så mye bedre når vi var små :tunge1:

Når jeg sitter sammen med niesa mi på 2 år og ser på barne-tv så synes jeg ikke at det er så særlig bra,, men hun synes det! og det er vel henne det er ment for,,ikke meg,,,

Gjest gjest1
Skrevet

Barne-TV i om morgenen i helgene gir ihvert fall meg litt ekstra søvn! Mine jenter på 7 og 9 koser seg med barne-TV, jeg synes også det er litt koz å se i uka sammen dem.

Det som irriterer meg mer er når Barne-TV blir flyttet til NRK2 pga ett eller annet teit sportsarrangement......

Gjest Formosiss
Skrevet

Jeg synes barne-TV har blitt så utrolig dårlig.

Hvor er alle de bra tingene vi så når vi var små?

Gjest skindeep
Skrevet
Mine barn stortrives med barne-tv. Og vi pleier å se på det sammen. Jeg syns det er mye bedre enn det som sendes på en del andre kanaler' date=' der tegneseriene er spekket med vold og aggresjon.[/quote']

Helt enig!

Vi har nok av de tegneseriene hvor det er vold o.l f.eks de som går på tv3, vet ikke om det er pokemon eller digimon eller hva slags "mon" det nå er..

Liker veldig godt barne-tv på NRK.

Du skriver at tilbudet for de aller minste barna er ikke-eksiterende, vel, hva er teletubbiene f.eks? det er jo ment for de aller minste. Og tro det eller ei, barna liker det.

Bare mas og bråk .. ?!

Ta med ungene på noe annet da viss det ikke fenger dem. Hva med Disneyworld?

Gjest skindeep
Skrevet
Jeg synes barne-TV har blitt så utrolig dårlig.  

Hvor er alle de bra tingene vi så når vi var små?

Nå må du ikke glemme at vi er blitt voksne, og at det vi såg på barne-tv når vi var små likte vi ganske godt, fordi vi selv var barn...

Tidene forandrer seg.. kanskje dagens barn ikke hadde likt barne-tv sånn som vi såg det?

Gjest Madeline
Skrevet

Ungene mine ser stort sett på barnetv, men det er ikke alt de finner like interessant. Da går de å leker i stedenfor. Noen av programmene passer best for de minste og noen passer bedre for de litt større. Hvis barna ikke liker det som går er det da ikke noe problem å finne på noe annet. De progrmmene som ungene mine liker best er "Fritt fram" med Asgeir og "Barnas supershow". Det at de voksne ikke liker barnetv ser ikke jeg på som noe problem. Det er jo ikke de som er målgruppen heller. Husker godt da jeg var liten. Da syntes min bestefar at barnetv var noe av det dummeste de sente på tv.

Tilbudet for de aller minste barna er ikke-eksiterende.

Barnetv er ikke beregnet for de aller minste heller. Mener at jeg leste en plass at programmene var beregnet på barn fra 3 år.

Skrevet

lurer på om vi hadde synes at det barne-tv som vi syntes var så bra når vi var små-hadde vært like bra i dag jeg..... sannsynligvis ikke.. eller kanskje likevel..digger jo fraglene fremdeles jeg, :P

Skrevet

Her er også "Barnas supershow" og "Asgeir" store favoritter.

Og at barne-tv var bedre før kan jeg ikke skjønne. Jeg husker iallefall at Vibeke Sæter (Lekestue bla) og Labbetuss var kjeeeedelig. Men det er hver sin smak, og om ungene ikke liker barne-tv i dag så kan det jo hende de blir farget av de negative holdningene som foreldrene har. :roll:

Men det er selvfølgelig serier jeg skulle ønske at min datter fikk oppleve også, som "Girl from tomorrow", "Shagma", "Fragglene" (gikk i reprise for en stund siden) ol.

Gjest lilletroll
Skrevet

Barnas Supershow er den stoooore favoritten for min 3 åring. Forrige runde det gikk var ikke jeg noe for programmet og vi prøvde å forhindre at hun så det fordi det var opplæring i dårlig folkeskikk mye av det, men nå har det blitt mye mye bedre. Ellers er hun glad i Postmann Pat, Brannmann Sam, Fritt Frem osv. Jo stort sett liker hun barne tv. (I påsken var det for øvrig mye "kjedelig" så da så hun nesten ikke noe.)

Gjest Anonymous
Skrevet

Som flere har nevnt, så har tidene forandret seg. Mediebruken har endret seg også, og barn i dag fenges av program med mer fart i enn før. Barne TV med Titten Tei eller Portveien har en for treg handlingsgang til å interessere dagens barn.

Barna jeg er lærer for (6-7 år) synes Barne TV, og spesielt Barnas Supershow er kjempebra.

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg synes barne-tv er ganske bra jeg, hvis man skal sammenligne med tv3, barnekanaler som Fox Kids, Cartoon osv.

Barnas supershow engasjerer jo alt i fra treåringer til åtte-niåringer, samme med Asgeir. Og jeg synes programlederne er flinke og oppfinnsomme.

Gjest Anonymous
Skrevet

Trådstarter her.

Jeg vet jo at barne-tv ikke er laget for meg. Poenget er at ungene mine synes det er kjedelig også.

Gjest Madeline
Skrevet
Trådstarter her.

Jeg vet jo at barne-tv ikke er laget for meg. Poenget er at ungene mine synes det er kjedelig også.

Så får de finne på noe annet da. Det er ikke lett å lage programmer som fenger alle. De som ikke liker programmene trenger da ikke se på.

Gjest Anonymous
Skrevet

Så får de finne på noe annet da. Det er ikke lett å lage programmer som fenger alle. De som ikke liker programmene trenger da ikke se på.

Helt enig med Hannen! Det er ikke mirakel-barne-tv heller. Barn er ikke så ulik oss voksne skjønner du. De har forskjellige smaker de og.

Skaff deg Cartoon network da eller noe..

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg synes barne-TV på NRK er bra, jeg. I alle fall liker ungene mine fra nesten tre og litt over åtte det. En del som er kjedelig for den eldste, men minsten synes det meste er topp. Bjørnen i det blå huset er favoritt hos minsten, mens alle liker Fritt fram. "Supersåu" er også populært. Hater Cartoon og Fox, de sender så utrolig mye dritt!

Dere trenger da ikke sable ned trådstarteren fordi hun (ungene hennes) ikke liker barne-TV. Det må da være lov det også, selv om det i mine øyne er av bra kvalitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...