AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #1 Skrevet 30. januar 2019 På dagtid er det som regel ikke noe problem og jeg kan nesten spise hva jeg vil uten å kjenne noe. Men når ettermiddagen og kvelden kommer, så begynner det å bygge seg opp g blir bare verre og verre utover kvelden. Det kjennes som at det virkelig brenner oppigjennom spiserøret og ryggen min. Starter midt på ryggen og får oppover til halsen. Det er faktisk skikkelig vondt når det står på. Har heller ikke noe å si hva jeg spiser. Får halsbrann uansett. Og det er ikke, som noen kanskje tror, små sure oppstøt...men det kjennes ut som alt mageinnhold bare velter ut av meg. Det er helt jævlig. På natta er det verst. Da er «anfallene» hyppigst og den ene bare avløser den andre. Er så ille at jeg nesten ikke sover om natta. Er helt utslitt om dagene pga søvnmangel. Er gravid uke 38 da, så jeg er jo ganske sikker på at det er det som et årsaken. Men er det noe som funker mot dette her? Fødselen er jo snart så er ikke vits for meg å skaffe legetime for å få et eller annet mot dette, for det vil jo mest sannsynlig gå over etter baby er ute. Men jeg har prøvd melk, lovehearts, gaviscon(eller hva det nå heter). Flere tips? Er nesten desperat. For gruer meg bare til å legge meg om kvelden for tiden, for det er så vondt..! Anonymkode: bdebc...9a9
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #2 Skrevet 30. januar 2019 Har du prøvd å sove med overkroppen litt høyere opp? Anonymkode: ef82c...851
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #3 Skrevet 30. januar 2019 Når kvelden kommer så får du problemnene etter dagens inntak av mat. Apoteket har ting du kan prøve, elelrs er melk, Norwegia ost og andte melkeprodukter syrenøytraliserende. Anonymkode: 941cb...c03
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #4 Skrevet 30. januar 2019 Jeg gikk på apoteket og fikk noen tabletter som fungerte veldig bra. Jeg var veldig plaget mot slutten Anonymkode: c270b...af9
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #5 Skrevet 30. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du prøvd å sove med overkroppen litt høyere opp? Anonymkode: ef82c...851 Ja. Hjelper ikke med mindre jeg sitter helt oppreist som i en stol. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når kvelden kommer så får du problemnene etter dagens inntak av mat. Apoteket har ting du kan prøve, elelrs er melk, Norwegia ost og andte melkeprodukter syrenøytraliserende. Anonymkode: 941cb...c03 Har vært der men det eneste de kunne tilby gravide var den gaviscon, men den fungerer ikke i det hele tatt på meg. Har prøvd melkeprodukter. Melk, sjokomelk, yoghurt, Biola, ost, osv.. null virkning. Anonymkode: bdebc...9a9
addict Skrevet 30. januar 2019 #6 Skrevet 30. januar 2019 Gaviscon funker null på meg, men flytende reduflux hjalp noe. Drakk også vann med samarin i jevnlig i løpet av døgnet. Det roet magen litt over tid.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #7 Skrevet 30. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk på apoteket og fikk noen tabletter som fungerte veldig bra. Jeg var veldig plaget mot slutten Anonymkode: c270b...af9 Husker du hva de heter? Anonymkode: bdebc...9a9
Gjest Gagaen Skrevet 30. januar 2019 #8 Skrevet 30. januar 2019 Flytende Gaviscon , reseptfritt, er glimrende. Ellrs er det kjekt og tygge mandler , det hjelper
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #9 Skrevet 30. januar 2019 Prøv med love harts, de godteriene med tekst på. Funker 👍 Koster 15 kr, isteden for å kjøpe dyre greier på apoteket. Gode er de også 😉 Anonymkode: 1c718...c85
netpuppy Skrevet 30. januar 2019 #10 Skrevet 30. januar 2019 Flytende Gaviscon og Galieve tyggetabletter fra apoteket. Ellers kan mandler, banan, melk og kullsyreholdig drikke virke lindrende i korte perioder. Prøv å bygge opp med puter i sengen om natten så du ligger med overkroppen og hodet skrånende oppover. Hold deg unna mat og drikke med mye syre som tomat (pizza var f.eks. helt grusomt for meg når jeg gikk gravid), kaffe osv. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #11 Skrevet 30. januar 2019 1 minutt siden, Gagaen skrev: Flytende Gaviscon , reseptfritt, er glimrende. Ellrs er det kjekt og tygge mandler , det hjelper Mandler har jeg ikke testet. Takk for tips, det skal jeg prøve:) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Prøv med love harts, de godteriene med tekst på. Funker 👍 Koster 15 kr, isteden for å kjøpe dyre greier på apoteket. Gode er de også 😉 Anonymkode: 1c718...c85 Sorry, har prøvd det også 🙈 funker på dagen men ikke om natta:p Anonymkode: bdebc...9a9
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #12 Skrevet 30. januar 2019 Tygde gaviscon på innpust og utpust, og sov de siste månedene sittende i senga med hotellpute, to vanlige hodeputer og bb hug me som støtte. Anonymkode: 58ab5...766
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #13 Skrevet 30. januar 2019 For meg virker galieve bedre enn gaviscon. Har det ganske likt som deg, særlig irriterende med nattesøvnen. Jeg tar galieve en liten stund før jeg legger meg, får deretter sove i 2-4 timer, så er det ny runde med tabl., en liten time våken, deretter 3-5 timer søvn. Er natta veldig dårlig blir det en formiddagsblund også, da merker jeg som regel ingenting 😊 er i uke 41 i morgen, og veldig klar for å føde og at dette skal gi seg! Anonymkode: 03f95...cb3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #14 Skrevet 30. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg virker galieve bedre enn gaviscon. Har det ganske likt som deg, særlig irriterende med nattesøvnen. Jeg tar galieve en liten stund før jeg legger meg, får deretter sove i 2-4 timer, så er det ny runde med tabl., en liten time våken, deretter 3-5 timer søvn. Er natta veldig dårlig blir det en formiddagsblund også, da merker jeg som regel ingenting 😊 er i uke 41 i morgen, og veldig klar for å føde og at dette skal gi seg! Anonymkode: 03f95...cb3 Ja ikke sant😅 er nesten så jeg gleder meg mer til dette er over enn til å treffe babyen🙈 Anonymkode: bdebc...9a9
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #15 Skrevet 30. januar 2019 Jeg tygget Novaluzid og drakk Gaviscon (måtte være flytende) som en helt før legging. For meg var det også viktig å ikke spise noe de siste timene før natten, som ofte var lettere sagt enn gjort. Men det hjalp sånn at jeg fikk sovne, før jeg våknet av en ny bølge halsbrann. Anonymkode: 4da6c...9d8 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #17 Skrevet 30. januar 2019 Tygget mandler og Lovehearts. Sov med overkroppen høyt, spiste mindre porsjoner enn vanlig og spiste lite mat på ettermiddag/kveld. Anonymkode: 09def...fbb
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #19 Skrevet 30. januar 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fødsel... Anonymkode: 14125...7ab Det tror jeg på 😅 Gikk det over umiddelbart etter fødsel eller? Anonymkode: bdebc...9a9
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #20 Skrevet 30. januar 2019 Lurer på om jeg fikk halsbrann av gjærbakst, brød osv. Mener å huske der hjalp veldig å kutte ut det. Melkeprodukter gjør deg bare verre! Det er som å pisse i buksa for å holde varmen... Sitron eller bakepulver/natron i vann kan hjelpe, samt tørka aprikoser. Anonymkode: d6338...f6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå