AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #1 Skrevet 31. januar 2019 Er så lei lærerjobben nå at jeg kaster opp bare av tanken på den. Er ute og kjører yrkesmessig fordi jeg er sykmeldt fra ny jobb, bytta jobb altfor ofte, vil ikke tilbake til den nye jobben. Så føler egentlig jeg har ødelagt alt. Meeen, det er ikke tema for tråden..Bare måtte få det ut, for føler meg som den største taperen og at jeg aldri kommer til å komme meg noe sted i livet. Bor i Oslo og vurderer nå å søke på master i rådgivning i Trondheim, men er jo noen logistikkproblemer. Kjøpte leilighet i desember 2017, så da må jeg eventuelt leie ut den, men vil fortsatt måtte betale sikkert rundt 3-4000 på den i mnd mtp diverse utgifter. Jeg betaler sikkert 15.000 i mnd på bolig(husleie, strøm, internett, lån). Om jeg får leid den ut er jo heller ikke sikkert. Jeg må søke om studielån og/eller få meg jobb ved siden av studiene. Å søke om mer studielån er egentlig uaktuelt fordi jeg allerede har 300K og jeg er ikke akkurat rik. Har noen erfaring med dette? Å si opp fast jobb for å studere på heltid, flytte, gjøre om hele tilværelsen, gå ut av komfortsonen? Jeg vil jo tape på dette økonomisk også sikkert. Har noen tatt dette studiet og kan si noe om det? Anbefalinger eller advarsler? Hva slags typer jobber får man? Jeg er heller ikke sikret å komme inn og dette får man vel ikke vite før i juni/juli? Så hva gjør jeg før det? Jeg må jo starte flytteprosess og alt mye før det. Også er jeg 34 år da, så er ikke akkurat ung og sprek lenger. Er det vits eller for sent? Var ikke så glad i skolen da jeg studerte og er redd for at jeg kommer til å bli skikkelig deprimert igjen, ikke få det til, stryke osv. Blir mye styr økonomisk føler jeg. Men er jo selvsagt verdt om jeg får en jobb jeg trives og tjener mer på. Håper noen har noen gode råd for det trenger jeg virkelig. Trenger ikke å bli fortalt hvor dum jeg er, for det vet jeg allerede. Har gravd meg en skikkelig stor grav og aner ikke hvordan jeg skal komme meg opp. Anonymkode: b74c4...89d
stan Skrevet 31. januar 2019 #2 Skrevet 31. januar 2019 Er det ikke noe annet du kan gjøre? Du virker ikke veldig tent og motivert for studiet. Med et slikt utgangspunkt og praktiske og økonomiske utfordringer er det stor sannsynlighet for at studiet ikke går veldig bra. Hvis du er utdannet lærer og har jobbet som det, har du jo kunnskap og erfaring som kan være nyttig i mange typer jobber. Særlig der man har med mennesker å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #3 Skrevet 31. januar 2019 6 timer siden, stan skrev: Er det ikke noe annet du kan gjøre? Du virker ikke veldig tent og motivert for studiet. Med et slikt utgangspunkt og praktiske og økonomiske utfordringer er det stor sannsynlighet for at studiet ikke går veldig bra. Hvis du er utdannet lærer og har jobbet som det, har du jo kunnskap og erfaring som kan være nyttig i mange typer jobber. Særlig der man har med mennesker å gjøre. Jeg vet ikke hva annet det skulle være. Tråler finn og nav daglig og det er få akutelle stillinger om dukker opp. Har kun allmennlærer og tror ikke det er nok for å kunne få jobb i et annet yrke. Kvalifikasjonene tar jo ingen ende, og må ærlig innrømme at jeg ikkr har mye å stille opp med annet enn klasseledelse, medmenneskelighet og yte service. Har du noen forslag?:) Jeg føler meg generelt lite motivert for tiden, så føler meg helt låst og fortapt. Jeg har egentlig stått på stedet hvil siden jeg var 19. Vet at jeg vil noe mer enn dette, men vet ikke hva, hvordan, når, om jeg er kapabel/flink nok. Føler egentlig at jeg er for dum/mislykka til å i det hele tatt gjøre noe annet enn å være lærer. Dette studiet kunne kanskje hjulpet meg ut i andre yrker, men som du skriver og mest sannsynlig har rett i, så vil det nok skape mer problemer enn fremgang. Anonymkode: b74c4...89d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #4 Skrevet 3. februar 2019 Er selv 33 og flyttet til Trondheim for å studere, det var ingen problem! Fikset alt etter at jeg fikk vite jeg kom inn i slutten av juli. Arbeidsgiveren min var grei og lot meg gå slik at jeg fikk begynne i midten av august så jeg var heldig der. Fikk meg jobb også etter å ha sendt en mail til en butikk, slik får jeg jobbe på kveldstid. Du kan nok klare det om du bare setter deg for det! Så lenge du føler at masteren du tar kan gi deg jobb innen du ønsker videre? Ellers så fins det jo logoped master også? Anonymkode: a61fb...df5
EbbaGrønn Skrevet 3. februar 2019 #5 Skrevet 3. februar 2019 Ut ifra hvordan du skriver tenker jeg du burde få noen form for couching/ rådgivning/ hjelp til å finne ut hvem du er og hva du vil med livet ditt, heller enn å rømme inn i et nytt studie. Er redd du drar nissen med på lasset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå