Parv Skrevet 1. februar 2019 #21 Del Skrevet 1. februar 2019 Tenker også jeg ville lagt penger i bad, samt oppgradering av den tekniske standarden i boligen. Bytt vinduer, etterisolere, og gjør boligens standard bedre, samt mer behaglig for dere å bo i. Så kan dere heller ta de mer estetiske og enkle tingene underveis. Ville også tenkt førsteinntrykk og kanskje sett på planløsningen. I en artikkel aftenposten skrev om dette stod åpen og luftig planløsning, åpen kjøkkenløsning og stor terasse på listen over ting som kjøpere er opptatt av ved kjøp og som gjør den atrakktiv. Selv hadde jeg som boligkjøper sett svart på å startet på et omfattende og dyrt renoveringsprosjekt, og hadde vært glad for å kunne kjøpt et hus av god teknisk standard. Prioriter de store tingene, og ta heller småting underveis. Bytt et gulv, eller mal noen vegger der det er mest "prekært". Det er jo ting som ikke trenger å koste all verden, og som er fult overkommelig i løpet av en femårsperiode :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #22 Del Skrevet 1. februar 2019 Jeg ville også tatt mer bad og vinduer (og etterisolert når man først holder på). Ellers ville jeg bare malt og tatt overflater for trivselens skyld, det er tross alt ikke en kjempeinvestering å male vegger (og mal slik du vil ha det, ikke slik du tror er attraktivt om 5 år...) Angående planløsning, som noen snakket om, så ville jeg definitivt ikke begynt å slå ned vegger om dere trives med den slik den er nå! Jeg ser en økende tendens til at mange begynner å se etter mer separate løsninger igjen, heldigvis... Anonymkode: 233f8...d65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #23 Del Skrevet 1. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikea skap er billig dritt, og noe med det første naboene og andre kaster ut når de kjøper nytt. Å tro man øker verdien på en bolig med dårlige løsninger er temmelig naivt. Varmepumper tillater man ikke i leiligheter. Lameller er forlengst ut, og har vørt ut en god stund, om fem år er den invisteringen både oppbrukt og avlegs, som furumøbler fra 1980tallet. Anonymkode: 3e1de...726 Har du dårlig erfaring med pax-skapene? At det er billig har ingenting å si, jeg er ihvertfall veldig fornøyd med kvaliteten på mitt skap. Har hørt flere som er misfornøyde med Garderobemannen, og de skapene er jo tredobbelt så dyre. tviler på at lameller er ut, et vennepar valgte dette i sitt nyoppussede hus, de har vinduer som går helt ned, ser fantastisk bra ut. Kommer an på stilen på huset. Anonymkode: 3eb96...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #24 Del Skrevet 2. februar 2019 Jeg ville lagt pengene i energitiltak. Boliger kan være så fine de vil, jeg gidder ikke å betale skyhøye strømregninger. Jeg har også troen på at terrasse/uteområde er viktig. Lag en stor terrasse, gjerne en del med overbygg. Opparbeid hagen litt (men den må være lettstelt). Man kan få mye bruksverdi ut av en liten hage. Gjerne puss opp badet, men tenk da på praktiske løsninger og bruksverdi, ikke at det skal være som tatt ut av et magasin. Gjerne ha et praktisk vaskerom utenfor bad, om det er mulig. Andre ting som kjøpere ofte ser er naturlig lys, belysning generelt sett (riktig lyssetting kan gjøre underverker), smart og tilstrekkelig oppbevaringplass, samt funksjonelle rom. Utnytt plassen i huset uten å overfylle det med møbler. Selv hadde jeg satt av noen titusener til en møbelsnekker som kunne laget smarte og plassbygde møbler i rom hvor det ikke er så god plass. F.eks en Murphybed med nedsenkbar skriveflate. Jeg sier meg også enig i at pax-garderobene er noe av det beste man får. Om noen vil konkurrere med ikea på garderobe så må de produsere de i heltre.. Anonymkode: 86a38...aa0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Låpe Skrevet 2. februar 2019 #25 Del Skrevet 2. februar 2019 Mal for trivsel, bruk pengene på teknisk mtp salg. Gjør fremtidig oppussing enkel. Kjøpere som ikke liker stiler nevnt lenger opp her, veldig bra argument. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå