Gå til innhold

Noen som vil hjelpe en "særing" med å finne en serie/film?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ikke påberope meg å ha hverken fin, spesiell eller "unik" smak, på noen som helst måte. Jeg sliter med å finne ting å se på som jeg faktisk liker! 

Ofte irriterer jeg meg over ting som er forutsigbart og "sett det før". Hver eneste trailer fra USA er jo det samme! Spennende musikk, hviskende dialog mellom skuespillere. Er det for en komedie blir det helt stille når alle skal le. Det verste er riktignok serier og filmer som tar seg selv alt for seriøst! 

Jeg takler ikke amerikanske sitcoms som Friends, Big Bang Theory, How I met your mother, Two and a half men. Her er vitsene så forutsigbare og lite morsomme. Det eneste unntaket er Seinfeld. 

Jeg liker heller ikke filmer som på død og liv skal være spesielle og anerledes. I den forbindelse vil jeg nevne "The End of the F*** world" som på død og liv skal være så kul og spesiell. 

Hjelp noen? 

Anonymkode: 7129c...4d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du sett som du liker?

Anonymkode: 56070...c07

• Liker 2
Skrevet

Breaking Bad.

Anonymkode: 313d9...e3f

Skrevet

Better Call Saul

Anonymkode: a8885...ef6

Skrevet

Har du sett True Detective? The Fall? Peaky blinders? Gomorrah? Vår tid er nå? My brilliant friend? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du sett som du liker?

Anonymkode: 56070...c07

Oi! Godt du sa i fra! Det glemte jeg å si noe om. 

Liker:
Seinfeld
Sopranos
Oz
Breaking Bad
The Wire

Liker svært få filmer, dessverre:(

Skrevet
Akkurat nå, tirben skrev:

Har du sett True Detective? The Fall? Peaky blinders? Gomorrah? Vår tid er nå? My brilliant friend? 

True Detective var helt ok. Hverken mer eller mindre. Alle skrøt jo sånn av første sesong, så mulig jeg gikk inn med alt for store forventninger. Så helt middelmådig for min del. 

De andre har jeg ikke sett! Skal sjekke ut:)

Skrevet

Sjekk metacritic

Anonymkode: 93dc5...02d

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

True Detective var helt ok. Hverken mer eller mindre. Alle skrøt jo sånn av første sesong, så mulig jeg gikk inn med alt for store forventninger. Så helt middelmådig for min del. 

De andre har jeg ikke sett! Skal sjekke ut:)

Ang True detective, så er sesong 3 veldig bra! Den kan sees uten å ha sett eller likt de første sesongene.  

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, tirben skrev:

Ang True detective, så er sesong 3 veldig bra! Den kan sees uten å ha sett eller likt de første sesongene.  

Jeg begynte på den! Sesong 3 altså. Men den var jo helt i samme gate som de forrige, synes jeg. Døsig, veldig alvorlig, hviskende stemme osv. Så forutsigbar og veldig etter oppskriften. 

Jo! Likte også Broen veldig godt, men bare de to første sesongene. 

Skrevet

Bates Motel!!

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker:
Seinfeld
Sopranos
Oz
Breaking Bad
The Wire

Six feet under

Fargo

Better call Saul

Arrested development (hold ut et par episoder slik at du kommer inn i humoren ordentlig 😊)

I don't feel at home in this world anymore (film).

Burn after reading (film).

Being John Malkovich (film).

Hva med Woody Allen filmer, liker du det? 

Skrevet
Akkurat nå, Rumle skrev:

Six feet under

Fargo

Better call Saul

Arrested development (hold ut et par episoder slik at du kommer inn i humoren ordentlig 😊)

I don't feel at home in this world anymore (film).

Burn after reading (film).

Being John Malkovich (film).

Hva med Woody Allen filmer, liker du det? 

Takk for tips! :) 

Six Feet under er på listen! Den virker anerledes!

Begynte med Fargo men klarte bare to episoder. Følte alle var lettere utviklingshemmet? De var liksom så rare? Ble bare så useriøst synes jeg. Og tok seg selv litt alvorlig, etter min mening. 

Arrested Development så jeg en del episoder av. Humret nå og da, men igjen, den ble også for useriøs! Følte også den prøvde veldig hardt på å være anerledes (hvorfor irriterer dette meg så fælt? det lurer jeg på)

Woody Allen... Tja... Synes det blir veldig mye fokus på han? Hvordan skal jeg forklare dette. Jeg får sånn "Ja da, Woody, vi vet du er skjør, nevrotisk osv. Men det er ikke så veldig spennende eller morsomt"

Jeg VET jeg virker så utrolig negativ!! Mener ikke å være det. Er bare i overkant kritisk

• Liker 2
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! :) 

---

Forstår det godt, jeg er sånn også på mange måter :ler:

Endret av Rumle
Skrevet

Jeg synes Woody Allen er drittdårlige greier.....så jeg skjønner hva du mener, TS!

Anonymkode: 08440...fb4

Skrevet

Serier: Black Mirror? The Rain?

Film: The road?

Skrevet

Manhattan og Annie Hall er de beste til Woody, flere av de nyere filmene er direkte dårlige, men sært har det vel aldri vært, mer romantisk komedie for intellektuelle. Skal du ha sære filmer, må du til Cannes-utvalget. Joachim Trier sine er bra. Prøv Thelma eller Oslo 31. august, eller Lars von Trier. Eller bare en David Lynch-maraton. Du får det jo ikke særere enn Blue Velvet og Lost Highway.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Manhattan og Annie Hall er de beste til Woody, flere av de nyere filmene er direkte dårlige, men sært har det vel aldri vært, mer romantisk komedie for intellektuelle. Skal du ha sære filmer, må du til Cannes-utvalget. Joachim Trier sine er bra. Prøv Thelma eller Oslo 31. august, eller Lars von Trier. Eller bare en David Lynch-maraton. Du får det jo ikke særere enn Blue Velvet og Lost Highway.

Takk for innspill! 

Jeg liker ikke sært bare fordi det er sært liksom. Jeg liker det heller ikke når jeg ser skuespillerne er stolte over sine egne prestasjoner (her synes jeg Anders Danielsen Lie er ganske ille.. Du ser han er fornøyd med seg selv)

Jeg liker det ganske virkelighetsnært, tror jeg. Her synes jeg ofte svenskene er flinke. Jeg tror på det jeg ser på skjermen. 

Skrevet (endret)
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker:
Seinfeld
Sopranos
Oz
Breaking Bad
The Wire

Da har vi litt lik smak. Vil tipse om følgende

SIX FEET UNDER (HBO) 

FARGO 

Mad Men

True detective (sesong 1)

Dexter 

Broadchurch 

Olive Kitterigde 

Endret av Lill3My
  • Liker 1
Gjest Pastpresent
Skrevet

Ray dovovan likte jeg godt. Litt klisjeer og pompøse karakterer, men har latt meg underholde. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...