Gå til innhold

Noen som vil hjelpe en "særing" med å finne en serie/film?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for innspill! 

Jeg liker ikke sært bare fordi det er sært liksom. Jeg liker det heller ikke når jeg ser skuespillerne er stolte over sine egne prestasjoner (her synes jeg Anders Danielsen Lie er ganske ille.. Du ser han er fornøyd med seg selv)

Jeg liker det ganske virkelighetsnært, tror jeg. Her synes jeg ofte svenskene er flinke. Jeg tror på det jeg ser på skjermen. 

Anonymkode: 7129c...4d8

Har du sett Roma?

Anonymkode: 93dc5...02d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godless!! 🙌🏼🙌🏼🙌🏼

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Lill3My skrev:

Da har vi litt lik smak. Vil tipse om følgende

SIX FEET UNDER (HBO) 

FARGO 

Mad Men

True detective (sesong 1)

Broen 

Dexter 

Fargo er dessverre uaktuelt, har skrevet litt om det ovenfor. Ble for useriøs og de virket som det var viktigere hvordan alt så ut enn hvordan de faktisk spilte. Det scenen for han slår ihjel konen sin var bare... spikeren i kista.

Mad Men ja! Har hørt mye bra om den. Her er det nok mine fordommer som er i veien. Føler at folk bare liker denne fordi de liker kostymene og hvor kule og elegante skuespillerne ser ut? 

Skrevet (endret)

The Killing, og True Detective sesong 1
Og Broen

Film: Safety Not Guaranteed, Strange Days, A Single Man, Sliding Doors og Two Lovers

Endret av Sol70
Skrevet

Takker for alle tips og innspill! Må bare få sagt det! Og igjen får jeg beklage hvis jeg virker som en negativ og pessimistisk drittunge... Er klar over at jeg er det. 

Kan også nevne at jeg ikke er spesielt glad i western, eventyr eller sci fi. Liker det best når det er virkelighetsnært. Unntaket er muligens Game of Thrones. Men ellers føler jeg ofte kostymer og imponerende animasjon kommer litt i veien for det andre. Noen som er enige? 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takker for alle tips og innspill! Må bare få sagt det! Og igjen får jeg beklage hvis jeg virker som en negativ og pessimistisk drittunge... Er klar over at jeg er det. 

Kan også nevne at jeg ikke er spesielt glad i western, eventyr eller sci fi. Liker det best når det er virkelighetsnært. Unntaket er muligens Game of Thrones. Men ellers føler jeg ofte kostymer og imponerende animasjon kommer litt i veien for det andre. Noen som er enige? 

«Virkelighetsnært» er et abstrakt ord. Har du eksempler?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fargo er dessverre uaktuelt, har skrevet litt om det ovenfor. Ble for useriøs og de virket som det var viktigere hvordan alt så ut enn hvordan de faktisk spilte. Det scenen for han slår ihjel konen sin var bare... spikeren i kista.

Mad Men ja! Har hørt mye bra om den. Her er det nok mine fordommer som er i veien. Føler at folk bare liker denne fordi de liker kostymene og hvor kule og elegante skuespillerne ser ut? 

Jeg er b ikke så opptatt av det visuelle alltid så for meg var ikke det noe som spilte en avgjørende rolle. Jeg likte karakterene og plottet. Og likte også at jeg ble mer og mer "Involvert" /engasjert etterhvert som jeg kom lengre og lengre utover i sesongene.ofte føler jeg det motsatt, at jeg mister interessen.tar d som et godt tegn når jeg heller liker det mer og mer. 

Handmaid's Tale faller utenfor det du sier du liker... Men nevner ert likevel. Den er knallbra 

Hilsen en som også er kresen og som har rekordemange påbegynte og avbrutte serier bak seg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

«Virkelighetsnært» er et abstrakt ord. Har du eksempler?

Hehe, var det beste ordet jeg kom på i farta. 

Det jeg mener er at jeg må tro på det. Jeg må tro på at det jeg ser på skjermen i en eller annen grad kan skje i virkeligheten også. 

Sci fi faller dermed utenfor, av åpenbare grunner. Jeg kan ikke relatere meg til aliens og jeg klarer ikke å se for meg ufoer og lignende. Det blir så urealistisk og derfor klarer jeg ikke å nyte det. 

Likte forøvrig sesong 1 av Westworld. Den var jo ikke "ekte" sånn sett, men kanskje et frempek på hva som kan skje om noen år? Dessverre ødela sesong 2 det hele med å være alt for komplisert og ta seg selv alt for alvorlig. 

Gir dette mening? Jeg tror det er derfor jeg ofte ikke liker serier fra USA. Her er damene alt for pene (alltid nyfriserte, nydelig sminke, krøllefri klær, høye hæler selv ved fysiske yrker) og alt er liksom så styla! Er ikke rotete osv. 

Skrevet

Three Billboards (film) på netflix

broad city

mr robot

crashing 

insecure

master of none

the knick

atlanta

Skrevet
Akkurat nå, Lill3My skrev:

Jeg er b ikke så opptatt av det visuelle alltid så for meg var ikke det noe som spilte en avgjørende rolle. Jeg likte karakterene og plottet. Og likte også at jeg ble mer og mer "Involvert" /engasjert etterhvert som jeg kom lengre og lengre utover i sesongene.ofte føler jeg det motsatt, at jeg mister interessen.tar d som et godt tegn når jeg heller liker det mer og mer. 

Handmaid's Tale faller utenfor det du sier du liker... Men nevner ert likevel. Den er knallbra 

Hilsen en som også er kresen og som har rekordemange påbegynte og avbrutte serier bak seg

Så gøy! Jeg liker å høre at jeg ikke er den eneste som er kritisk. 

Handmaid's Tale er jeg også interessert i. For det kan jo kanskje skje? Er bare redd den er for dyster liksom. 

Skrevet

Hehe, var det beste ordet jeg kom på i farta. 

Det jeg mener er at jeg må tro på det. Jeg må tro på at det jeg ser på skjermen i en eller annen grad kan skje i virkeligheten også. 

Sci fi faller dermed utenfor, av åpenbare grunner. Jeg kan ikke relatere meg til aliens og jeg klarer ikke å se for meg ufoer og lignende. Det blir så urealistisk og derfor klarer jeg ikke å nyte det. 

Likte forøvrig sesong 1 av Westworld. Den var jo ikke "ekte" sånn sett, men kanskje et frempek på hva som kan skje om noen år? Dessverre ødela sesong 2 det hele med å være alt for komplisert og ta seg selv alt for alvorlig. 

Gir dette mening? Jeg tror det er derfor jeg ofte ikke liker serier fra USA. Her er damene alt for pene (alltid nyfriserte, nydelig sminke, krøllefri klær, høye hæler selv ved fysiske yrker) og alt er liksom så styla! Er ikke rotete osv. 

Høres jo ut som du ville ELSKET kunstnerdokumentarer.

Skrevet

Kan ikke si at jeg synes at det du likte var så sært. Trodde det var sånt "alle" likte.

Jeg kan anbefale noe, men mulig min smak er for ulik din:

Weeds.

The killing.

Sharp objects.

Rectify.

Atypical.

Bloodline.

Bates motel.

Love.

Big little lies.

Six feet under.

Sex education.

Anonymkode: 134e2...92a

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke si at jeg synes at det du likte var så sært. Trodde det var sånt "alle" likte.

Jeg kan anbefale noe, men mulig min smak er for ulik din:

Weeds.

The killing.

Sharp objects.

Rectify.

Atypical.

Bloodline.

Bates motel.

Love.

Big little lies.

Six feet under.

Sex education.

Det har du forsåvidt rett i! Jeg tror ikke jeg er sær. Jeg tror jeg bare er i overkant kristisk og dømmende. Det skal lite til før jeg slår av fordi jeg blir så irritert av selv småting. 

Prøvde meg på Sharp Objects. Den gikk bare så utroooolig sakte! Fikk helt sjokk av hvor treig den var. 

Takk for tips! Notert:)

Skrevet

The Fall (serie med Gillian Anderson).

River (serie med Stellan Skarsgård).

Anonymkode: a0b9a...98c

• Liker 1
Skrevet

The Fall, Papirhuset, Into the wild, Perfume: story of a murderer, Louis Theroux dokumentarer...

• Liker 1
Skrevet

Tja, Homeland er en bra serie. Likte også godt House of cards.

En dansk serie som jeg liker er De grønne slakerne.

En svensk film jeg elsker er Under solen.

• Liker 1
Skrevet

Det har du forsåvidt rett i! Jeg tror ikke jeg er sær. Jeg tror jeg bare er i overkant kristisk og dømmende. Det skal lite til før jeg slår av fordi jeg blir så irritert av selv småting. 

Prøvde meg på Sharp Objects. Den gikk bare så utroooolig sakte! Fikk helt sjokk av hvor treig den var. 

Takk for tips! Notert:)

Da er det mulig min liste ikke faller i smak siden jeg liker sånne "treige" serier :)

Skrevet

Da er det mulig min liste ikke faller i smak siden jeg liker sånne "treige" serier :)

Haha takk for advarselen! Får jeg spørre deg hva du liker med det? Hvordan klarer du å se det? Blir du ikke utålmodig? 

Skrevet

Vanskelig å vite hva som treffer, men om du skal se noe mer komedie, har du prøvd Parks and recreation?

Anonymkode: 81041...d17

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha takk for advarselen! Får jeg spørre deg hva du liker med det? Hvordan klarer du å se det? Blir du ikke utålmodig? 

Nei, blir ikke utålmodig. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men opplever det ikke som treigt. Så det er sikkert der forskjellen ligger. Jeg hadde ikke engang tenkt på serien som treig, men for min del trenger det ikke alltid å skje noe i en serie. Jeg liker å få innblikk i hvem de er og hvorfor.

Ikke alle serier jeg liker er slik da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...