Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så flink du har vært! Håper du finner en plass du trivest, og at du da syns det var veldig verdt det!🙂

Anonymkode: 612eb...ffe

Takk for det. Har nok vært litt for "flink". Har ikke vært på ferie hele mitt voksne liv og har sjelden spist middag. Håper jeg en dag får lån til å kjøpe bolig slik at det faktisk blir verdt det. 

Anonymkode: 777d8...773

Videoannonse
Annonse
Skrevet

22 år, 170 000kr

Anonymkode: 2d091...202

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for det. Har nok vært litt for "flink". Har ikke vært på ferie hele mitt voksne liv og har sjelden spist middag. Håper jeg en dag får lån til å kjøpe bolig slik at det faktisk blir verdt det. 

Anonymkode: 777d8...773

Det tror jeg det vil være. Du er bare 27 år, sparer du 2-4 år til har du kanskje nok  til å få kjøpt deg en leilighet. Så kan du bruke pengene dine til å betale den ned i stedet. Husk, det er to forskjellige verdener å leve som uføretrygdet/pensjonist i nedbetalt bolig versus å fortsatt være på leiemarkedet. Det er jo langt fram i tid, men tenk og på den tryggheten det vil gi at du har ditt eget, ingen kan f.eks si opp leieavtalen plutselig.

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Superblomst skrev:

Rundt 170k på bsu, 100k på bsu 2 og 50k på nordea sin boligsparekonto. I sistnevnte kan man spare opptil 300k, uten å måtte ha bsukonto hos de. 

26.

Hva er renta på Nordea sin boligsparekonto?

Skrevet

Har 125.000 på BSU-kontoen. I tillegg eier jeg et hus med samboeren, de anbefalte å ikke åpne BSU-en da vi kjøpte huset fordi jeg hadde nok egenkapital uten den. Så kan spare noen år til. 

Er 29.

Anonymkode: 909d0...ded

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er renta på Nordea sin boligsparekonto?

Den følger renta på vanlig bsukonto. Veldig greit å sette inn penger der om man har fylt opp bsu/bsu 2 for året. 

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

33 år - 75 000 kr

Opprettet BSU samtidig som jeg kjøpte første leilighet da jeg var 25 år. Hadde bare spart opp EK i vanlig sparekonto, vet ikke helt hvorfor jeg ikke hadde BSU, er litt dårlig på økonomi. Har glemt å sette inn flere år også selv om jeg har hatt pengene..dumt å ha gått glipp av skattefordel og renter jeg kunne fått.

Anonymkode: 7f66d...f38

Ja det er kipt, det er 5000 i skattefradrag hvert år, jeg får også 10.000 i pret i renter, der er 15.000 pr år i gratis penger :)

Anonymkode: fdbd2...484

Skrevet

Stakk akkurat hull på bsuene mine nå for å kjøpe hus 😭 er 26 år og hadde rundt 300 000. Samboer har det samme. Syns det er kjipt å ikke kunne spare i bsu lenger pga renter og skattefradrag 😕 men hadde ikke akkurat andre midler liggende. Er ung ufør og har levd relativt «luksus» med fine ferier osv, så er litt stolt av huskjøp pga lav inntekt. Føler meg jo fattig nå uten alle pengene på konto da 😅

Anonymkode: e9b02...247

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakk akkurat hull på bsuene mine nå for å kjøpe hus 😭 er 26 år og hadde rundt 300 000. Samboer har det samme. Syns det er kjipt å ikke kunne spare i bsu lenger pga renter og skattefradrag 😕 men hadde ikke akkurat andre midler liggende. Er ung ufør og har levd relativt «luksus» med fine ferier osv, så er litt stolt av huskjøp pga lav inntekt. Føler meg jo fattig nå uten alle pengene på konto da 😅

Hvordan har du klart å spare så mye og levd luksus på ung uføre? 

Kipt å sprette bsu da, det er 15.000 gratis i året😁

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du klart å spare så mye og levd luksus på ung uføre? 

Kipt å sprette bsu da, det er 15.000 gratis i året😁

Har bodd så og si gratis. 

Jepp, men har jo ikke noe valg akkurat 😅

Skrevet

255.000 og er 30 år☺️

Anonymkode: 15a27...552

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bodd så og si gratis. 

Jepp, men har jo ikke noe valg akkurat 😅

Nei, deilig med egen bolig og å være inne boligmarkedet da.

Skrevet

21 år

290K satt inn på BSU 2.0

125K på BSU

10K på brukskonto

0,- på sparekonto.

Skal sette inn 10K til på BSU 2.0 også spare opp en buffer, deretter sette i fond. Bor hjemme og kan spare mye. Men jeg gjør aldri noe morsomt på fritiden uten å jobbe. Føler meg ikke akkurat helt deppa, men det er siden jeg vet at fremtiden mest sannsynlig vil bli bedre pga av oppsparte midler.

Hvis noen har noen tips i min situasjon (eller spørsmål), svar meg her.

Anonymkode: 5a22b...4c2

Skrevet

31 år. 335.000 kr. Skal spare til jeg når maksalder.

Anonymkode: 15a73...2f1

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

21 år

290K satt inn på BSU 2.0

125K på BSU

10K på brukskonto

0,- på sparekonto.

Skal sette inn 10K til på BSU 2.0 også spare opp en buffer, deretter sette i fond. Bor hjemme og kan spare mye. Men jeg gjør aldri noe morsomt på fritiden uten å jobbe. Føler meg ikke akkurat helt deppa, men det er siden jeg vet at fremtiden mest sannsynlig vil bli bedre pga av oppsparte midler.

Hvis noen har noen tips i min situasjon (eller spørsmål), svar meg her.

Du har vært veldig flink til å spare! Er du student? Fast jobb? Når ser du for deg å bruke pengene på bolig?

Anonymkode: 39853...6b7

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har vært veldig flink til å spare! Er du student? Fast jobb? Når ser du for deg å bruke pengene på bolig?

Anonymkode: 39853...6b7

Mulig april 2020, da har jeg rundt 730K formue (22 år)

Syntes fortsatt at det er tidlig, men siste frist er nok rundt 24 årsalederen, så 2021.

Da har jeg rundt 950-1 million formue.

Bolig til 3.5 - 4M i Oslo, rundt majorstua?

Kan si at jeg har jobbet som faen siden mai 2018, da var jeg på 250K totalt (450K i dag). Var lærling i 2 år før det. Fullført 3årig VGS, men tror ikke jeg skal studere videre. Er ikke motivert nok, ser ikke noen særlig grunn (siden jeg er så langt forran i dag).

Vil jobbe med IT/Business/Salg - så som jeg ser det i dag, er veien bare å jobbe seg oppover. Pr måned bruker jeg rundt 6000 - 9000 kroner, litt på teknologi, og i det siste har jeg begynt å kjøpe mat i kantina f.eks.

Målet er 650K innen 31.12.2019

Skrevet

Hadde 300k på den da jeg tømte den da jeg kjøpte bolig i fjor. BSU 2.0. var også fylt opp. Så nå har jeg ikke BSU (men jeg har leilighet da). 28 år

Anonymkode: dbf21...169

Skrevet

Er 30 år og har 0. Brukte pengene på hus. 

Anonymkode: 6fd2e...2f7

• 1 år senere...
Skrevet

50.000 kr på bsu. Satser på å fylle opp bsu 2 også i år. 

Er 20 år. Begynte å spare i bsu i fjor, da jeg fikk jobb med såpass stor stillingsprosent og inntekt at det lønnet seg mtp skattefordelen bsu gir.

Skulle ønsket jeg begynte å spare i bsu 2 tidligere!

Anonymkode: c6607...7a4

Skrevet

Har rett over 300 000, og dette er siste året mitt med sparing. Har spart bsu gjennom først leilighetskjøp også huskjøp senere da vi klarte oss med kausjonist på begge deler og så på det som en fordel å spare videre. 

Anonymkode: 6acad...e27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...