AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #81 Skrevet 31. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det har de faktisk ikke. De er pliktige til å opplyse om pasientenes rettigheter. Foreslår at du kommer deg ut av tråden hvis du ikke slutter å krangle og kverulere Anonymkode: 93106...cfc Og hvor i loven står at de er pliktig til å slippe deg ut? De er pliktig til å iverta livet og helsen til pasientene. Fikk du ikke tilbudet, mente de da at det ikke var trygt for barnet/deg. Det kan derimot vært en feilbedømmelse fra en lege, men det er ingenting de kan taes på. Men som sagt, oppførselen deres med kvasse kommentarer og slikt, er selvsagt ikke i orden. Anonymkode: c3497...7a4 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #82 Skrevet 31. januar 2019 Akkurat nå, Chablis skrev: Men er du ikke i ettertid glad for at de gjorde dette? Du sier jo selv at å dra baby frem og tilbake hver 3 time døgnet rundt kanskje ikke hadde vært så lurt.. Nå har jeg svart deg mange ganger og hver gang jeg skriver noe så slenger du dritt tilbake, men jev gir det en ny sjanse. Jeg kan innrømme at det kanskje ikke var et av de lureste forslagene, og det ville blitt dumt å kjøre til sykehuset på natta med baby, og glad de ikke godtok det. men jeg ser ikke hvorfor jeg feks ikke kunne fått permisjon på natten slik at jeg kunne sovet hjemme (og gitt mme på natten selv og veid) og feks vært på sykehuset på dagtid. Det ville jo vært et kompromiss jeg synes er fair. Da ville sykehuset fortsatt hatt god kontroll, samtidig som at jeg fikk den søvnen jeg sårt trengte. Anonymkode: 93106...cfc 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #83 Skrevet 31. januar 2019 Det er du som fremstår vanskelig og kverulerende her TS. At du ikke ser det selv, vel det sier noe om din innsikt. La det fare. Dette er åpenbart til barnets beste. Av og til må man legge selvopptattheten på hyllen- og sørge for en annen persons liv og helse. Anonymkode: 7ad66...76f 8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #84 Skrevet 31. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvor i loven står at de er pliktig til å slippe deg ut? De er pliktig til å iverta livet og helsen til pasientene. Fikk du ikke tilbudet, mente de da at det ikke var trygt for barnet/deg. Det kan derimot vært en feilbedømmelse fra en lege, men det er ingenting de kan taes på. Men som sagt, oppførselen deres med kvasse kommentarer og slikt, er selvsagt ikke i orden. Anonymkode: c3497...7a4 Det er jo det jeg spør om! Jeg skrev at de er pliktige til å informere meg om mine rettigheter. Det står i loven at de er pliktige til å informere pasientene om deres rettigheter, (men disse rettighetene står ikke spesieifisert!) og at de skal ha nødvendig info blant annet hvis man velger å avslutte behandling mot leges anbefaling og konsekvenser av dette. Det var fyi aldri et alternativ. Anonymkode: 93106...cfc 2
Chablis Skrevet 31. januar 2019 #85 Skrevet 31. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg svart deg mange ganger og hver gang jeg skriver noe så slenger du dritt tilbake, men jev gir det en ny sjanse. Jeg kan innrømme at det kanskje ikke var et av de lureste forslagene, og det ville blitt dumt å kjøre til sykehuset på natta med baby, og glad de ikke godtok det. men jeg ser ikke hvorfor jeg feks ikke kunne fått permisjon på natten slik at jeg kunne sovet hjemme (og gitt mme på natten selv og veid) og feks vært på sykehuset på dagtid. Det ville jo vært et kompromiss jeg synes er fair. Da ville sykehuset fortsatt hatt god kontroll, samtidig som at jeg fikk den søvnen jeg sårt trengte. Anonymkode: 93106...cfc Fordi de er helsepersonell og vet bedre enn deg rett og slett. Og om du tenker deg om så vet du nok selv også hvorfor dette ikke var en god løsning for nyfødt baby. Ber deg bare være realistisk her, dersom du dukker opp på møte med den innstillingen og manglende innsikt som du viser her så tror jeg faktisk du vil vekke bekymring på det møtet. 4
Ulven Skrevet 31. januar 2019 #86 Skrevet 31. januar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har heller ikke påstått at jeg ble utsatt for feilbehandling, men at jeg skulle ønske sykehuset informerte meg om rettighetene mine til å skrive ut både meg og barnet på eget ansvar, slik som de er pliktige til. Jeg legger selvsagt ikke ut hele helsehistorikken min på nett og det er derfor mye om oppholdet heller ikke kommer frem. Hvis du har lest i tråden vil du se at det er flere ting ved oppholdet på barsel som jeg reagerte på. Jeg tok en tlf til barsel og det var de som foreslo et møte for å snakke ut om oppholdet, og se på hvilke feil som er gjort fra sykehuset sin side. Anonymkode: 93106...cfc Det er ikke vanlig å informere alle pasienter om deres rett til å skrive seg ut. De aller aller fleste som ligger på sykehus ønsker å få bli der til tilstanden er god nok til at legene skriver en ut. At sykehuset foreslo et møte er jo veldig flott og de ønsker tydligvis å bedre kommunikasjonslinjene mellom dere slik at et evnt neste opphold blir bedre for alle parter. Da er det kanskje ikke så lurt å smelle pasientrettigheter og manglende pasientrettighetsinformasjon i bordet slik du har planlagt? Du gjør selvfølgelig som du vil, men min tanke er at det finnes bedre ting å bruke energien og kreftene sine på enn dette. 6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #87 Skrevet 31. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for et ordentlig svar! Nei selvsagt spaserte jeg ikke ut av sykehuset. Behandlingen som ble gitt var mme etter hver amming samt måltidsveing av barnet for å sjekke at han fikk nok mat. Han gikk fint opp i vekt og spiste bra. Jeg sliter også med å forstå hvorfor sykehuset absolutt skulle holde meg igjen, regner med å få svar på det i møtet. Det var heller ikke noe psykiatri i bildet Anonymkode: 93106...cfc Hvilket sykehus mener du holder møter at denne typen sent på kvelden? Hele tråden virker å fremstå som temmelig meningsløs. Anonymkode: 09267...eb0 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #88 Skrevet 31. januar 2019 Jammen, TS.. Du har ikke rettighet til å skrive deg ut tidligere om det er til fare for livet/helsen. Det er det eneste legene er pliktig til. Om livet/helsen til barnet ble ansett som farlig av legen på vakt, så er det klart han/henne ikke kunne la deg skrive deg ut. Om de nå i etter tid har sett på saken i nytt lys og sett at legen som var på vakt kanskje var for streng, så er det ingenting de kan gjøre med det nå. Heller føre var, enn for sent ute når det kommer til livet og helsen.. Anonymkode: c3497...7a4 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #89 Skrevet 31. januar 2019 4 minutter siden, Ulven skrev: Det er ikke vanlig å informere alle pasienter om deres rett til å skrive seg ut. De aller aller fleste som ligger på sykehus ønsker å få bli der til tilstanden er god nok til at legene skriver en ut. At sykehuset foreslo et møte er jo veldig flott og de ønsker tydligvis å bedre kommunikasjonslinjene mellom dere slik at et evnt neste opphold blir bedre for alle parter. Da er det kanskje ikke så lurt å smelle pasientrettigheter og manglende pasientrettighetsinformasjon i bordet slik du har planlagt? Du gjør selvfølgelig som du vil, men min tanke er at det finnes bedre ting å bruke energien og kreftene sine på enn dette. Nei, det forstår jeg også at det ikke er, men jeg etterspurte den informasjonen, og da forventer jeg å få et riktig svar. Noe de ikke ga meg da de nektet for at det var noen mulighet for å dra hjem. Ja, et møte tror jeg kan bli bra for alle parter. Generelt følte jeg meg lite sett og hørt, og sykehuset har tatt kritikk på flere punkter. Planen var aldri å slenge pasientrettigheter mot noen, men jeg opplever å komme lenger med påstander hvis jeg har kilder på det og kan henvise til loven. Type «men burde dere ikke informert om muligheten for det når det står i paragraf...» Anonymkode: 93106...cfc 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #90 Skrevet 31. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilket sykehus mener du holder møter at denne typen sent på kvelden? Hele tråden virker å fremstå som temmelig meningsløs. Anonymkode: 09267...eb0 Hvis tråden fremstår som meningsløs foreslår jeg at du kommer deg ut av den. Ingen så vidt jeg vet, men det har jeg vel heller aldri påstått. Eller er det slik at man bare kan diskutere i sykehusets åpningstider? Anonymkode: 93106...cfc 4
FantasDick Skrevet 31. januar 2019 #91 Skrevet 31. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun jeg pratet med på tlf som var sjef for barsel sa seg enig i at jeg skulle blitt informert om at jeg kunne skrive meg og barnet ut på eget ansvar, fordi gulsott og behandlingen av det ikke ansees som så alvorlig at de kunne holdt oss tilbake eller meldt til bv. Så jo, sykehuset innrømmer feil også der. Anonymkode: 93106...cfc Fortalte ikke denne sjefen deg hvor dette står i loven, da? Kanskje du kan snakke med henne igjen og be om å få en paragraf?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #92 Skrevet 31. januar 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det forstår jeg også at det ikke er, men jeg etterspurte den informasjonen, og da forventer jeg å få et riktig svar. Noe de ikke ga meg da de nektet for at det var noen mulighet for å dra hjem. Ja, et møte tror jeg kan bli bra for alle parter. Generelt følte jeg meg lite sett og hørt, og sykehuset har tatt kritikk på flere punkter. Planen var aldri å slenge pasientrettigheter mot noen, men jeg opplever å komme lenger med påstander hvis jeg har kilder på det og kan henvise til loven. Type «men burde dere ikke informert om muligheten for det når det står i paragraf...» Anonymkode: 93106...cfc Til å være i en slik situasjon, hvorfor bruker du så mye tid på nettforum, fremfor å kontakte en advokat? Hvordan får du tid til å følge denne tråden opp så hyppig i denne situasjonen? Pasient og brukerombudet har du hørt om dem? Anonymkode: 09267...eb0 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #93 Skrevet 1. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til å være i en slik situasjon, hvorfor bruker du så mye tid på nettforum, fremfor å kontakte en advokat? Hvordan får du tid til å følge denne tråden opp så hyppig i denne situasjonen? Pasient og brukerombudet har du hørt om dem? Anonymkode: 09267...eb0 Så mye tid på nettforum? Jeg har brukt noen timer i kveld, ingen advokat som er åpne på kveldstid. Ønsker å løse dette uten advokat og på laveste nivå først selvsagt, så avventer advokat. Men dette er langt utenfor trådens tema og enda en avsporing. Anonymkode: 93106...cfc 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #94 Skrevet 1. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk heller ikke lov til å dra hjem selv. Jeg spurte feks om lov til å gå på butikken for å kjøpe ammeinnlegg men ble nektet fordi det var «mor og barn-vennlig sykehus» hvor man skal passe på baby selv, så å få dra hjem uten baby var uaktuelt. Barnet var ikke sykt i den forstand. Les gjerne hele tråden før du kommenterer Anonymkode: 93106...cfc Hehe, la meg gjette: ahus? Barselavdelinga der er rene marerittet. Anonymkode: 6e5f7...b27 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #95 Skrevet 1. februar 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så mye tid på nettforum? Jeg har brukt noen timer i kveld, ingen advokat som er åpne på kveldstid. Ønsker å løse dette uten advokat og på laveste nivå først selvsagt, så avventer advokat. Men dette er langt utenfor trådens tema og enda en avsporing. Anonymkode: 93106...cfc Advokater har mobiltelefoner og ingen fast kontortid. Klienter kontakter advokater 24/7 når de selv føler de har behov for en advokats råd. Tilfeldigvis bor jeg med en advokat. At du spør om lovgivning, men samtidig ikke ønsker paragraf og hjemmel fra en advokat gir ingen mening. Å bruke en advokat kan like gjerne være å bare få hjemmel, de færreste saker av denne typen ender med at advokaten stiller på sykehuset midt på natten. Interesant tråd Barselkvinner! Anonymkode: 09267...eb0 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #96 Skrevet 1. februar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Advokater har mobiltelefoner og ingen fast kontortid. Klienter kontakter advokater 24/7 når de selv føler de har behov for en advokats råd. Tilfeldigvis bor jeg med en advokat. At du spør om lovgivning, men samtidig ikke ønsker paragraf og hjemmel fra en advokat gir ingen mening. Å bruke en advokat kan like gjerne være å bare få hjemmel, de færreste saker av denne typen ender med at advokaten stiller på sykehuset midt på natten. Interesant tråd Barselkvinner! Anonymkode: 09267...eb0 Da mistolket jeg innlegget ditt, for jeg ønsker ikke å ha med meg en advokat på møtet. Møtet er selvsagt ikke midt på natten heller, hvor får du det fra? Jeg startet tråden på kvelden fordi det er da jeg har mulighet til å være på mobilen men det var tydeligvis galt for flere her inne. Jeg var ikke klar over at advokater har døgnåpent slik som du sier, jeg trodde de hadde kontortid 8-16 som så mange andre. Anonymkode: 93106...cfc 3
OPIgirl Skrevet 1. februar 2019 #97 Skrevet 1. februar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var snakk om medisiner som kunne taes på egen hånd. Ingen som skulle behandle meg hjemme. Anonymkode: 93106...cfc Du vet, når folk uttaler seg om ting de ikke har greie på, eller vet noe om. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #98 Skrevet 1. februar 2019 Du virker meget lite oppegående som heller ville reise frem og tilbake med nyfødt. Du virker som en vanskelig pasient som kun ser egne behov. Anonymkode: 0f5cd...8a7 1
Gjest førstedamen Skrevet 1. februar 2019 #99 Skrevet 1. februar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg svart deg mange ganger og hver gang jeg skriver noe så slenger du dritt tilbake, men jev gir det en ny sjanse. Jeg kan innrømme at det kanskje ikke var et av de lureste forslagene, og det ville blitt dumt å kjøre til sykehuset på natta med baby, og glad de ikke godtok det. men jeg ser ikke hvorfor jeg feks ikke kunne fått permisjon på natten slik at jeg kunne sovet hjemme (og gitt mme på natten selv og veid) og feks vært på sykehuset på dagtid. Det ville jo vært et kompromiss jeg synes er fair. Da ville sykehuset fortsatt hatt god kontroll, samtidig som at jeg fikk den søvnen jeg sårt trengte. Anonymkode: 93106...cfc Pga at baby må være til observasjon! Er det virkelig så vanskelig å forstå? Alt oppdages ikke på blodprøver og derfor må barnet observeres etter sykdomstegn hver 3 time ca. Hadde vært uforsvarlig av sykehuset å sende babyen hjem.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #100 Skrevet 1. februar 2019 5 minutter siden, førstedamen skrev: Pga at baby må være til observasjon! Er det virkelig så vanskelig å forstå? Alt oppdages ikke på blodprøver og derfor må barnet observeres etter sykdomstegn hver 3 time ca. Hadde vært uforsvarlig av sykehuset å sende babyen hjem. Du aner vel virkelig ingenting om det var forsvarlig eller ikke. Eneste grunn til at vi måtte bli på sykehuset (som de oppga som grunn) var at baby måtte veies og få mme, det kunne blitt gjort hjemme. Det er tydeligvis like vanskelig som for deg å slutte å avspore tråden. Anonymkode: 93106...cfc 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå