AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #1 Skrevet 31. januar 2019 En slank venninne av meg har et par cheat days I måneden. Jeg var hjemme hos henne en av disse dagene og ble overrasket over hvor mye hun spiste, for hun er såpass slank at jeg ikke helt har forestilt meg sånne mengder "junk". Hennes påstand er at dersom man spiser mye på kort tid (for eksempel mye sjokolade, smågodt og potetgull) på et par timer, så klarer ikke kroppen ta opp mer enn litt av kaloriene, og at dette er mye bedre enn å fordele samme mengde snop på hele uken. Så, siden jeg er uvitende om dette... Stemmer det? Eller er kalorier inn, inne uansett? Ikke at jeg har tenkt å prøve 😅 men jeg forstår ikke helt hvordan det virker og ble nysgjerrig. Anonymkode: 3ceb0...327
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #2 Skrevet 31. januar 2019 Tror ikke noe på det, avviket vil isåfall være så marginalt at man ikke kan måle det, og ikke bør "spekulere" i det. Jeg tror hun bare ikke spiser så mye til vanlig, og dermed ser en helt vanlig mengde snop ganske voldsomt ut i sammenligning. Anonymkode: 8e419...189
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #3 Skrevet 31. januar 2019 Tynntarmen er 6 meter, den klarer FINT å ta opp disse kaloriene hun dytter innpå. Den myten er en myte Anonymkode: c2569...982 3
applestories Skrevet 31. januar 2019 #4 Skrevet 31. januar 2019 Visste ikke at det var en myte engang, aldri hørt om noe slikt før.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #5 Skrevet 31. januar 2019 Nei, det hørtes ut som bare tull Anonymkode: 3eefa...b72
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #6 Skrevet 31. januar 2019 Like sant som 5 sekunders regelen. Bare tull med andre ord. Men alltid like greit å lyve for seg selv, funker det. Anonymkode: f7def...4f0 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #7 Skrevet 31. januar 2019 Haha, nei det stemmer ikke. Det er mange yotubere som har "spesialisert" seg på cheat-days. De har typisk 1 cheat-day per uke og er under et strengt treningregime og på streng diett de resterende 6 dagene i uka. Ofte med faste både dagen etter en cheat-day og faste før ny cheat-day. De overspiser voldsomt den ene dagen, men de kompenserer for det de andre. Anonymkode: ef4be...7fd 1
Viktualia Skrevet 31. januar 2019 #8 Skrevet 31. januar 2019 Dama er jo slank, så hvis det funker for henne ser jeg ikke helt problemet.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #9 Skrevet 31. januar 2019 11 minutter siden, Viktualia skrev: Dama er jo slank, så hvis det funker for henne ser jeg ikke helt problemet. Det er ikke noe problem i det hele tatt. Jeg spiser like mye godteri som henne, men fordelt på hele måneden, og ikke to dager. Jeg bare lurte på om det stemte, og i så fall en forklaring til hvorfor, for det hørtes så rart ut. Anonymkode: 3ceb0...327
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #10 Skrevet 31. januar 2019 Nja, det som stemmer for min del er at jeg blir skikkelig dårlig i magen av å spise mye godteri på én gang. Da vil jeg tro at kroppen sliter med å ta opp all energien. Men jeg anbefaler det virkelig ikke 😛 Anonymkode: eb4fe...8af 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #11 Skrevet 1. februar 2019 Kroppen bruker mer energi når den får tulført mer. Ref bålet og veden. Det er derfor vi må spise 9000 kalorier for å gå opp ett kilo, men bruke bare 7000 kalorier for å gå ned. Anonymkode: f1a77...bae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå