Cams20 Skrevet 31. januar 2019 #1 Skrevet 31. januar 2019 Jeg vurderer å søke på bachelor innen sosialt arbeid til høsten, og lurer på om noen som har gått det kan fortelle meg litt om studiet (og eventuelt jobb etterpå)! Det varierer sikkert etter hvor man tar utdanningen, men er det mye (eller noen i det hele tatt) presentasjoner/fremføringer på studiet? Og hvis noen er utdannet sosionom og ute i jobb: Var det enkelt eller vanskelig å få jobb etter endt utdanning? Setter pris på alle svar og erfaringer! Vil bare vite mest mulig om studiet :D 1
alertmeshe Skrevet 31. januar 2019 #3 Skrevet 31. januar 2019 Er utdannet sosionom Var (dessverre) noen presentasjoner/fremføringer under utdannelsen ja. Registrerte meg som jobbsøker etter endt utdannelse, og fikk et par telefoner om ledige jobber (men som ikke passet meg og min private situasjon). Søkte på en jobb, og fikk den. Jobber med ungdom Så utdannelsen/studiegjelden var virkelig verdt det for min del.
Cams20 Skrevet 31. januar 2019 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2019 2 minutter siden, alertmeshe skrev: Er utdannet sosionom Var (dessverre) noen presentasjoner/fremføringer under utdannelsen ja. Registrerte meg som jobbsøker etter endt utdannelse, og fikk et par telefoner om ledige jobber (men som ikke passet meg og min private situasjon). Søkte på en jobb, og fikk den. Jobber med ungdom Så utdannelsen/studiegjelden var virkelig verdt det for min del. Tusen takk! Synes studiet høres veldig bra ut, men presentasjoner og fremføringer er noe av det verste jeg vet.. Ser det er flere muntlige fremføringer på "eksamensseminar", var det slik dere hadde? Vet du i så fall nøyaktig hva et eksamensseminar er, og ca hvor mange mennesker man da har fremføring foran? 😅
Sliten&kjørt52 Skrevet 31. januar 2019 #5 Skrevet 31. januar 2019 En Ex. har jobbet på bl.a -private rehab. og barneværns Instittusjoner. Mange jobb-muligheter, fikk jeg inntrykk av. a.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #6 Skrevet 31. januar 2019 Kan ikke svare på spørsmål om selve utdanningen, men min svigerinne ble ferdig utdannet sosionom for 4-5 år siden. Til tross for at vi bor på et lite sted med et generelt dårlig arbeidsmarked, har hun aldri hatt noe problem etter utdanningen med å finne seg jobb. Hun har til nå jobbet i barnevernet, på Nav, og som pedagogisk leder i barnehage. Sistnevne er den jobbet hun har blitt værende i, og som hun ikke kunne trivdes bedre 😊 Anonymkode: 65403...7ae
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #7 Skrevet 31. januar 2019 2 timer siden, Cams20 skrev: Tusen takk! Synes studiet høres veldig bra ut, men presentasjoner og fremføringer er noe av det verste jeg vet.. Ser det er flere muntlige fremføringer på "eksamensseminar", var det slik dere hadde? Vet du i så fall nøyaktig hva et eksamensseminar er, og ca hvor mange mennesker man da har fremføring foran? 😅 Jeg var svært sjenert da jeg var ung og noe av det verste jeg visste var å snakke foran forsamlinger. Jeg er fortsatt ikke den som er tøffest i trynet, men har vært nødt til å sette meg selv i ukomfortable situasjoner i forbindelse med jobb og frivillige aktivitere. Jeg lover deg at det er svært nyttige erfaringer. For meg er det viktig å vite hva jeg skal snakke om og være forberedt. Nå holder jeg foredrag for forsamlinger på 100 personer og synes det er gøy og gir adrenalinkikk. Som sosionom kommer du sikkert i situasjoner der du må ta ansvar for situasjoner, snakke tydelig og være bestemt. Kast deg ut i det. Det blir bedre og så blir du så fornøyd når du mestrer noe du ikke tror du vil klare! 😃 Hilsen meg som høres ut som jeg er 60 og snakker til ungdommen. Sorry. 🙈 Anonymkode: 38fa1...5f4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå