Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flytter snart inn i hus med utleie i kjelleren. Hører at leiemarkedet er dårlig for tiden? Allikevel ser jeg på Finn at folk setter ganske høye krav til de som eventuelt vil leie av de. Eller at de er selektive ihvertfall: ikke dyr, ikke nav, langtid osv. Til og med en som skulle ha CV og krav om fullført høyere utdanning 😂 så virker som man kan velge og vrake eller? Eller står leiligheten/hybelen ofte tom? Vår leilighet ligger sentralt i Fredrikstad 

Anonymkode: e87d0...4a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kø på visning. Sist ganske nylig. Men det kommer jo mye an på hvor bra utleieobjekt det er, og hvor sentralt. Pris også selvfølgelig. 

Min er ikke billig, men veldig flott, og veldig sentralt. 

Anonymkode: 65f4b...cdb

Skrevet

Med tanke på hvor mange nordmenn som eier hjemmet sitt i dag må vel nesten leiemarkedet gå en smule tregt nå bortsett fra i storbyene? Det er kanskje like før det er oss utleiere som må stille med CV og referanser? :) 

Skrevet

Leiemarkedet er i hvert fall ikke dårlig her jeg bor!

Jeg betaler 10 500 kroner i måneden (før alt), og det var veldig mange som var interessert i denne leiligheta. Det er kjempevanskelig å få leid seg en bolig her, så utleiere setter skampriser.

Men mulig det er annerledes i Fredrikstad.

• Liker 1
Skrevet

Godt marked her iallefall. Vi hadde først lagt ut ganske rimelig, men det var det mye rart som kom på visning (ikke jobb, bo der 1-2 mnd, mange rare krav i forhold til tv-abo som ikke var inkludert en gang, mye pruting osv osv). Men var en familie vi gikk for som trakk seg. Da drøyde vi litt før vi la ut til leie igjen, men denne gangen la vi på 1000kr slik at det lå på nivå med andre her i området. Var liiitt treigere å få respons da, men hadde bare seriøse mennesker på visning. Alle hadde gode referanser fra tidligere leieforhold også. 

Anonymkode: b936e...cff

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kø på visning. Sist ganske nylig. Men det kommer jo mye an på hvor bra utleieobjekt det er, og hvor sentralt. Pris også selvfølgelig. 

Min er ikke billig, men veldig flott, og veldig sentralt. 

Anonymkode: 65f4b...cdb

Hvor er dette? 

Denne leiligheten er helt nyoppusset og over 70 kvm, så tenker 10 000 kr i pris. Men har egen strømmåler. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt marked her iallefall. Vi hadde først lagt ut ganske rimelig, men det var det mye rart som kom på visning (ikke jobb, bo der 1-2 mnd, mange rare krav i forhold til tv-abo som ikke var inkludert en gang, mye pruting osv osv). Men var en familie vi gikk for som trakk seg. Da drøyde vi litt før vi la ut til leie igjen, men denne gangen la vi på 1000kr slik at det lå på nivå med andre her i området. Var liiitt treigere å få respons da, men hadde bare seriøse mennesker på visning. Alle hadde gode referanser fra tidligere leieforhold også. 

Anonymkode: b936e...cff

Ser på finn at det er store variasjoner i prisene her.. noen skal ha 8500 for 40 kvm (uten strøm, Internett, TV). Mens andre leier ut 80 kvm for 8500.. så vanskelig å vite. Jeg kommer nok til å godta både dyr og nav da jeg selv er ufør og ikke vil være diskriminerende 

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, Tibbie skrev:

Jeg betaler 10 500 kroner i måneden (før alt), og det var veldig mange som var interessert i denne leiligheta. Det er kjempevanskelig å få leid seg en bolig her, så utleiere setter skampriser.

Hvor er dette da? 

Skrevet
18 minutter siden, hind skrev:

Med tanke på hvor mange nordmenn som eier hjemmet sitt i dag må vel nesten leiemarkedet gå en smule tregt nå bortsett fra i storbyene? Det er kanskje like før det er oss utleiere som må stille med CV og referanser? :) 

Haha det jeg tenker på også 😅

Skrevet
1 time siden, Tibbie skrev:

Hvorfor godtar du å betale så mye når du kunne kjøpt til omtrent samme pris? Kunne du ikke heller bodd i kollektiv mens du sparte? Dette høres veldig dyrt ut, til og med i Oslo får man bedre tilbud enn dette. Tromsø?

For egen del synes jeg det er fælt å sløse med penger som går rett i lomma på bolighaier?

Anonymkode: ebbb0...f6b

Skrevet

Det har alltid vært venteliste eller kø hver gang jeg legger ut annonse. Har aldri hatt problem å finne nye leietakere. 

Dette er i Oslo. 

Det kommer mange rare mennesker så jeg setter høye krav til leietakere. Ikke barn og ikke nav. 

Anonymkode: 57fc1...9c0

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har alltid vært venteliste eller kø hver gang jeg legger ut annonse. Har aldri hatt problem å finne nye leietakere. 

Dette er i Oslo. 

Det kommer mange rare mennesker så jeg setter høye krav til leietakere. Ikke barn og ikke nav. 

Hva er så ille med nav? Man er jo garantert inntekt fra dem.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er i Oslo. 

Folk kan fort lage et barn, det kan du ikke stanse. 

Anonymkode: 18028...337

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor godtar du å betale så mye når du kunne kjøpt til omtrent samme pris? Kunne du ikke heller bodd i kollektiv mens du sparte? Dette høres veldig dyrt ut, til og med i Oslo får man bedre tilbud enn dette. Tromsø?

For egen del synes jeg det er fælt å sløse med penger som går rett i lomma på bolighaier?

Hvordan kan du si at man får bedre tilbud enn dette i Oslo, du vet jo ikke størrelse, standard, eller noe? Jeg betaler det samme som Tibbie for en stor og fin leilighet nesten en time unna Oslo, fordi jeg hadde fått en ettroms eller knøttliten toroms til samme pris i Oslo. 

For å kjøpe må man ha egenkapital, stabil inntekt, samt helst vite hvor du vil bo en stund fremover. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er så ille med nav? Man er jo garantert inntekt fra dem.

Nå var du nesten morsom....😂😂😂😂

Anonymkode: 91bd8...e50

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk kan fort lage et barn, det kan du ikke stanse. 

Anonymkode: 18028...337

Da øker leien om de får barn😊

Men det er stortsett enslige studenter som leier her. Får de barn, skjønner de fort at leiligheten ikke er egnet for småbarn. 

Skrevet
På 30.1.2019 den 22.31, AnonymBruker skrev:

Hvor er dette da? 

I frykt for å avsløre min egen identitet, så vil jeg ikke si hvilken by. Men det er en "up and coming" by i Nord-Norge med svært mange tilflyttere.

På 30.1.2019 den 23.36, AnonymBruker skrev:

Hvorfor jeg godtar? Høres ut som at jeg blir misbrukt.

For å kjøpe trenger man fast inntekt. Jeg får studielån og har to jobber. Den ene i et langt vikariat, den andre i en deltidsstiling. Tjener med andre ord bra, men banken ser bare på kontrakten - og studielån telles ikke som inntekt.

Tviler på at du hadde fått denne leiligheten i Oslo for under 15/20 000 kroner. Her betaler jeg for lokasjonen. Jeg bor midt i sentrum med alt rundt meg.

Vil ikke bo i kollektiv, nei. Vil bo bra og privat.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...