Gå til innhold

Trenger tips til utdanning tilsvarende bioingeniør!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig utrolig lyst til å bli det og jobbe som det, men jeg bor et stykke fra sykehusene her i byen, og vil helst ikke måtte pendle for mye. Er i en situasjon hvor jeg har familie og hus, så å flytte er ikke en mulighet. Det er industri, kommunale arbeidsplasser, kjøpesentre, div legesentre osv innen rimelig avstand, så arbeidsplasser finnes absolutt. Det som appeller med å være bioingeniør er selve faget vi lærer, naturvitenskapen og medisin, men og den metodiske måten å jobbe på, den teknologien vi bruker +++ er så ufattelig mye spennende. Jeg har tenkt litt på it og farmasi, men blir ikke helt overbevist. Snuser litt på andre ingeniørutdannelser og realfag på universitetet, men er redd det ikke fører noe sted. Har til og med tenkt på tannpleie, (kommer dessverre ikke inn på tannlegestudiet). Vet jo at kanskje jeg liker det å være bioingeniør så godt at det føles verdt det å bruke mye tid på reisevei (2-3 timer per dag pga kø og kollektivtrafikk), men samtidig er jeg redd det vil gi motsatt effekt, at det ikke smaker like godt når reiseveien tar for mye krefter. Og en jobb som bioingeniør har vel ikke mulighet for flexitid, regner jeg med?

Det skal utbedres veier her til byen, men dette vil ta år før blir ferdig. Det kan tenkes at reisetiden minimeres når dette blir ferdigstilt. 

Dette ble langt, men jeg lurer altså på om noen har tips til et lignende studie, som kan gi jobber ikke bare på sykehus eller midt i byen?

Anonymkode: 59531...73e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bioingeniører jobber ikke bare på sykehus, men også på legekontor - så du er IKKE lost på sykehus om du tar denne utdanningen. Men det avhenger jo selvsagt av legekontorene, hva de ønsker av kompetanse. Hvis du virkelig vil bli det, så synes jeg du skal satse. Evt bioteknolog, cellebiolog, kjemiingeniør, botaniker, biolog. 

Anbefaler deg å bruke utdanning.no, der ligger det ut beskrivelser om ulike yrker. Også yrker som ligner bioingeniør.

https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/bioingenior

Anonymkode: 60f86...0ae

Skrevet

Marinbiolog om du bor ved havet.

Anonymkode: 73513...2ee

Skrevet

Jeg er bioingeniør, og jeg hadde aldri gidda 2-3 timer reise hver dag. Så spennende er det ikke på jobb, i hvert fall ikke min jobb 😆

Anonymkode: a1589...4bc

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bioingeniør, og jeg hadde aldri gidda 2-3 timer reise hver dag. Så spennende er det ikke på jobb, i hvert fall ikke min jobb 😆

Anonymkode: a1589...4bc

Jeg skjønner😉 men er det interessant nok? Finnes det jobber med flexitid?

Ville du heller reist en stund til din jobb, eller jobbet som slave på et sykehjem i nærheten, for å sette det på spissen? 

Skrevet

Jeg er bioingeniør og pendler 2,5 time hver dag - lett! SÅ spennende er min jobb! 😊 Fleksibel arbeidstid har jeg også (kommer gjerne an på hva slags fagfelt en jobber innenfor og type stilling).

En god del bioingeniører arbeider utenfor sykehus, særlig i industrien. Noen legekontor har bioingeniører på laben.

Kombinerer du bioingeniør og IT har du noe som er gull verdt i fremtidens helsetjeneste.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Marinbiolog om du bor ved havet.

Anonymkode: 73513...2ee

Ja jeg bor ved havet. Har tenkt på fiskehelse, oseanografi, er veldig glad i havet og naturvitenskapen. Men redd jobbene blir så som så..

Skrevet

Jeg er bioingenør med fleksitid på sykehus. 

07-17, kjernetid 09-15. Je gbor 40min unna med toget, men det er virkelig verdt det for meg. Har en virkelig spennende hverdag og akkurat blitt avdelings-/ enhetsleder etter kun 4 år i yrket. Jeg har siden dag 1 vist engasjement og lærelyst. Får ta lederutdanning i samråd med jobben. 

Stå på og sats om det er dette du virkelig brenner for! Lykke til med valget! :) 

Anonymkode: 91f5c...ba3

• Liker 1
Skrevet
52 minutter siden, ella morax skrev:

Jeg er bioingeniør og pendler 2,5 time hver dag - lett! SÅ spennende er min jobb! 😊 Fleksibel arbeidstid har jeg også (kommer gjerne an på hva slags fagfelt en jobber innenfor og type stilling).

En god del bioingeniører arbeider utenfor sykehus, særlig i industrien. Noen legekontor har bioingeniører på laben.

Kombinerer du bioingeniør og IT har du noe som er gull verdt i fremtidens helsetjeneste.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bioingenør med fleksitid på sykehus. 

07-17, kjernetid 09-15. Je gbor 40min unna med toget, men det er virkelig verdt det for meg. Har en virkelig spennende hverdag og akkurat blitt avdelings-/ enhetsleder etter kun 4 år i yrket. Jeg har siden dag 1 vist engasjement og lærelyst. Får ta lederutdanning i samråd med jobben. 

Stå på og sats om det er dette du virkelig brenner for! Lykke til med valget! :) 

Anonymkode: 91f5c...ba3

Så fantastisk å høre!😀 nå ble jeg skikkelig motivert her, hadde ikke regnet med slike svar! Nå må jeg ta meg en prat med mannen her om jeg/vi skal ta sjansen å gjøre det😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...