Gå til innhold

Turnus uten godkjenning av tillitsvalgte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber full stilling i kommunen i et bofellesskap for utviklingshemmede. Jeg har akkurat begynt å jobbe her. 

Jeg reagerer på ordningen de har her med turnuser. Grunnturnus er ikke godkjent av tillitsvalgte og nå hang dem opp påske og maiturnus i dag uten at tillitsvalgte har sett og godkjent den. Leder her vet ikke hvem som er tillitsvalgt engang! 

Hva er reglene på dette? Har vært vant til at leder samarbeider med tillitsvalgte om å godkjenne alle turnuser, både Grunnturnus og helligdagsturnus. Er det et krav at tillitsvalgte skal godkjenne?

Anonymkode: 730f2...d76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du organisert? I så fall snakker du med forbundet ditt. Er du ikke organisert så er du en snylter, og har ingenting å klage på. 

Anonymkode: d3981...e25

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du organisert? I så fall snakker du med forbundet ditt. Er du ikke organisert så er du en snylter, og har ingenting å klage på. 

Anonymkode: d3981...e25

Ts her. Har alltid vært organisert. 

Anonymkode: 730f2...d76

Skrevet

Vet du hvem som er tillitsvalgt? Snakk med den. Det er ikke alle tillitsvalgte som vet hva jobben dems går ut på og hvor viktig det er å følge opp. 

Skrevet

Turnusen skal i utgangspunktet bli laget i et samarbeid mellom arbeidsgiver og tillitsvalgte, nettopp for at de ansatte skal ha en representant inn..... 

Få tak i forbundet ditt så fort som mulig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...