Gå til innhold

Forelskelse på jobb


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Tror dere det er mulig at en sjef kan bli betatt/forelsket i en yngre kvinnelig kollega. Hvordan tror dere han vil ta det, hvordan vil han oppføre seg, noen tegn..? Eller vil det være helt umulig å oppdage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt er det mulig.

Tegnene er jo individuelle for alle mennesker uansett posisjon.

Forhåpentligvis er de mer diskrete i en situasjon som du beskriver.

Men hva er det EGENTLIG du spør om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er mulig i enhver situasjon hvor kvinner og menn er sammen.

Jeg har faktisk hørt at et flertall av par treffer hverandre i jobbsammenheng. Kanskje ikke så rart - bare tenk på hvor mange av døgnets timer som tilbringes der.

Om man er sjef, underordnet, avdelingskollega eller forretningsforbindelse... vel, det har siden tidenes morgen oppstått kjemi når kvinne møter mann.

Som Sissan sier, så er tegnene individuelle. Og man kan tolke feil. Det er en del av leken :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tror dere at en sjef kan mistolke en forelskelse? F.eks det at man blir mere innesluttet, tilbakeholden og forsiktig kan oppfattes som om man ikke liker jobben...at man er negativ til både han og jobb. Selv om man utfører jobben greit. Tror dere at en sjef da ville se seg om etter en annen ansatt...f.eks at han ville endre på kvalifikasjonene slik at du ikke fikk jobb videre i det engasjementet du hadde...selv om du i utgangspunktet var tiltenkt jobben...Kan det bli oppfattet negativt at man ymter frampå at man ønsker å skifte jobb, men ikke forteller den egentlige årsaken..Kan en forelskelse føre så galt av sted....?

Fortsatt såret..og forelsket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ymter frempå om at man ønsker seg en annen jobb, er det nok mulig man ikke blir prioritert til en fast stilling, ja.

Helt uavhengig av forelskelse.

Sjefen din vil nok ikke forstå at en plutselig tilbaketrekning er tegn på en forelskelse. Om den ikke er gjensidig, vil han sannsynligvis ikke tenke tanken en gang.

Men her er det du som må bestemme deg for hva du vil. Ikke sjefen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er kanskje å spore av bittelitt, men jeg har hørt at jobbromanser er sunt, både for de involverte og for resten av arbeidsplassen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest, du skrev:

Kan det bli oppfattet negativt at man ymter frampå at man ønsker å skifte jobb' date=' men ikke forteller den egentlige årsaken..Kan en forelskelse føre så galt av sted....?[/quote']

Dersom du ønsker å skifte jobb, er det ditt valg. Det var det jeg mente. Du ville vel ikke ymtet frempå om dette dersom du ikke ønsket det vel?

Dersom du ymter frempå for å få han til å si "å nei, det må du ikke", er du i alle fall på ville veier.

Til siste innlegg:

Jeg har ingen aning om jobbromanser er sunt. Det kommer vel an på størrelsen på bedriften, om man jobber daglig sammen, om man jobber i grupper med andre, etc. I et firma med 1 000 ansatte, som jeg jobber i nå, er det sikkert ikke usunt. I et firma med 40 ansatte, der BÅDE jeg og kjæresten min jobbet tidligere, var det svært svært uheldig (selv om vi ikke jobbet direkte sammen).

Og jeg tror ALDRI det er lurt å ha et forhold til sjefen. Det blir nok fort

misunnelse fra andre, andre ansatte vil lure på hvor rettferdig behandling vedkommende får, en sjef som forfremmer sin kjæreste vil miste en del respekt uansett hvor kvalifisert han/hun er etc.

For alt vi vet, kan jo denne sjefen være gift? Det virker ikke som om gjest her har et håp/ønske om å bli sammen med sjefen, bare et ønske om å løse opp situasjonen...

Eller tar jeg helt feil, Gjest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, jeg hadde ikke noe ønske om å innlede noe forhold...følte bare at det ble et "ork" å være der...at jeg ikke kunne fortsette. Følte derfor at jeg måtte si ifra "på en måte"...Sikkert veldig dumt av meg...

Men han ba meg jo også om å tenke nøye på det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men han vet ikke hvorfor du vurderer å slutte?

Vel, da er han sannsynligvis veldig fornøyd med din arbeidsinnsats, siden han sier noe slikt. Men det kan ikke tolkes dithen at han er interessert.

Tror du dette er noe du kan komme over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En litt annen problemstilling: Hva om han virkelig skjønner at du er forelsket i ham , og derfor ansetter en annen. Hvordan skal man tolke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...