Gå til innhold

Skal flytte da jeg har fått jobb i Ski i Akershus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått jobb i Ski så må flytte, men har noen spørsmål angående smarte områder å bosette seg. 

Synes husprisene er litt i høyeste laget i området rundt ski, så lurer litt på hvordan det er å pendle fra Østfold og til Ski? 

Hvordan er bussforbindelsen fra forskjellige plasser fra Østfold og til Ski? Har sett på hus fra Askim og Mysen området og helt ned til Sarpsborg, hvor er forbindelsen best?

Vi er en familie på 6 stk, meg, mannen, 2 barn og en hund og en katt. 

Både jeg og mannen har bil (2 stk) så kan bruke den, men hadde gjerne tatt buss istedenfor om tilbudet er bra. 

Vil bo i et område som har det meste innen rimelig avstand, men vil ikke bo i selve byen. 

Anonymkode: bc226...313

Skrevet

Se etter hus langs toglinja L22. 

Sarpsborg blir et stykke å pendle. Jeg ville sett etter bolig fra Askim og utover, altså Askim, Spydeberg, Knapstad og Tomter om jeg skulle holdt meg innenfor Østfold. 

Anonymkode: 37e26...90e

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se etter hus langs toglinja L22. 

Sarpsborg blir et stykke å pendle. Jeg ville sett etter bolig fra Askim og utover, altså Askim, Spydeberg, Knapstad og Tomter om jeg skulle holdt meg innenfor Østfold. 

Anonymkode: 37e26...90e

Går toget ofte? 

Det er det jeg også tenker, Sarpsborg blir nok litt for langt syd og mye bomstasjoner også vel?

Kan for min del flytte litt lenger nord også, opp i Akershus retning Bjørkelangen, men der er det vel lite byer/store tettsteder i nærheten?

Har satt 3 000 000 som grense 

Skrevet (endret)

Hva med mot Oslo? Langhus eller vevelstadåsen eventuelt Oppegård/Myrvold/Greverud. Det er jo nærme og kanskje ikke like dyrt? Eller Kråkstad!

Endret av Emblja
  • Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Emblja skrev:

Hva med mot Oslo? Langhus eller vevelstadåsen eventuelt Oppegård/Myrvold/Greverud. Det er jo nærme og kanskje ikke like dyrt? Eller Kråkstad!

Har ikke sett på hus den veien, trodde det bare ble dyrere og dyrere jo nærmere Oslo man kommer. Skal se i det området også.

Er det barnevennlig der?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke sett på hus den veien, trodde det bare ble dyrere og dyrere jo nærmere Oslo man kommer. Skal se i det området også.

Er det barnevennlig der?

Er usikker på prisene altså, bare tenkte du kunne sjekke det ut! 
Ja, det vil jeg da tro! De fleste områdene jeg nevner er ganske små, så det er ikke veldig mye trafikk og sånn :)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det barnevennlig der?

Det tror jeg du har helt rett i, uten at jeg har sjekket husprisene i området. 

Ellers lurer jeg veldig på hva som får deg til å spørre om togavganger på KG i stedet for å bare sjekke Ruter. Der får du jo bussforbindelsene også. 

Ellers kan det være greit å vite at pendlerne på Østre linje (altså toget med endestasjon Mysen) er blant de minst fornøyde i hele landet. Fordelen med området er at det er veldig kurant pendleravstand til Ski med bil også, når NSB svikter (som de gjør titt og ofte). 

Anonymkode: bae0c...ab9

• Liker 3
Skrevet

Spydeberg og Askim kan være gode alternativer. Du har det meste i nærområdet, ikke alt for dyrt å kjøpe, går tog en gang i timen og også buss. 

Eventuelt kan du se mot ås, vestby, kambo, moss. 

Anonymkode: 2b4f1...9e6

• Liker 1
Skrevet

Prisene er nok litt lavere i Askim, Mysen og Spydeberg enn Sarpsborg. Spydeberg er ikke så veldig langt unna Ski heller, går fort derifra. 

Jeg pendler fra Sarpsborg til Ås, bruker 45 min. Bom er det på begge veiene, men er usikker på hvor den står i indre Østfold. 

Anonymkode: 49fc4...f90

Skrevet

Anbefaler Vestby. Lite sted men har alt du trenger, og ikke langt til Ski. Greit kollektivtilbud i rush. 

Anonymkode: f548b...d5e

• Liker 1
Skrevet

Sjekk ut Tomter og Kråkstad

Anonymkode: 89b5f...c9c

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det barnevennlig der?

Langhus, Myrvold, oppegård og rundt der er dyrt. Bodd på Langhus og i Ski selv, en leilighet med størrelse må du ut med over 3mill for. Skal dy ha noe rimeligere må du ut mot spydeberg, knapstad, Kroer kanskje , Askim etc Men det er lite buss i disse områdene, og parkere i Ski er ganske håpløst, så du bør satse på tog t/r Ski . Bor selv i Drøbak nå , og her er det dyrt, men buss forbindelse til både Ås og Ski

Anonymkode: 6af15...8ce

Skrevet

Hva med Råde eller Rygge? Det ligger jo ganske nærme Ski (30-40 min med tog)

Anonymkode: 0ba7e...e2f

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prisene er nok litt lavere i Askim, Mysen og Spydeberg enn Sarpsborg. Spydeberg er ikke så veldig langt unna Ski heller, går fort derifra. 

Jeg pendler fra Sarpsborg til Ås, bruker 45 min. Bom er det på begge veiene, men er usikker på hvor den står i indre Østfold. 

Anonymkode: 49fc4...f90

Bommene på E18 i Indre Østfold står pr. nå mellom Ørje og grensa (Ørje øst), ca på linje med Mysen (Ramstad øst), mellom Mysen og Askim (Brennemoen), mellom Askim og Spydeberg (Dalen) og rett vest for Elvestad (Elvestad vest). Prisen varierer fra 8,- til 15,- pr. passering. 

Anonymkode: bae0c...ab9

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler å ta med prisforskjellen på månedskort i beregningen på bosted. 

Det er en prisforskjell på nesten 500kr i mnd. På om du velger å bo i Askim kontra f.eks Ås. Det vil mest sannsynlig endre seg når vi blir Viken, men likevel greit å ha med. 

Jeg ville sett på Ås, Nesodden, Langhus, Siggerud, Ytre Enebakk kanskje. Jeg ville også sett på hvordan oppvekst, skole og nærhet til matbutikk og kollektiv. 

Anonymkode: 8b86c...95e

• Liker 2
Annonse
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler Vestby. Lite sted men har alt du trenger, og ikke langt til Ski. Greit kollektivtilbud i rush. 

Får nesten ikke boliger i Vestby til 3.mill

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk ut Tomter og Kråkstad

Anonymkode: 89b5f...c9c

Tomter er et godt alternativ. Kun 15 minutter å kjøre til ski. Dere får enebolig til budsjettet deres.

• Liker 2
Skrevet

Aksepter boligprisene i Ski. Du slipper å pendle, og kan regne med en pen prisstigning på boligen.

Anonymkode: c0778...7fb

• Liker 2
Skrevet

Er mange steder du kan bo rundt ski som er rimligere og lett og komme til til ski ifra, ås, Vestby, Enebakk, siggerud, Vevelstad, Oppegård, klemetsrud f.eks. vil vel si at Siggerud og Enebakk er det rimeligste. Siggerud er forresten et fantastisk sted. Det flott skog og mark, ikke langt unna oslo og ikke langt unna ski :) det er der jeg til syvende og sist vil bosette meg. Er ifra ski og bor nå i Østfold.. trives ikke like godt i Østfold:( 

Anonymkode: 7ab49...fb2

• Liker 1
Skrevet
På 31.1.2019 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Får ikke bolig med tre soverom til under 3 mill i Vestby. 

Anonymkode: 76a58...1dd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...