Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #1 Skrevet 8. april 2005 Jeg jobber på natta, mellom 02.00-07.00, hver natt utenom søndagsnatten. Dette har gjort at jeg ligger og sover HELE dagen, jeg går glipp av absolutt hele dagen, og sover lenger enn jeg ville gjort på natta. :o Legger meg ved 22.00/23.00, står opp 01.30 og jobber. Legger meg igjen 07.15 ca, og sover fram til 17.00 eller faktisk lenger. Uff, det er så slitsomt! Arbeidet innebærer noe bilkjøring så opplagt må jeg absolutt være, men er det noen som har noen råd for at jeg skal kunne våkne ved 11.00-tiden på dagen? Vil jo ikke miste all tidsperspektiv :-? Finnes det noen typer alternative medisiner? (Et eller annet, som ikke gir innvirkning på p-piller)
Gjest Melk Skrevet 8. april 2005 #2 Skrevet 8. april 2005 Du sover ihvertfall over 12 timer i døgnet!! De fleste jeg kjenner som jobber natt sover litt på ettermiddagen/kvelden, og ellers fra de kommer hjem til et sted mellom 13 og 15.
Nella Skrevet 9. april 2005 #3 Skrevet 9. april 2005 Vekkerklokke og stor selvdisiplin. Jobbet natta selv og i de periodene jeg var flink brukte jeg det og hadde det fint igrunn. Kom meg opp og fikk mye ut av dagen. Andre perioder var jeg ikke så flink og da levde jeg igrunn i min egen lille verden hele tia Ikke bra og skjønner hvordan du har det. Du vil ikke så noe medisiner av legen for dette. Hva skulle det være i tillfelle? Legen vil bare be deg om å bytte jobb siden ikke alle av oss kan takelenattarbeid. Mulig det finnes noe helsekost som kan være bra, men da bør du snakke med noen av de som jobber der. Har inntrykk av at de har generelt stor kunnskap
Gjest Stjerne (ikke inl) Skrevet 9. april 2005 #4 Skrevet 9. april 2005 Hei. Har ingen erfaring fra dette selv, men kan kanskje foreslå sambos metode: Han snudde rett og slett døgnet. Han gikk og la seg når han kom hjem om morgenen og sov til jeg kom hjem fra jobb i 15 - 15.30-tiden. Da sto han opp og vi tilbragte ettermiddagen/kvelden sammen som vanlig. Og når jeg gikk og la meg, reiste han på jobb. Fungerte for ham i alle fall. Stjerne
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2005 #5 Skrevet 9. april 2005 Hei, jeg jobber også litt på nattestid, men ikke hver natt, da. Derimot jobber jeg lenger enn deg. Jeg drar hjemmefra kl 2145 og kommer i seng kl 0845. Det er elleve timer, det. Da sover jeg til ca kl 17, og er ikke menneske resten av dagen heller. Hva man skal gjøre? Aner ikke. Drikke kaffe?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå