Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle spise kokt egg i dag, å da jeg delte det opp stakk det ut noe som så ut som en hvit seig tråd fra eggehviten. Vet at dette sikkert var noe helt normalt, men jeg har store problemer med mat, så jeg klarer rett og slett ikke spise egg før jeg vet hva dette kan ha vært. Er det noen som vet?

Anonymkode: b9d4c...f24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plommestrengen, tenker jeg. Om den var veldig merkbar var nok egget ekstra ferskt. :) 

Anonymkode: c717c...85c

• Liker 3
Skrevet

Usj, først kommer det ut av rumpa til høna der bæsjen blir tørket bort, så er der ekle strenger. Æsj

Anonymkode: c479a...b7d

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Usj, først kommer det ut av rumpa til høna der bæsjen blir tørket bort, så er der ekle strenger. Æsj

Anonymkode: c479a...b7d

Eggene blir vasket. Har du aldri tørket deg i rompa og fått bæsj på hånda? Det går an å vaske det bort, og så er hånda ren. Samme med egg. Og mesteparten av grønnsakene og frukten i butikkene har vært i bæsj og/eller blitt sprayet med gift.

Anonymkode: fa574...2f4

• Liker 3
Skrevet

Fjern og spis egget. Ingen skade skjedd om du hadde spist den :)

Anonymkode: 9c54d...83e

Skrevet

Det er bare navlestrengen, helt normalt :)

Anonymkode: a0ed8...454

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bare navlestrengen, helt normalt :)

Anonymkode: a0ed8...454

Det er ikke navlestrengen, navlestrengen gir næring til foster, det er ingen foster i egget.

Plommestrengen er en del av eggehviten og består av proteiner. Når egget blir eldre vil plommestrengen bli svakere og plommen vil begynne å flytte på seg.

Sånn er det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...