AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #1 Skrevet 31. januar 2019 Snakket nettopp m saksbehandler på tlf og hun bare henviste meg til NAV.no. Men AAP+tillegget fant jeg ingenting om... Jeg søkte AAP (får det innvilget) rett etter fylte 27. Da har jeg tidligere hatt to runder med AAP ila 7 år, og har i mellomtiden prøvd to forskjellige studier - begge hvor jeg måtte slutte. Nå har jeg blitt så dårlig at jeg venter på å legges inn... jeg lurer litt på hva som skal til for å få ung ufør-tillegget på AAP? Spør mest av nysgjerrighet og planlegging av budsjett kanskje. Jeg søkte om AAP etter fylte 26 (er det vel) år, men jeg har jo vært veldig dårlig fungerende selv om jeg har prøve å studere... Anonymkode: 5369f...1f8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #2 Skrevet 31. januar 2019 Det er samme kriterier for UU-tillegget både for AAP og uføretrygd. I tillegg til alderskriteriet (sykdommen, skaden, lyten må ha inntruffet før fylte 26 år) må funksjonsnedsettelsen være av alvorlig karakter og av en viss varighet. Anonymkode: 7c0bc...c29 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #3 Skrevet 31. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Snakket nettopp m saksbehandler på tlf og hun bare henviste meg til NAV.no. Men AAP+tillegget fant jeg ingenting om... Jeg søkte AAP (får det innvilget) rett etter fylte 27. Da har jeg tidligere hatt to runder med AAP ila 7 år, og har i mellomtiden prøvd to forskjellige studier - begge hvor jeg måtte slutte. Nå har jeg blitt så dårlig at jeg venter på å legges inn... jeg lurer litt på hva som skal til for å få ung ufør-tillegget på AAP? Spør mest av nysgjerrighet og planlegging av budsjett kanskje. Jeg søkte om AAP etter fylte 26 (er det vel) år, men jeg har jo vært veldig dårlig fungerende selv om jeg har prøve å studere... Anonymkode: 5369f...1f8 Det særtillegget henger veldig høyt på AAP og det er en vurdering nav som tar på eget iniativ. Og ut i fra ditt innlegg og all kunnskapen jeg har om alvorlighetsgradvurdeingen tenker jeg at du ikke har fått det fordi nav mener du ikke oppfyller kriteriene. Og det at du skal legges inn har ikke særlig mye å si. Det er snakk om en helhetsvurdering. Og i ditt tilfelle har dette også blitt vurdert tre ganger og alle gangene har de kommet frem til at du ikke oppfyller kriteriene Anonymkode: 932bf...2a1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå