Gå til innhold

Noen som vil hjelpe en "særing" med å finne en serie/film?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er "tre Rain" bra...

Anonymkode: aba7f...404

Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe, var det beste ordet jeg kom på i farta. 

Det jeg mener er at jeg må tro på det. Jeg må tro på at det jeg ser på skjermen i en eller annen grad kan skje i virkeligheten også. 

Sci fi faller dermed utenfor, av åpenbare grunner. Jeg kan ikke relatere meg til aliens og jeg klarer ikke å se for meg ufoer og lignende. Det blir så urealistisk og derfor klarer jeg ikke å nyte det. 

Likte forøvrig sesong 1 av Westworld. Den var jo ikke "ekte" sånn sett, men kanskje et frempek på hva som kan skje om noen år? Dessverre ødela sesong 2 det hele med å være alt for komplisert og ta seg selv alt for alvorlig. 

Gir dette mening? Jeg tror det er derfor jeg ofte ikke liker serier fra USA. Her er damene alt for pene (alltid nyfriserte, nydelig sminke, krøllefri klær, høye hæler selv ved fysiske yrker) og alt er liksom så styla! Er ikke rotete osv. 

Anonymkode: 7129c...4d8

Så du kan sannsynligvis like sci fi og fantasy så lenge det ikke blir for out there. 

Rectify er en bra serie, men den kan være ganske treig de første 2-3 episodene. En av de beste jeg har sett, da, på nivå med breaking bad. Jeg har problemer med å sitte stille selv, så vet hvordan det er..

Noen nevnte House of Cards, likte de første sesongene av den.

Du kan jo forsøke se noe av det som ligger på nrk av norske serier, som valkyrien eller nobel. Begge god underholdning, men ikke på breaking bad nivå. Bedre enn mye av disse prettyboy/girl actionseriene som er vanlig, da.

Likte House, mye fordi jeg likte hovedkarakteren og humoren. 

Som andre sa, Better call saul er bra, men den er treig til tider. 

The good place er sjarmerende. Jeg så den ikke for humoren, historien tar seg opp etter hvert. 

Anonymkode: 83cd3...182

Skrevet

Hva slags sjangre liker du da ? Har du noen eksempler på filmer/serier du digger? 

Skrevet

Le bureau likte jeg veldig godt. Den skal visstnok være virkelighetstro. Litt treig innimellom, men syns ikke det gjør noe. Ligger ute på NRK 😊

Anonymkode: b00f4...dd9

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takker for alle tips og innspill! Må bare få sagt det! Og igjen får jeg beklage hvis jeg virker som en negativ og pessimistisk drittunge... Er klar over at jeg er det. 

Kan også nevne at jeg ikke er spesielt glad i western, eventyr eller sci fi. Liker det best når det er virkelighetsnært. Unntaket er muligens Game of Thrones. Men ellers føler jeg ofte kostymer og imponerende animasjon kommer litt i veien for det andre. Noen som er enige? 

Jeg synes det bare er fint at du er så "negativ" og forteller hvorfor du ikke liker ulike serier/filmer som foreslås. Da får man mer inntrykk av hva du er ute etter.

Slik jeg forstår det har vi veldig ulik smak, så jeg har i utgangspunktet ingen gode tips. 

Jeg så at noen foreslo Homeland, det kan det jo tenkes at du liker. Virkelighetsnært, mye som skjer hele tiden. Jeg pleier ikke like sånne serier, men jeg ble imponertav akkurat den. 

For øvrig vil jeg påpeke at mye sci fi er "virkelighetsnært" i form at av det kan skje i framtiden kanskje. At det er sci fi betyr ikke starwars. Så siden du likte Westworld kan det jo tenkes at det er mer i den kategorien du kunne like.

Skrevet

Broadchurch? Den er virkelighetsnær, og ikke forutsigbar. Ingen glamorøse nysminket damer. Britisk. Og jeg digger hun skuespilleren som har hovedrollen. Husker ikke navnet da. 

Anonymkode: 318ec...3d4

• Liker 4
Skrevet

'En natt' og 'Unge lovende' kanskje? (begge ligger på Nrk nett-tv).

• Liker 1
Skrevet

Du sier du liker det virkelighetsnært, men virkeligheten er jo stort sett ganske treig da. Jeg liker godt filmer som bare forteller en historie uten masse action og stress (jeg har rimelig eklektisk smak da, elsker også Marvelfilmer og SciFi 😄). Noen filmer jeg vil anbefale er Spotlight, Whiplash, Hidden Figures og Still Life (den engelske, finnes visst en asiatisk med samme navn). Jeg liker det meste av Coenbrødrene. Peaky Blinders er en av mine favorittserier, og Taboo er bra. Hva med Bodyguard og The Night Manager? En bra komiserie er Derry Girls. Og så prakker jeg Nanette på alle, et stand up show med Hannah Gadsby som alle burde se. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Broadchurch? Den er virkelighetsnær, og ikke forutsigbar. Ingen glamorøse nysminket damer. Britisk. Og jeg digger hun skuespilleren som har hovedrollen. Husker ikke navnet da. 

Anonymkode: 318ec...3d4

Åh ja, den er så bra! :jepp:

Happy Valley også.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for innspill! 

Jeg liker det ganske virkelighetsnært, tror jeg.

Handmaids tale: Dystopisk, men virkelighetsnær. Serie 

The marvellous mrs.Maisle: Noen idiotiske scener, ellers relativt virkelighetsnær(hvis man overser sannsynligheten for at hun får jobben på den måten hun får den). Tror kanskje ikke denne er for deg når jeg tenker meg om🤪 Serie 

Escape at Dannemora: Film basert på virkeligheten. 

Mindhunter: Basert på virkeligheten. Serie

Er ganske sær sjøl, men tror kanskje du er min overmann/kvinne/trans😅

• Liker 1
Skrevet

Marcella! Serie. Skrevet av samme person som regisserte Broen. Den digga jeg! Krim og drama. 

The Fall! Krim- og drama det også.

Og Bodyguard var også ganske bra. 

• Liker 1
Skrevet

Takker for alle tips og innspill! Må bare få sagt det! Og igjen får jeg beklage hvis jeg virker som en negativ og pessimistisk drittunge... Er klar over at jeg er det. 

Kan også nevne at jeg ikke er spesielt glad i western, eventyr eller sci fi. Liker det best når det er virkelighetsnært. Unntaket er muligens Game of Thrones. Men ellers føler jeg ofte kostymer og imponerende animasjon kommer litt i veien for det andre. Noen som er enige? 

Jeg ser aldri western ellers...men godless var bare utrolig vellaget. 

Anonymkode: cff46...7fa

Skrevet

Så sinnssykt enig!!! Blir av og til så sliten av meg selv fordi jeg aldri klarer å finne en serie eller film jeg liker(har faktisk funnet noen i det siste takket være samboeren;)). Men jeg synes det er skikkelig tiltak å skulle se noe nytt, så ender ofte bare opp med å se det samme mølet jeg alltid ser(dårlige trashtv-serier😳). Og ja, jeg blir også utålmodig av serier og filmer som går sakte! Enig med både Sharp Objects og True Detective 3. 

Skrevet

Big Little Lies! (Sorry spamninga)

• Liker 1
Skrevet

The following

Anonymkode: efd0c...f82

Skrevet

Jeg ser heller ikke western, men likte godt Hell on wheels.

Anonymkode: 134e2...92a

Skrevet

The station agent, Breaking the Waves, 

Anonymkode: b3116...9c6

Skrevet

Flere gode nevnt allerede, men tror ikke disse er nevnt? Boardwalk Empire og Ripper Street. Boardwalk Empire og Peaky Blinders er utrolig gode serier. Begge omhandler mafiavirksomhet og virkelige personer, førstnevnte i USA og sistnevnte i England. Ripper Street er også (løst) basert på reelle personer, satt i London like etter Jack the Ripper herjet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...