AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #1 Skrevet 30. januar 2019 Jeg har vært seksuelt aktiv i ca 15 år. Jeg debuterte seksuelt med min første kjæreste. Det forholdet varte i nesten ti år. Etter at det ble slutt har jeg (naturlig nok?) mindre sex. Jeg har jeg fra tid til annen hooket opp med tilfeldige fyrer og ligget med dem. Dette skjer ikke ofte, men kanskje sånn ca Tre til fire ganger i året. Problemet mitt er at jeg får helt black out fra store deler av samleiet og tiden rett før. Dagen etter kan jeg huske små Glimt, men ikke sammenhengende minne. Jeg føler meg ofte skamfull og ekkel etter sånne episoder. Dette skjer uavhengig om jeg har drukket alkohol eller ikke den kvelden. Er så frustrerende, og litt skremmende. Hva kan være feil med meg? Noen andre som har det på samme måte? Anonymkode: 48b3d...003
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #2 Skrevet 30. januar 2019 Dette er slett ikke uvanlig for mennesker med alvorlig dissosiasjon etter seksuelle traumer. Anonymkode: d0964...e34 1
Sol111 Skrevet 30. januar 2019 #3 Skrevet 30. januar 2019 Men jeg har jo ikke seksuelle traumer, som jeg vet om hvert fall
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #4 Skrevet 30. januar 2019 Det er litt det som er med alvorlig dissosiasjon, at den er der for å hindre en i å vite at man har opplevd ting. For å beskytte en fra minnene. Jeg greide å bli hele 36 år før jeg skjønte at barndommen min var alt annet enn rosenrød. Det var et hardt slag i trynet, for å si det forsiktig, og det har tatt tid å jobbe seg gjennom det. Men det å få tilbake minnene forklarte også utrolig mye om meg, livet mitt og hvordan jeg fungerer. Jeg hadde alltid lurt på hvorfor jeg ikke oppfattet ting likt som andre og hvorfor dagene mine var så utrolig korte. Hvorfor det plutselig var blitt kvelden før jeg hadde rukket å spise frokost en gang, hvordan jeg kunne ha kjøpt ting uten å huske det, hvorfor jeg plutselig hadde nyvasket hår og andre klær uten å ha dusjet eller skiftet. Å få vite hvorfor jeg mistet så mye tid var på en måte godt, selv om det også var smertefullt. Og nå, noen år etter, kan det gå uker mellom hver gang jeg mister tid. Før var det hver eneste dag. Jeg kan selvfølgelig ikke vite om du er dissosiativ eller ikke. Det kan godt hende det finnes andre logiske forklaringer på det du opplever, selv om det høres klassisk dissosiativt ut. Anonymkode: d0964...e34 3
Sol111 Skrevet 30. januar 2019 #5 Skrevet 30. januar 2019 tusen takk for utfyllende svar. Skikkelig vondt å lese om din erfaring, men fint å se at det å få svar på hvorfor det er som det er kan virke helbredende. Men jeg kan ikke skjønne at det er det som er årsaken til mine blackout. Hvordan kan jeg finne ut det? Eventuelt er det andre som har det som meg, som ikke har vært utsatt for traumer?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #6 Skrevet 30. januar 2019 Jeg synes du skal dra til psykolog for å finne ut av dette TS. Hvis du drar til lege og forteller det du sier her får du sikkert henvisning. Anonymkode: c626a...d74 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #7 Skrevet 30. januar 2019 7 minutter siden, Sol111 skrev: Men jeg kan ikke skjønne at det er det som er årsaken til mine blackout. Hvordan kan jeg finne ut det? Helt ærlig, så tror jeg ikke det finnes noen fasitsvar på det. Det er opplagt ingen blodprøve eller lignende man kan ta, og alle forsøk på å huske et eller flere eventuelle traumer vil trolig være forgjeves, siden hjernen ens i så fall vil blokkere en fra å få kontakt med minnene. Det er jo det den allerede driver med dersom en er dissosiativ. Jeg tror på en måte det er bare en vei inn og det er å vente til a) hjernen/psyken ens er trygg nok, stabil nok og klar for å huske og bearbeide det som har skjedd eller b) til hjernen/psyken ens blir redd nok, ustabil nok og overbelasta nok til at korthuset raser og man ikke lenger greier å opprettholde komplett dissosiasjon. Da vil minner begynne å sige gjennom barrierene, gjerne først som drømmer/mareritt og deretter som flashbacks, angst og etterhvert bevisste minner. For min del ble det metode b), og hele prosessen startet med tre store traumer, hvorav to seksuelle, i løpet av en periode på nøyaktig fire uker. Livet mitt raste bokstavelig talt sammen og det gjorde all kontroll hjernen min hadde også og jeg begynte å få de jævligste mareritt (det var det jeg trodde det var) både i sovende og etterhvert i våken tilstand. Det rant på med grusomheter og etterhvert trodde jeg rett og slett at jeg var blitt sprøyte gal og dikta opp ting i vilden sky. Heldigvis hadde jeg en utrolig forståelsesfull og støttende kjæreste som attpå til visste en del om dissosiasjon og som raskt skjønte tegninga, selv om hn ikke sa noe til meg før mye senere. Men sakte men sikkert begynte ting å gi mening. Alt jeg «drømte» stemte med bilder, tidslinjer, gamle tegninger, dagbøker, stiler og legejournaler. Jeg hadde bare ikke greid å se det før. Det er det dissosiasjon gjør; er det en scene i en film eller et kapittel i en bok som trigger opp minner om traumene, fjernes hele scena eller kapittlet fra hukommelsen. Også i ting man har skrevet, tegnet etc selv. Det viste seg til og med at jeg hadde fortalt om en del av tingene til andre allerede når det skjedde, men ikke blitt tatt på alvor. Jeg var seriøst på randen av både full kollaps og selvmord på det verste, men midt i smerte, kaos og grusomheter kom det også en følelse av trygghet. En følelse av ro i forhold til hvem jeg virkelig var og hvordan verden virkelig hang sammen. En eller annen følelse av at jeg for første gang i mitt liv hadde kontroll. Og etterhvert, gjennom mange lange samtaler med kjæresten min, uendelig med timer hvor jeg bare ble holdt rundt og gjennom bearbeiding via brev til meg selv og andre (som jeg aldri sendte), noveller, dikt, dagbok, tegninger og bare veldig mange hverdager med helt vanlige og kjedelige (men også trygge) hverdagsaktiviteter, forsvant det meste av angsten, skrekken, terroren og dissosiasjonen. Jeg kan fortsatt miste tid og jeg kan fortsatt få mareritt eller flashbacks, men ikke så ofte, og livet føles trygt og kontrollert igjen Hadde jeg på noe tidspunkt i prosessen fått tilbud om terapi (jeg fikk avslag alle steder) hadde jeg sannsynligvis vært enda friskere per i dag Som sagt tror jeg ikke man bare kan gå til en psykolog for å finne ut om man er dissosiativ eller ikke dersom hjernen ikke er klar til å huske og bearbeide, men jeg tenker at det likevel kan være verdt et forsøk, og kanskje kan du med litt hjelp bli klar for å huske. Og uansett kan det jo godt hende det er helt andre grunner til problemene dine enn dissosiasjon, og da kan jo kanskje psykologen hjelpe deg med det Jeg håper du finner ut av dette her etterhvert og at du kan få slippe å ha det sånn Anonymkode: d0964...e34
Marihønepøne Skrevet 31. januar 2019 #9 Skrevet 31. januar 2019 10 minutter siden, Superkona skrev: Høres sykt deilig ut 😍 Ta deg sammen. 2
Superkona Skrevet 31. januar 2019 #10 Skrevet 31. januar 2019 3 minutter siden, Marihønepøne skrev: Ta deg sammen. Når ble det ulovlig med fetisher? Sier ikke mer jeg.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #11 Skrevet 31. januar 2019 15 minutter siden, Superkona skrev: Når ble det ulovlig med fetisher? Sier ikke mer jeg. Fetisher er ikke ulovlig, men det er lov å bruke hodet likevel. Dette er en tråd om et vondt og skremmende problem for ts, ikke en runketråd for deg. Anonymkode: d0964...e34 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #12 Skrevet 31. januar 2019 Men så slutt å ha ons da !!! Ons som forherliges i div hedonistiske og kulturradikale kretser kan faktisk være svært skadelig for sjels og følelses livet. Dette lærer vi ingenting om, men må desv med smerte erfare selv. Alle er ikke skapt for eller klarer å ha kjærlighetsløs sex med fremmede eller bekjente som en ikke kjenner, uten å få bivirkninger på sjels livet. Kropp og sjel henger sammen. Alt som skjer med kroppen påvirker psyken. Så derfor er rådet : slutt med destruktiv sex og ta vare på deg selv og din psyke. Så vil du få det mye bedre i livet og slippe disse forferdelige følelsene.. Anonymkode: 5aaa3...0b8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #13 Skrevet 31. januar 2019 Tusen takk for innspill, jeg setter stor pris på det!💕 Anonymkode: 48b3d...003
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #14 Skrevet 31. januar 2019 TS, jeg er mann, men var sammen med en dame som beskrev noe lignende. Her var utgangspunktet muligens anderedes. Hun fikk ikke orgasme. Også i et langt forhold hun hadde bak seg. Så forteller hun meg at hun hadde blitt gal noen ganger under ONS. Hun hadde veldig vanskelig for å forklare meg hva "gal" innebar. Til slutt ba jeg henne fortelle hva som konkret hadde skjedd. Da tror hun det kan være orgasme som har utløst disse anfallene, ute å være helt sikker. Hun husket heller ikke noe som helst fra disse episodene. Ellers hadde hun god husk fra ONS for øvrig. Jeg fikk dessverre ingen bedre forklaring Anonymkode: 77b46...3dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå