Gå til innhold

Vanskelig å finne kjæreste som alenemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg vil gråte mens jeg skriver dette. Det er liksom litt sårt å skrive om det. Jeg har ingen rundt meg som forstår og mange her inne er veldig gode på å gi råd og dele erfaringer så derfor prøver jeg.. 

Jeg har for litt siden levert barna i barnehagen. Jeg har to skjønne gutter i barnehagealder. Første barnet var planlagt, andre var et « uhell «. Barna har samme pappa og vi har hatt et godt samarbeid tidligere, noe som er en av grunnene til at vi valgte å beholde nr 2. Men alt er forandret nå.

Jeg og barnefaren er ikke sammen. Med det har forholdet forandret seg mellom far og barna. Han fikk seg en ny kjæreste like etter at vi gjorde det slutt og begynte å nedprioritere barna mer og mer. Så nå er samværet nærmest null. Det er utrolig leit. Men guttene er omringet av mange som er glade i dem og det er aller viktigst for meg. At de føler seg elsket!

Men av og til tenker jeg.. Jeg vil at noen skal elske meg og.. 

Jeg har barn men jeg føler meg ensom. Det høres ganske dumt ut og jeg vet ikke hvordan jeg skal si det uten at noen skal føle seg dårlig.. « det er ikke alle som faktisk har barn, du er i allefall ikke ensom « tenker noen da..

Jeg elsker mine barn og jeg elsker å tilbringe tid med de men jeg savner å ha en kjæreste. En jeg kan dele alt med, sove og våkne med, en jeg kan pynte meg for og en som gir meg sommerfugler i magen.. sånn type ting som det..

Men det er skikkelig vanskelig det der.. for de fleste menn blir « redd « og trekker seg unna når jeg nevner at jeg har barn, spesielt fordi de er så små som de er (mer jobb) og andre er ikke klare for stefarsrollen. Det er helt greit for jeg vil at personen skal være komfortabel i rollen sin før de evt tar en del i livet vårt. Jeg vil ikke haste noe. 

Men det som gjør det enda vanskeligere er at jeg ikke ønsker flere barn. Jeg er redd for at personen skal ønske seg felles barn. Det tror jeg gjør ting enda vanskeligere.. Jeg tror heller ikke at jeg kommer til å forandre mening om det. 

Jeg har nesten mistet håpet..

Noen alenemødre som har funnet kjærligheten igjen etter brudd? Hvordan klarte dere det?

Anonymkode: 76f24...f53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ble nå engang livet slik. Du ønsker ikke flere barn sier du. Da har du vel ikke noe hastverk med å finne ny mann heller? Det er naturligvis godt å føle seg elsket, og sårt og gå uten nærhet og kjærlighet, men akkurat nå må du "nøye" deg med barna dine. Og tenk for en lykke! Gi dem en god barndom og gode minner, skap dype og varige bånd med dem. Så dukker nok kjæresten din opp etterhvert! Verden kryr av mannfolk! Smør deg med litt tålmodighet og prøv å nyte livet som du har.

Anonymkode: 13a62...fa8

• Liker 3
Skrevet

Jeg fant kjærligheten,hadde ett barn og han hadde fire.det kommer til å skje med deg også kjære du 💕👍

Anonymkode: 5c60e...58c

• Liker 2
Skrevet

Tinder hjalp meg å finne den store kjærligheten etter en 6-mnd tid. Måtte kysse noen frosker før prinsen dukket opp. Men fant tilslutt en mann som oppfylte mine fleste krav/kriterier, inkl. det at han selv har barn. Vi har to hver, begge av hvert kjønn, på nesten lik alder, så ungene går godt sammen. Er dermed travelt hos oss annenhver uke ;) Og alt er på godt og vondt, er mye å ta hensyn til med hver sine ex'er, ulike daglige rutiner som må bli mer lik, barneoppdragelse, osv. Men ting går seg mer og mer til. Man må jobbe for det. Lykke til ❤️

Anonymkode: 37235...721

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også alenemor 100%, og har da aldri fri, så skjønner at du føler og tenker sånn. Har egentlig ingen gode råd for å finne kjæreste, men tenkte skrive noen ord om det positive der du er nå. Barna dine har det veldig forutsigbart og trygt med bare deg (og litt pappa). Du får prioritert de full og helt. Det kan for noen bli mer problemer enn lykke ved å treffe en ny akkurat nå. Barna dine er små nå, og denne tiden med dem får du aldri igjen. Hvis du tenker at du kanskje blir 80 år gammel så er denne perioden nå forsvinnende liten i forhold. Det blir nok av tid til kjæresterier når de blir større. Det vil nok også bli enklere med kjæreste når barna er litt større og ikke trenger deg så mye. 
Dette er noen av mine tanker, tar nok ikke bort ditt savn, men håper du kan se det positive. Jeg har ingen ny kjæreste, men jeg ønsker ingen heller akkurat nå, tenker at det tar jeg når barnet er større. 

Anonymkode: 69331...0c1

• Liker 2
Skrevet

Jeg fant kjærligheten som alenemor til 2 barn.  Det manglet absolutt ikke interesse fra menn selv om jeg hadde barn! Jeg fant en som var skilt og hadde egne barn fra før.  Da hadde ingen av oss behov for barn sammen.  Det har fungert fint! 

Anonymkode: ef09b...d11

• Liker 5
Skrevet

Var alenemor til ei i nesten 2 år før jeg traff mannen min, nå har vi vært sammen i 17 år, og er gift. Og sammen har vi to felles, og han har vært en fantastisk stepappa for datteren min. 

Vi traff hverandre på nett. 

• Liker 1
Skrevet

Som mann kan jeg svare deg at utvalget ditt også er meget begrenset dersom du er ute etter noe seriøst. Jeg antar at du fortsatt er ung, og at du vil da finne en på ca din alder +/- noen år.

Nå er jeg jo småbarnsfar og vet hva det innebærer å ha to små. Det er så vidt jeg og kona finner tid til hverandre. En som er klar over dette men ikke har barn selv, vil sikkert trekke seg unna med en gang. Og at du ikke ønsker å få  flere barn er en ytterligere skremselsfaktor. Altså, du vil ha en mann som ikke ønsker barn, men som skal involveres i livet til dine barn? Skjønner du at den tanken er litt egoistisk? Dersom du finner en mann som ikke har barn fra før, og vil være sammen med deg, er det så å si 99% sjanse for at han ønsker seg egne barn.

Alternativet ditt blir da å bli sammen med en alenepappa som har det likedan som deg, og som ikke ønsker flere barn. Men da har dere plutselig flere barn sammen og tiden til hverandre kan bli knapt.

Dessuten ville jeg som småbarnsforelder ikke involvert noen nye mennesker i livet til barna mine mens de er små. Man kan godt gå ut på byen, finne seg "kos" en eller annen gang iblant, men noe fast ville jeg ikke ha!

Anonymkode: 10cf9...f20

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så nå er samværet nærmest null. Det er utrolig leit. Men guttene er omringet av mange som er glade i dem og det er aller viktigst for meg. At de føler seg elsket!

Hvorfor kan han ikke få mer samvær og avlaste deg? Vil han ha null samvær? Det er vel rart og veldig sårt for ungene som sikkert savner sin pappa?

Anonymkode: 1d3af...b56

• Liker 1
Skrevet

Hvor finner du disse mannfolka egentlig? Det beste er å nevne barna med en gang og hvis de prøver seg da så slipper du å kaste bort tid på en som stikker av senere. Neste er jo å få tid til en interesse som gjør at du kan møte noen. Med små barn og ingen fritid er jo dating poolen begrensa til kollegaer (dårlig idé), alenefedre i barnehagen og random gutter du møter den ene gangen i skuddåret hvor du kommer deg ut. Få en unisex hobby som får deg ut av huset og gir deg egentid (hvis du har muligheten til det). 

Anonymkode: 9f5c8...b9a

• Liker 2
Skrevet

Er man først brukt, og i tillegg har med bagasje så er det kanskje ikke så rart. 

Blir som å handle i butikken. Ingen vil kjøpe en brukt tannbørste, og spesielt ikke om den har med bagasje som bakterier og skitt fra den forrige eieren. 

Skrevet

Du vil føle deg elsket? Ingen kommer noen gang til å elske deg høyere enn dine foreldre og dine barn. Du glemmer jo fullstendig hvor viktig du er for de rundt deg.

Kjæreste-elsking er bare tull etter vi blir foreldre😊

Anonymkode: 68b57...81e

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Superkona said:

Er man først brukt, og i tillegg har med bagasje så er det kanskje ikke så rart. 

Blir som å handle i butikken. Ingen vil kjøpe en brukt tannbørste, og spesielt ikke om den har med bagasje som bakterier og skitt fra den forrige eieren. 

Du er ikke helt god.

Anonymkode: ccf5e...0ee

• Liker 14
Skrevet
3 minutter siden, Superkona skrev:

Man er ikke "brukt" fordi man har barn eller tidligere samboerskap bak seg, og man er langt i fra noen skitten tannbørste. For en barnslig analogi. 

Ts: Ikke stress, kjærligheten dukker som regel opp når man minst venter den, og jeg kan nesten garantere at du finner en ny partner. Det finnes nok av alenefedre der ut som ikke ønsker seg flere barn, men som ønsker seg en partner :) Lykke til.

• Liker 7
Skrevet

Det høres ut som du nettopp har blitt singel, og har to små barn, begge i barnehagealder. Du kan umulig ha vært singel særlig lenge, og du er allerede desperat etter å finne en ny?

Jeg skjønner meg ikke på folk lenger altså! Alle som skiller seg, er helt desperate etter å finne en ny, knapt før sengen er kald. Hvorfor takler ikke folk å være for seg selv, være singel en stund og ta seg av barna sine og la det være nok en periode av livet? 

Anonymkode: 9f04c...6f3

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil føle deg elsket? Ingen kommer noen gang til å elske deg høyere enn dine foreldre og dine barn. Du glemmer jo fullstendig hvor viktig du er for de rundt deg.

Dette er jeg 100% uenig i. Hvis man ikke driver aktivt med kjæreste-elskling samtidig som man er foreldre og familie, er jeg ganske sikker på at forholdet ryker et sted på veien. 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Bokdamen skrev:

Dette er jeg 100% uenig i. Hvis man ikke driver aktivt med kjæreste-elskling samtidig som man er foreldre og familie, er jeg ganske sikker på at forholdet ryker et sted på veien. 

Ehm. Du har fått med deg at vi snakker om aleneforeldre? Forholdet har røket.

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker med din holdning bør komme med en advarsel. Stakkars mennesker som i god tro får barn med slike som deg.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Mennesker med din holdning bør komme med en advarsel. Stakkars mennesker som i god tro får barn med slike som deg.

Vi snakker om etter at et brudd er et faktum.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehm. Du har fått med deg at vi snakker om aleneforeldre? Forholdet har røket.

Var svar til kommentaren om at kjærstetid ikke var viktig når man var foreldre så TS skulle være fornøyd med at barna og foreldrene elsket henne...

TS: jeg håper virkelig du finner noen 💕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...