duplexx Skrevet 31. januar 2019 #41 Skrevet 31. januar 2019 Det er seks mnd siden. Hvorfor er dette et issue enda egentlig...? 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #42 Skrevet 31. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her skriver du om medisiner: Anonymkode: 8ff49...3bc I tilfeller med gulsott hvor babyen blir ammet gies mme (nutramigen) som «medisin». Morsmelken kan ofte bidra til at gulsottverdiene opprettholdes og nutramigen til hvert måltid vil nøytralisere noe av dette slik at verdiene går ned. Derfor har jeg omtalt det som både medisin og mme. Fordi det ble gitt som medisin i mitt tilfelle, men det er jo en mme. Anonymkode: 93106...cfc 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #43 Skrevet 31. januar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det på kk i på Haukeland forresten? Bare av nysgjerrighet.. har dårlige erfaringer med de selv. Anonymkode: 7bdb2...8f6 Ikke på Haukeland nei. Anonymkode: 93106...cfc
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #44 Skrevet 31. januar 2019 2 minutter siden, duplexx skrev: Det er seks mnd siden. Hvorfor er dette et issue enda egentlig...? Fordi det er nå jeg skal i møte med sykehuset om oppholdet mitt. Hvorfor avsporer du? Anonymkode: 93106...cfc 1
duplexx Skrevet 31. januar 2019 #45 Skrevet 31. januar 2019 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I tilfeller med gulsott hvor babyen blir ammet gies mme (nutramigen) som «medisin». Morsmelken kan ofte bidra til at gulsottverdiene opprettholdes og nutramigen til hvert måltid vil nøytralisere noe av dette slik at verdiene går ned. Derfor har jeg omtalt det som både medisin og mme. Fordi det ble gitt som medisin i mitt tilfelle, men det er jo en mme. Anonymkode: 93106...cfc Okei. Og du forstår virkelig ikke hvorfor de da ville ha både baby og deg værende? MME er medisini dette tilfellet ifølge deg. Samt morsmelk. De måtte selvfølgelig forsikre seg om at babyen fikk det i seg. Og sjekke vekten hele tiden. HVA forstår du ikke??? Endret 31. januar 2019 av duplexx 3
Chablis Skrevet 31. januar 2019 #46 Skrevet 31. januar 2019 Det er så mye som skurrer her at jeg gidder ikke gi det oppmerksomhet engang. Men slik som du fremstiller saken og deg selv her så skjønner jeg sykehuset godt. Lykke til med barnet, synes du heller skal legge fokuset ditt der mamma. 7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #47 Skrevet 31. januar 2019 Akkurat nå, duplexx skrev: Okei. Og du forstår virkelig ikke hvorfor de da ville ha både baby og deg værende? MME er medisin. De måtte selvfølgelig forsikre seg om at babyen fikk det i seg. Og sjekke vekten hele tiden. HVA forstår du ikke??? Og derfor tilbydde jeg meg å reise hjem men å komme på sykehuset til hvert måltid med baby slik at personalet kunne veie og gi mme. Derfor seg jeg ikke grunnen til å holde meg igjen. Hva er det du ikke forstår med dette? Anonymkode: 93106...cfc
duplexx Skrevet 31. januar 2019 #48 Skrevet 31. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og derfor tilbydde jeg meg å reise hjem men å komme på sykehuset til hvert måltid med baby slik at personalet kunne veie og gi mme. Derfor seg jeg ikke grunnen til å holde meg igjen. Hva er det du ikke forstår med dette? Anonymkode: 93106...cfc Du skulle reise frem og tilbake med babyen annenhver time? Well, jeg skjønner at sykehuset ville ha dere værende. Lykke til med møtet. 9
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #49 Skrevet 31. januar 2019 1 minutt siden, Chablis skrev: Det er så mye som skurrer her at jeg gidder ikke gi det oppmerksomhet engang. Men slik som du fremstiller saken og deg selv her så skjønner jeg sykehuset godt. Lykke til med barnet, synes du heller skal legge fokuset ditt der mamma. Klart det er, jeg legger selvsagt ikke ut hele historien på nett. Jeg prøvde å være samarbeidsvillig, men ønsket sterkt å dra hjem av diverse grunner. Det var aldri fare for barnets liv eller helse ved at jeg dro hjem, nå spekulerer du noe voldsomt. Jeg har fullt fokus på å være mamma, og det går helt supert med barnet, han er helt frisk og fin. Flott hvis du slutter å svare hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med Anonymkode: 93106...cfc 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #50 Skrevet 31. januar 2019 Akkurat nå, duplexx skrev: Du skulle reise frem og tilbake med babyen annenhver time? Well, jeg skjønner at sykehuset ville ha dere værende. Lykke til med møtet. Jeg bor 5 minutter fra sykehuset. Babyen fikk mat hver tredje time, noe som også var tiltak for å sikre vektoppgang, han skulle ikke få mat oftere fordi di da ofte spiser litt og litt, noe som igjen var uheldig for gulsotten. Du snakker tydeligvis om noe du kan lite om. Anonymkode: 93106...cfc 1
Chablis Skrevet 31. januar 2019 #51 Skrevet 31. januar 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og derfor tilbydde jeg meg å reise hjem men å komme på sykehuset til hvert måltid med baby slik at personalet kunne veie og gi mme. Derfor seg jeg ikke grunnen til å holde meg igjen. Hva er det du ikke forstår med dette? Anonymkode: 93106...cfc Og du mener det er forsvarlig å reise frem og tilbake med et spedbarn hver tredje time døgnet rundt? Endret 31. januar 2019 av Chablis 4
duplexx Skrevet 31. januar 2019 #52 Skrevet 31. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg bor 5 minutter fra sykehuset. Babyen fikk mat hver tredje time, noe som også var tiltak for å sikre vektoppgang, han skulle ikke få mat oftere fordi di da ofte spiser litt og litt, noe som igjen var uheldig for gulsotten. Du snakker tydeligvis om noe du kan lite om. Anonymkode: 93106...cfc Nei, dette kan jeg ganske mye om. Det jeg ikke forstår noen ting av er holdningene dine og frekkheten. Og total mangel på selvsinnsikt. Natta! 3
Chablis Skrevet 31. januar 2019 #53 Skrevet 31. januar 2019 1 minutt siden, duplexx skrev: Nei, dette kan jeg ganske mye om. Det jeg ikke forstår noen ting av er holdningene dine og frekkheten. Og total mangel på selvsinnsikt. Natta! Var vel akkurat dette sykehuset så også tenker jeg. 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #54 Skrevet 31. januar 2019 1 minutt siden, duplexx skrev: Nei, dette kan jeg ganske mye om. Det jeg ikke forstår noen ting av er holdningene dine og frekkheten. Og total mangel på selvsinnsikt. Natta! Det har aldri vært meningen å være frekk, da må jeg beklage det. Men jeg ønsket svar på det jeg spurte om og blir ganske oppgitt over alle tullete avsporinger. Hvis du kan så mye om dette ville du visst at babyer med gulsott skal ha mat hver tredje time, hverken mer eller mindre, det er helt vanlig prosedyre. Anonymkode: 93106...cfc
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #55 Skrevet 31. januar 2019 Hva mener du med at de snakket stygt om deg? Hørte du hva de snakket om på personalromnet? Og hva legger du i at de snakket stygt? Drittslenging, eller var de kanskje bekymret over din omsorgsevne, som du da har tolket som at de har en personlig vendetta mot deg? Slike tråder som dette hvor en person kommer med sin versjon som ofte er blottet for selvinnsikt blir aldri produktiv. Kanskje har de faktisk oppført seg uhørt mot deg og alt har vært normalt og uten bekymring i forhold til deg og baby, men det kan også være en helt annen sak enn det du legger fram. Uansett, du trenger ikke begynne å lete i lovverket og "slå i bordet" med. Dra på møtet og fortell hvordan du har opplevd situasjonen også lar du de som skal vurdere saken se på om det har vært brudd på loven. Anonymkode: 82702...fec 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #56 Skrevet 31. januar 2019 1 minutt siden, Chablis skrev: Var vel akkurat dette sykehuset så også tenker jeg. Hva i all verden er dette å skrive til andre mennesker på nett? Som skrevet over her må jeg bare beklage hvis du også har opplevd meg som frekk, det har ikke vært meningen. Men i slike saker som dette er det selvsagt mye som ikke kommer frem av hensyn til å ikke bli gjenkjent og å dele hele historien på nett. Sykehuset har tatt kritikk på mange ting og har hatt et internt oppvaskmøte så i denne saken er det nok ikke bare jeg som har gjort feil. Flere her foreslo å bare gå ut døren, men jeg gjorde jo selvsagt ikke det! Jeg mener derimot at sykehuset skulle ha informert meg om muligheten til å skrive seg ut på eget ansvar når keg spurte om dette! Det er det som er sakens kjerne her. Anonymkode: 93106...cfc 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #57 Skrevet 31. januar 2019 Synes dette høres rart ut TS. Det er økonomisk og kapasitetsmessig ikke gunstig for sykehuset å ha deg og babyen innlagt “uten grunn”, så er nok heller det at du ikke forstår grunnen til at de ønsket dere der. Anonymkode: a1079...f28 12
Chablis Skrevet 31. januar 2019 #58 Skrevet 31. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva i all verden er dette å skrive til andre mennesker på nett? Som skrevet over her må jeg bare beklage hvis du også har opplevd meg som frekk, det har ikke vært meningen. Men i slike saker som dette er det selvsagt mye som ikke kommer frem av hensyn til å ikke bli gjenkjent og å dele hele historien på nett. Sykehuset har tatt kritikk på mange ting og har hatt et internt oppvaskmøte så i denne saken er det nok ikke bare jeg som har gjort feil. Flere her foreslo å bare gå ut døren, men jeg gjorde jo selvsagt ikke det! Jeg mener derimot at sykehuset skulle ha informert meg om muligheten til å skrive seg ut på eget ansvar når keg spurte om dette! Det er det som er sakens kjerne her. Anonymkode: 93106...cfc Men altså, dersom du helt seriøst mener det er forsvarlig å dra er spedbarn ut, frem og tilbake til sykehus for hvert måltid døgnet rundt så skjønner jeg hvorfor sykehuset følte de måtte overstyre deg til en viss grad. 6
duplexx Skrevet 31. januar 2019 #59 Skrevet 31. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har aldri vært meningen å være frekk, da må jeg beklage det. Men jeg ønsket svar på det jeg spurte om og blir ganske oppgitt over alle tullete avsporinger. Hvis du kan så mye om dette ville du visst at babyer med gulsott skal ha mat hver tredje time, hverken mer eller mindre, det er helt vanlig prosedyre. Anonymkode: 93106...cfc Okei. Siden jeg kan litt om dette kan jeg dele med deg: du har ikke bestemmelsesretten på din side. Bare slutt å tro det. Ikke gidd engang. Beklager. Sykehuset lot ikke baby dra, og de ønsket samtidig å holde igjen deg fordi du hadde melk de ønsket babyen skulle få. Stkehuset ønsket selvfølgelig også heller ikke at babyen skulle frem og tilbake fra dette sykehuset hver tredje time - uansett hvor nære du bor. Her har du verken loven eller skjønnet på din side, her er det sykehuset som handlet riktig. Jeg ville lagt meg helt flat på det møtet, virkelig, så ikke sykehuset tror at du ikke forstår hvorfor du ikke fikk dra. Din mangel på innsikt og forståelse er absolutt bekymringsfullt. 6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #60 Skrevet 31. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med at de snakket stygt om deg? Hørte du hva de snakket om på personalromnet? Og hva legger du i at de snakket stygt? Drittslenging, eller var de kanskje bekymret over din omsorgsevne, som du da har tolket som at de har en personlig vendetta mot deg? Slike tråder som dette hvor en person kommer med sin versjon som ofte er blottet for selvinnsikt blir aldri produktiv. Kanskje har de faktisk oppført seg uhørt mot deg og alt har vært normalt og uten bekymring i forhold til deg og baby, men det kan også være en helt annen sak enn det du legger fram. Uansett, du trenger ikke begynne å lete i lovverket og "slå i bordet" med. Dra på møtet og fortell hvordan du har opplevd situasjonen også lar du de som skal vurdere saken se på om det har vært brudd på loven. Anonymkode: 82702...fec Takk for svar. Det er mye som ikke kommer frem her. Barnepleieren kom med stygge kommentarer til meg. Jeg født tidlig på morgenen og ville sove når jeg kom på barsel, fikk da beskjed om at «normale mennesker står opp på denne tiden». Det var aldri noen kommentarer på omsorgsevnen min. Men små stikk som det over. Takk for at du tar høyde for flere sider av saken og tips om å legge det frem slik jeg opplevde det, det skal jeg gjøre😊 Anonymkode: 93106...cfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå