AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #21 Skrevet 30. januar 2019 Føler med deg, er i akkurat samme situasjon 😫 Det som fungerer best, altså ikke 100% borte, men best, er å kun drikke kaffe eller te til frokosten, spise litt mandler og tidlig kveldsmat. Tygger Titralac-tabletter (fikk tips fra apotek), ligger høyt med overkroppen og ligger i ro på venstre side til jeg forhåpentligvis sovner. Det sies at å ligge på høyre side forverrer halsbrann. Jeg merker mest at å snu seg eller bevege overkroppen i liggende stilling er drepen. Anonymkode: d4099...195
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #22 Skrevet 30. januar 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tror jeg på 😅 Gikk det over umiddelbart etter fødsel eller? Anonymkode: bdebc...9a9 Ja, husker jeg tenkte på det på barsel, så deilig å ikke lenger gulpe syre. Gaviscon virket ca 30 sekunder for meg.. Anonymkode: 14125...7ab
Chara Skrevet 30. januar 2019 #23 Skrevet 30. januar 2019 Galieve funker veldig bra på meg. Apoteket som anbefalte meg de tablettene. Anbefaler deg i alle fall å prøve de!
Blingblingtahei Skrevet 31. januar 2019 #24 Skrevet 31. januar 2019 Det eneste som funka for meg var å holde meg helt unna alt som het koffein og brus, og feit mat, krydret mat, sjokolade og sukker. Ca en halvtime før jeg la meg så drakk jeg sakte et litt over halvt glass med vann og en teskje natrium, det er syrenøytraliserende. Også tygde jeg 2 tabletter med reduflux. Prøvde flytende gaviscon, flytende reduflux, men virket som jeg ble immun mot de så måtte bytte på, til slutt fant jeg ut at reduflux tyggetabletter funket best 😊 Hadde lovehearts som jeg spiste når jeg våknet av halsbrann, men noen ganger måtte jeg ta 2 reduflux da også. Det funker kun å ta 2. De nettene som jeg gjorde det var de beste nettene og jeg våknet ikke like ofte mye følelsen av å spy av halsbrann. Du har all min sympati! Bare gled deg til etter fødsel 😊 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #25 Skrevet 31. januar 2019 Jeg er også i uke 38 og sliter tidvis med halsbrann. Ikke på langt nær så ille som deg da Her hjelper det å ikke spise noe særlig etter kl 18/19. Må unngå fet mat, krydder og klementiner. Anonymkode: cd9f4...477
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #26 Skrevet 31. januar 2019 Ligg/sitt på venstre side! (det har med utforming av magesekken å gjøre. Det hjalp meg veldig. Samtidig som jeg tok novaluzid (syredempende) og gaviscon (skumlokk). Halsbrannen forsvant umiddelbart etter fødsel halsbrann/reflux under svangerskapet er forferdelig!! Trodde jeg skulle kreppere enkelte ganger. Melk var også lindrende på meg. Lykke til! Anonymkode: 49aed...19e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #27 Skrevet 31. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ligg/sitt på venstre side! (det har med utforming av magesekken å gjøre. Det hjalp meg veldig. Samtidig som jeg tok novaluzid (syredempende) og gaviscon (skumlokk). Halsbrannen forsvant umiddelbart etter fødsel halsbrann/reflux under svangerskapet er forferdelig!! Trodde jeg skulle kreppere enkelte ganger. Melk var også lindrende på meg. Lykke til! Anonymkode: 49aed...19e Glemte å nevne; Husk også at dersom du tar gaviscon (eller lignende som danner skumlokk på mageinnholdet) så skal du ikke drikke/spise noe som helst etterpå, da bryter du lokket og må ta ny. Novaluzid (og lignende som er syredempende) går det fint å spise/drikke litt etterpå. Anonymkode: 49aed...19e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #28 Skrevet 31. januar 2019 Link tyggis!!!! Det var det eneste som hjalp! Anbefales STERKT! Når jeg skulle føde, spiste jeg et brett, siden jeg hatt oppstøt konstant😣😣 men det er det eneste som hjalp! Anonymkode: 062bf...161
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #29 Skrevet 31. januar 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Prøv med love harts, de godteriene med tekst på. Funker 👍 Koster 15 kr, isteden for å kjøpe dyre greier på apoteket. Gode er de også 😉 Anonymkode: 1c718...c85 Sa personen som aldri har hatt skikkelig halsbrann... 🙄 Anonymkode: 82d8a...42c 6
Gjest Chelseagirl Skrevet 31. januar 2019 #30 Skrevet 31. januar 2019 Vært plaget av dette i begge svangerskap. Har det nå mens jeg sitter oppreist og er så DRITT lei (termin om 4 dager og det er like ille selv etter noen uker uten halsbrann av en eller annen merkelig grunn). Mitt råd er du må bare prøve deg frem. Jeg brukte Gavisgon sist, nå hjelper det INGENTING. Jeg bruker Link-tyggis som lindrer mye (men er dyrt) og drikker melk. Lovehearts har hjulpet nada Sist funka det å ligge med hodet høyt, det har null effekt nå. Jeg kan kun ligge på venstre side ellers våkner jeg av at jeg brekker meg. Det er forferdelig! Husker sist hadde jeg halsbrannplager til og med under fødselen. Hver gang jeg fikk pressrier så brakk jeg meg pga oppstøtene kom i tillegg. Det gikk over med en gang fødselen var over. Helt merkelige greier!
Piruette Skrevet 31. januar 2019 #31 Skrevet 31. januar 2019 Absolutt eneste som funket her var et halvt glass med iskaldt vann blandet med en teskje natron. Altså🙏🏻🙏🏻🙏🏻 Føltes bokstavlig talt som å slukke en brann i det jeg svelget unna! Helt magisk, og hadde med natron i veska hvor hen jeg gikk😅
Duff Skrevet 31. januar 2019 #32 Skrevet 31. januar 2019 Titralac eller link. Jeg hadde de på nattbordet og spiste dem omtrent i søvne etter hvert.
lille-sjøstjerne Skrevet 31. januar 2019 #33 Skrevet 31. januar 2019 For meg ble ranitidin (reseptfritt på apoteket) den store life saveren. Jeg måtte alltid ta dette før jeg la meg for kvelden. Jeg kombinerte det gjerne med gaviscon tyggetabelett. På apoteket kan de ikke råde deg til å ta ranitidin, men legen min rådet meg til det, samt den er listet på tryggmammamedisin.no. Håper du finner noe som hjelper deg, det er slitsomt når søvnen blir så dårlig.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #34 Skrevet 31. januar 2019 2 timer siden, Piruette skrev: Absolutt eneste som funket her var et halvt glass med iskaldt vann blandet med en teskje natron. Altså🙏🏻🙏🏻🙏🏻 Føltes bokstavlig talt som å slukke en brann i det jeg svelget unna! Helt magisk, og hadde med natron i veska hvor hen jeg gikk😅 Ts her: Takk for alle svar og tips! Har ikke vært innom apoteket enda, men har nå prøvd de fleste tipsene dere har kommet med som jeg ikke allerede har prøvd. Og jeg hadde nesten gitt opp - før jeg lå og leste dette. Noe så enkelt som vann og natron! Det funket! Ihvertfall litt 😅 er 20 min siden nå og jeg har kjent jævelskapen bygge seg opp som det bruker, men så stopper det nedi magen kjenner jeg. Noe så utrolig befriende🤗 Nå legger jeg meg med godt mot og ber til gud om at det holder til jeg sovner😅 må iallfall prøve. God natt 😊 Anonymkode: bdebc...9a9
Piruette Skrevet 1. februar 2019 #35 Skrevet 1. februar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her: Takk for alle svar og tips! Har ikke vært innom apoteket enda, men har nå prøvd de fleste tipsene dere har kommet med som jeg ikke allerede har prøvd. Og jeg hadde nesten gitt opp - før jeg lå og leste dette. Noe så enkelt som vann og natron! Det funket! Ihvertfall litt 😅 er 20 min siden nå og jeg har kjent jævelskapen bygge seg opp som det bruker, men så stopper det nedi magen kjenner jeg. Noe så utrolig befriende🤗 Nå legger jeg meg med godt mot og ber til gud om at det holder til jeg sovner😅 må iallfall prøve. God natt 😊 Anonymkode: bdebc...9a9 Ååå så bra at det funket for deg også!!👏🏼 håper du fikk en god nattesøvn 🤗
Forever22 Skrevet 1. februar 2019 #36 Skrevet 1. februar 2019 Uff føler med deg. Halsbrann var vel den største plagen jeg fikk i svangerskapet! Fysøren så ubehagelig det var. Kastet opp til slutt jeg 🙈 det eneste som hjalp meg var lovehearts. Aner ikke hvor mange slike pakker jeg spiste i løpet av de 5-6 siste ukene...
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #37 Skrevet 1. februar 2019 2 timer siden, Piruette skrev: Ååå så bra at det funket for deg også!!👏🏼 håper du fikk en god nattesøvn 🤗 Ja jeg har fakisk ikke sovet så aller verst😁 Må prøve det samme ikveld, FØR det begynner. Som forebyggende;) Anonymkode: bdebc...9a9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #38 Skrevet 1. februar 2019 1 time siden, Forever22 skrev: Uff føler med deg. Halsbrann var vel den største plagen jeg fikk i svangerskapet! Fysøren så ubehagelig det var. Kastet opp til slutt jeg 🙈 det eneste som hjalp meg var lovehearts. Aner ikke hvor mange slike pakker jeg spiste i løpet av de 5-6 siste ukene... Jeg vet.. det er verre enn kvalmen nesten😩 hadde halsbrann sist graviditet også, men det var bare barnematen i forhold. Dette her er jo tortur🥺 Men jeg fant noe som funket igår. Så jeg skal prøve det samme igjen ikveld🤗 Anonymkode: bdebc...9a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå